Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-08-05, 13:16
Medlem
har precis inhandlat ett gammalt mega-drive för en småsumma.tyvärr var det bara tråkiga sportspel som kom med i köpet så berätta för farbror tengil nu vilka spel man skall ha till en sådan här gammal goding bortsett från det självklara sonic
Citera
2006-08-05, 13:21
Medlem
Sonic II. FIFA 95 är bra, likaså Elitserien 96. Sen är The Lion King också en favorit. Det är ett riktigt bra spel. James Pond II är grymt.
Citera
2006-08-05, 13:25
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar Tengil
har precis inhandlat ett gammalt mega-drive för en småsumma.tyvärr var det bara tråkiga sportspel som kom med i köpet så berätta för farbror tengil nu vilka spel man skall ha till en sådan här gammal goding bortsett från det självklara sonic

Själv har jag:

Sonic 1, 2
Abrams M1 Battletank
Super Monaco GP
Några T1/T2 spel
Greendog
och några till som jag ej minns just nu =/

Men desert strike, jungle strike och urban strike är ju coola.
Citera
2006-08-05, 13:46
Bannlyst
Decap Attack är den inofficiella uppföljaren till Psycho Fox till Master system. Ett självklart måste! Phantasy Star 4 har åldrats med värdighet om du gillar rollspel och inte behöver betala ur anus för det. Ghouls'n ghosts, Ristar, Ghostbusters och Streets of Rage 2 plockar jag fortfarande fram ibland när det regnar.
Citera
2006-08-05, 14:05
Medlem
Spardas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar Tengil

Ja, typ Sonic-serien

Jag har aldrig hittat några riktigt bra spel till Mega Drive. Bara Sonic som satte sig, mest pga av musiken antar jag. Har 1,2,3 OST:en på datorn=)
Citera
2006-08-05, 14:15
Medlem
ofins avatar
strider var schysst har jag för mig, micro machines lika så... annars får man väl erkänna så här i efterhand att MD inte hade allt för många toppenlir som klarade tidens tand.
Citera
2006-08-05, 14:15
Medlem
Sun Rulers avatar
Sonic 2 var ruskigt kul, brukade alltid lira det med lillsyrran och tävla mot varandra.
Citera
2006-08-05, 14:16
Bannlyst
Kalle anka & musse pigg är rätt roligt på 2 player, kom ihåg när jag spelade det med min kusin som barn, fick alltid vara fjantmusse
Citera
2006-08-05, 14:32
Medlem
Lurken1s avatar
Sonic 2 är ett måste för varje Mega Drive ägare med någon form av självrespekt. Sedan kan jag starkt rekommendera Strike spelen (Desert Strike, Jungle Strike och Urban Strike), speciellt Jungle Strike. Vidare NHL94 är mumma. Street Fighter och Mortal Kombat är underbart sköna också.

Det finns så många bra Mega Drive spel asså...Robocop vs. Terminator, en av de bästa platformsspelen som har gjorts, men det finns många många skitspel också tyvärr.
Citera
2006-08-05, 14:33
Medlem
LadyTieras avatar
sonic 2 (har 2 kasttera av det hemma)
rollo the resque

nhl 92 eller 94(kommer ej ihåg)
Citera
2006-08-05, 14:36
Medlem
altered beast var kul, men musse pigg och kalle anka spelen var mkt välgjorda...hette de quack attack och fantasia månne?
Citera
2006-08-05, 14:37
Medlem
sarajevoexpresss avatar
jag har för mig jurasic park-spelet var rätt skoj men min brossa sålde det innan jag hann spela det knappt. (var ganska liten på sega-tiden)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in