självklart Sonic-serien, Sonic 1, 2, 3 och Sonic&Knuckles är dom bättre. jävlar vad fett jag tyckte det var att slå ihop Sonic&Knuckles med Sonic 3, minns jag; Sonic&Knuckles-kasetten hade funktionen att man kunde fälla upp en lucka och sätta Sonic 2 eller Sonic 3-kassetten ovanpå så att ROMerna slogs ihop typ, på så vis kunde man spela med karaktären Knuckles genom ett sammansatt Sonic 3+Sonic&Knuckles spel! (samma sak med Sonic 2 också) hur ballt som helst.
slösa inte tid på Sonic 3D dock...
andra spel jag diggade var Wonderboy in Monster World, side-scrolling adventure-spel med lite problemlösning och sånt. på RPG-fronten är det enda bra jag känner till ett spel som heter Might & Magic II: Gates to Another World, stort och detaljrikt, brister lite på grafiken men det uppvägs av att det finns så många olika figurer att möta, moment att uträtta, mystiska gåtor att lösa etc.
lite kuriosa: Mega Drive'en hade en processor på 8MHz, jämfört med SNES'ens 3.4MHz (ungefär), något som Mega Drive-entusiasterna lär ha skrutit med för att bevisa att Mega Drive'en var överlägsen SNES