Citat:
Ursprungligen postat av
Jagger12
Hur ska man göra för träffa en man när man är helt ”borta” socialt?
Jag har varit singel i 15 år (är 40), jag har levt i celibat i 8 år. För mig blir det helt omöjligt att hitta en man, jag klarar överhuvudtaget inte av att prata, jag kan inte hålla igång en konversation någon längre stund, jag har heller ingen charm/utstrålning (jag har ett helt ”dött” uttryck, jag ser helt ”död” ut, ingen mimik i ansiktet, tomma ögon, osv, jag har ingen förmåga att kunna charma). Mycket möjligt att jag har nån slags diagnos, ingen aning faktiskt, aldrig kollat upp det.
Jag har haft 2 förhållanden (när jag var 20-25 år), och det var total katastrof båda. Länge skyllde jag på männen att det var de som var problemet, men nu så inser jag att det förmodligen inte alls det berodde på männen, utan kanske på mig.
Hur gör man för att träffa någon? Just nu så längtar jag mest efter sex faktiskt (som jag inte har haft på 8 år). Någon som känner igen sig kanske, och vill dela med sig av sina egna erfarenheter och hur det är för dig?
Nu har jag fru så jag vet inte riktigt. Men hade jag varit singel och någon hade bjudit ut mig på en dejt så hade jag säkert tackat ja om det inte var någon relation man kan "sabba". Så testa att fråga någon om de vill hitta på något med dig, det går säkert fint, många är ensamma. När man är "lite äldre" så vågar man ju ta en chansning också.
Sexmässigt, funkar inte tinder...? Aldrig haft det men jag misstänker att det finns fler killar än tjejer som åtminstone letar sex. Kanske har jämnat ut sig när man blir 40, jag vet inte. (Jag närmar mig med stormsteg). Men jag kanske har helt fel.