Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2006-08-05, 14:38
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagwanderer
altered beast var kul, men musse pigg och kalle anka spelen var mkt välgjorda...hette de quack attack och fantasia månne?
ja! det där man skullee sammla kort!

tiny toons vqr jättekul med.
Citera
2006-08-05, 15:36
Bannlyst
Vilken genre är du ute efter?
Citera
2006-08-05, 15:40
Medlem
Mr Drs avatar
Buck Rogers: Countdown to Doomsday!

http://www.allgame.com/cg/agg.dll?p=agg&SQL=GIH||||12649
Citera
2006-08-05, 15:54
Medlem
ToastBoys avatar
Givna favoriter är:

Alien Storm
Mutant Hockey
Sonic-serien
Citera
2006-08-05, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mauser
Vilken genre är du ute efter?
det mesta men framför allt är jag en sucker för bra plattformare!sportspel är väl inte speciellt högprioriterat dock.
Citera
2006-08-05, 18:46
Medlem
942614s avatar
självklart Sonic-serien, Sonic 1, 2, 3 och Sonic&Knuckles är dom bättre. jävlar vad fett jag tyckte det var att slå ihop Sonic&Knuckles med Sonic 3, minns jag; Sonic&Knuckles-kasetten hade funktionen att man kunde fälla upp en lucka och sätta Sonic 2 eller Sonic 3-kassetten ovanpå så att ROMerna slogs ihop typ, på så vis kunde man spela med karaktären Knuckles genom ett sammansatt Sonic 3+Sonic&Knuckles spel! (samma sak med Sonic 2 också) hur ballt som helst.

slösa inte tid på Sonic 3D dock...

andra spel jag diggade var Wonderboy in Monster World, side-scrolling adventure-spel med lite problemlösning och sånt. på RPG-fronten är det enda bra jag känner till ett spel som heter Might & Magic II: Gates to Another World, stort och detaljrikt, brister lite på grafiken men det uppvägs av att det finns så många olika figurer att möta, moment att uträtta, mystiska gåtor att lösa etc.

lite kuriosa: Mega Drive'en hade en processor på 8MHz, jämfört med SNES'ens 3.4MHz (ungefär), något som Mega Drive-entusiasterna lär ha skrutit med för att bevisa att Mega Drive'en var överlägsen SNES
Citera
2006-08-05, 19:07
Medlem
Nissarnas Herres avatar
Om du gillar plattformsspel så är ju Earthworm Jim en given vinnare! Skönare humor får man leta efter i den genren.
Citera
2006-08-05, 19:28
Medlem
Lurken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissarnas Herre
Om du gillar plattformsspel så är ju Earthworm Jim en given vinnare! Skönare humor får man leta efter i den genren.
Hur kunde jag glömma EWJ? Det är så underbart spel så det är inte sant!
Citera
2006-08-05, 19:35
Medlem
Rensvinds avatar
The Story Of Thor tyckte då jag var riktigt roligt.
Citera
2006-08-05, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparda
Ja, typ Sonic-serien

Jag har aldrig hittat några riktigt bra spel till Mega Drive. Bara Sonic som satte sig, mest pga av musiken antar jag. Har 1,2,3 OST:en på datorn=)

Kan du inte lägga upp Sonic 2 osten? Vore väldigt uppskattat.
Citera
2006-08-05, 20:10
Medlem
Cum*s avatar
Sonic spelen. Hade tyvärr bara trean men har lånat ut det till någon okänd person

Golden Axe 3 var också skoj, spelciellt om man lirade med polaren.
Dock var mitt kasett lite trasigt så spelet hängde sig om man skulle spela med dvärgen.

Mickey Mouse: Castle of Illusions var faktiskt också rätt underhållande, dock lite väl enkelt

Och sist men inte minst, Jurasic Park:Rampage. Skitskoj att vara raptorn
Citera
2006-08-05, 20:27
Medlem
SC sXes avatar
Desert- och Jungle Strike tyckte jag var riktigt bra. NHL-spelen! Jag kommer ihåg första gången jag lirade NHL '93 och nästan höll på att skjuta i brallan för det var så skön känsla i spelet, och dessutom kunde man stoltsera med riktiga rosters. Det spelet var rejält banbrytande inom hockeyspelen och sen dess har väl EASports regerat inom sportspelen i allmänhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in