2023-11-14, 19:09
Medlem
Gabriel Knights avatar
Det som behövs är en omförhandling gällande utbudet. Man har ett för stort utbud vilket ökar kostnaderna dramatiskt och frågan man bör ställa sig är ju om det finns tittare till hela utbudet. Jag vågar nog säga nej eftersom Tablå-TV är på väg ut och är ett förlegat koncept.
Citera
2023-11-14, 19:12
Medlem
KuReLuBs avatar
Totalt vansinne. Public service måste skrotas.
Citera
2023-11-14, 19:13
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Låt SVT/SR få så mycket de vill ha av sina tittare, ser inget konstigt i det.
Men då ska även SVT/SR låta de som inte vill se eller lyssna på deras kanaler slippa vara med och bidra.
Det är väl inte svårare för SVT/SR än för Viaplay mfl. att låta de som vill titta och lyssna på oberoende fri radio TV få ett abonnemang med Bank-ID inloggningsuppgifter.
Sedan när de fått sina tittare så kan de anpassa kostymen efter hur mycket deras kunder vill betala för kanalerna.

Problemet löst.
Citera
2023-11-14, 19:18
Medlem
Man häpnar.
De kräver alltså 37 miljoner kronor om dagen för att fullgöra sitt uppdrag. Man baxnar.
Citera
2023-11-14, 19:20
Medlem
Klas-Vegass avatar
Klart SVt skall ha mer pengar att anställa alla de kvinliga journalister som nu får gå ifrån krympande tidningar. Extra viktigt att fånga upp alla som begått våldsbrott i vänsterns namn.

Det är också viktigt att vi skapar fler barnprogram som sublimt hjärntvättar barn att de befinner sig i fel kropp och egentligen är homosexuella.

Vi behöver också byta ut all gammal patriarkal kultur och spela in nya progressiva klassiker.

Det är en skam hur projektet "Kaleh på taket" fick läggas i malpåse förra året i brist på pengar.
Citera
2023-11-14, 19:47
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorCitron81
Om det gick skulle jag välja bort SVT helt.
Du är inte ensam. Tittar i princip aldrig på SVT eller lyssnar på Sveriges Radio. Att de har mage att gå ut att kräva 50% mer pengar är skandalöst. Lägg ned minst en TV-kanal och ett par radiokanaler. Byt också ut personalen mot mer seriösa journalister som har neutral rapportering och fakta som måtto, i stället för propaganda.
Citera
2023-11-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
- Bör SVT och SR få 50% mer pengar?
- Bör SVT och SR istället tvingas effektivisera och banta när övriga samhället behöver göra det?
* Nej, Svt och Sr ska läggas ner.
* Nej, de ska inte bantas, de ska läggas ner. De har med all tydlighet visat att de endast är en propagandamegafon för extremvänstern och fyller därmed inte sin funktion som "objektiv" förmedlare.
Citera
2023-11-14, 19:49
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
1. Svar: Nej!
2. Svar: Ja.
Citera
2023-11-14, 20:06
Medlem
Hahahahaha. 50%!! Under brinnande krig, inflation och skit! 50%!?

Såhär tänker jag. Om public service fick HÄLFTEN så mycket pengar som nu så skulle fan i mig ingen se skillnaden! Det är så inihelvitti massa SKIT som görs. Vad har

PUBLIC SERVICE

med lekprogram att göra!?

Har ni hört P3? På riktigt? Det är ett gäng kompisar som sitter och snackar strunt. Dag in och dag ut. Helt sjukt! Kidsen är inte ens där!!!

Helvitti vad det gick utför efter att Robinson kom på 1700-talet. Då fattade man ju typ. Fanns ju ettan och tvåan och … ja. Typ. Nu har alla allt hela tiden!

F-n, inte ens prime-time NYHETERNA håller kvalitet! Skit är vad det är! Riktigt och äkta okvalitativt, ogenomarbetat skit.

För det mesta.

Finns kanske några guldkorn.

Vissa av pengarna går till filmproduktion/serie.

Äh. Jag ångrar mig. Lägg ned allt. Behåll radion (bra att ha vid krig och katastrofer!). De kan ändå inte kämpa om tv-pengarna snart för sporten. Minsta division-3 match kostar snart miljoner.
Citera
2023-11-14, 20:11
Medlem
discofunks avatar
Jag gillar både SVT och SR.
Men pengarna dom får idag borde räcka gott och väl.

Det man borde kolla över är ju om man behöver alla kanalplatser. Ingen aning om vad just det kostar man varje kanal kan ju knappast vara gratis.
Idag sker ju mer och mer tittning och lyssning på deras Play-tjänster, som för övrigt också är bra tycker jag, där borde mkt krut läggas.

Sen ska man ju vara medveten om att dom har ju i praktiken alltid sparkrav på sig eftersom deras kostnader ökar mer varje år än vad dom får i ökat anslag.
Men även där borde de gå att sänka kostnader.
Deras lokaler i Sthlm är ju vansinnigt stora, framförallt med tanke på att det mesta produceras externt ändå. Så man kanske kan downsiza och sälja en del av marken som dom själva äger. Det är utan tvekan en av stans bästa lägen.
Citera
2023-11-14, 20:12
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
De ska sända nyheter och samhällsinformation samt svensk kultur som annars inte når ut till befolkningen.

Inget mer.

De ska inte ha mer pengar utan betydligt mindre. 245 miljoner känns rimligt.

Finns ingen anledning att SVT existerar överhuvudtaget i dagens samhälle.

Med tillgång till internet och streaming har SVT inget existensberättigande.

Däremot håller SR:s P1 en hög kvalite trots all PK-ism.

SVT måste helt enkelt läggas ned eller bli en betaltjänst och inget vi skattebetalare ska behöva bidra till.

#läggnedsvtnu
Citera
2023-11-14, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
- Bör SVT och SR få 50% mer pengar?
- Bör SVT och SR istället tvingas effektivisera och banta när övriga samhället behöver göra det?
NEJ!
JA!

Man kan inte annat än äcklas av deras löner och känna ett stort hat mot dessa vidriga blodsugare. En jävla klan är det - titta på hur de anställer de sina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in