Jag har råkat ut för ett nytt fenomen vid betalning med bankkort där personen i kassan fejkar en avbruten transaktion och ber dig att använda Swish. Istället för butikens eget nummer så hivar mannen fram sitt eget personliga nummer.
de flesta frisörer och liknande tar swish till privat konto. antagligen rätt vanligt med skattefusk. men vad ska man göra? det handlar nog inte om så hög omsättning. vore det bättre om de betalade skatt men istället fick lägga ner? betalar du under 300 kr för ett klipp och salongen verkar helt tom på kunder. bara några stycken per dag. ja då kan du ju fundera på hur det går runt egentligen
Nytt? Jag har stött på det här under flera års tid när en specifik person sitter i kassan. Av någon märklig anledning så fungerar aldrig mitt bankkort vid betalning. Det dyker upp ett rött kryss i terminalen när jag försöker blippa eller dra kortet i läsaren.
Naturligtvis så vill "Turken" att jag swishar, men när jag påpekar att mobilen är hemma, så börjar terminalen genom ett mirakel att fungera.
Jag har råkat ut för ett nytt fenomen vid betalning med bankkort där personen i kassan fejkar en avbruten transaktion och ber dig att använda Swish. Istället för butikens eget nummer så hivar mannen fram sitt eget personliga nummer.
Är det någon som har råkat ut för Swish Turken?
Man är väl otroligt dum om man går på detta. Du ser ju namnet på swishen innan du bekräftar
de flesta frisörer och liknande tar swish till privat konto. antagligen rätt vanligt med skattefusk. men vad ska man göra?
Vad du ska göra är att skaffa två speglar och klippa håret själv. En maskin lik den frisörer använder är inte så dyr. Att använda saxen på dig själv kan du även lära dig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!