• 1
  • 2
2023-11-15, 09:49
Medlem
0A0As avatar
Jag har råkat ut för ett nytt fenomen vid betalning med bankkort där personen i kassan fejkar en avbruten transaktion och ber dig att använda Swish. Istället för butikens eget nummer så hivar mannen fram sitt eget personliga nummer.

Är det någon som har råkat ut för Swish Turken?
Citera
2023-11-15, 09:51
Medlem
paskharens avatar
Nej men kontant Boris däremot.
Citera
2023-11-15, 09:59
Medlem
Nykulas avatar
Var på en pizzeria där man fick 20% rabatt om man betalade kontant och inte begärde kvitto. Bra deal då jag var en fattig student.
Citera
2023-11-15, 11:36
Medlem
Ganska vanligt förekommande bland tex frisörer och pizzerior. Men nu bör man ju aldrig kontanter.
Citera
2023-11-15, 11:41
Medlem
de flesta frisörer och liknande tar swish till privat konto. antagligen rätt vanligt med skattefusk. men vad ska man göra? det handlar nog inte om så hög omsättning. vore det bättre om de betalade skatt men istället fick lägga ner? betalar du under 300 kr för ett klipp och salongen verkar helt tom på kunder. bara några stycken per dag. ja då kan du ju fundera på hur det går runt egentligen
Citera
2023-11-15, 12:18
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retarded8
men vad ska man göra ... vore det bättre om de betalade skatt men istället fick lägga ner?
Ja. De stjäl kunder från branschkollegor som gör rätt för sig. Bara skicka en blänkare till Skv.
Citera
2023-11-15, 14:19
Medlem
Mike.Andersens avatar
Nytt? Jag har stött på det här under flera års tid när en specifik person sitter i kassan. Av någon märklig anledning så fungerar aldrig mitt bankkort vid betalning. Det dyker upp ett rött kryss i terminalen när jag försöker blippa eller dra kortet i läsaren.

Naturligtvis så vill "Turken" att jag swishar, men när jag påpekar att mobilen är hemma, så börjar terminalen genom ett mirakel att fungera.
Citera
2023-11-15, 15:55
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0A0A
Jag har råkat ut för ett nytt fenomen vid betalning med bankkort där personen i kassan fejkar en avbruten transaktion och ber dig att använda Swish. Istället för butikens eget nummer så hivar mannen fram sitt eget personliga nummer.

Är det någon som har råkat ut för Swish Turken?

Man är väl otroligt dum om man går på detta. Du ser ju namnet på swishen innan du bekräftar
Citera
2023-11-15, 16:18
Medlem
Räkna med att alla som har mörkare hudfärg än en tysk försöker blåsa dig. Det har blivit ett fruktansvärt klimat i landet med alla araber och negrer
Citera
2023-11-15, 16:27
Medlem
Keramik-Kalabaliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retarded8
de flesta frisörer och liknande tar swish till privat konto. antagligen rätt vanligt med skattefusk. men vad ska man göra?
Vad du ska göra är att skaffa två speglar och klippa håret själv. En maskin lik den frisörer använder är inte så dyr. Att använda saxen på dig själv kan du även lära dig.
Citera
2023-11-15, 17:04
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Man är väl otroligt dum om man går på detta. Du ser ju namnet på swishen innan du bekräftar

Eller hur, butikens namn borde väl dyka upp. I det här fallet var det ÖoB som Swish Turken försökte med sitt trick.
Citera
2023-11-15, 20:56
Medlem
Tjoflos avatar
Klipper mig på ett ställe där jag vanligtvis betalar med kort, men ibland har de lagt undan kortläsaren och då är det bara kontant som gäller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in