2023-11-14, 18:01
Medlem
https://www.expressen.se/debatt/public-service-kan-inte--bara-ropa-efter-pengar/
https://www.dagensmedia.se/medier/rorligt/sa-mycket-mer-pengar-kraver-public-service-bolagen/

De statliga propagandaföretagen SVT och SR vill ha mer pengar. Man kräver nu en ökning med 50 procent från i år, det vill säga 13,5 miljarder.

Statstelevisionen och statsradion kräver 50% mer pengar av skattebetalarna. Får de som de vill kommer statsmedia kosta skattebetalarna ofattbara 13,5 miljarder.

Samtidigt har SVT:s och SR:s VD en sammanlagd lön på hisnande 470 000:-/mån.
SVT har tidigare fått hård kritik för att skattebetalarnas pengar används till dyra och onödiga konferensresor, vidlyftiga löner och pensionsvillkor för cheferna samt opartiska och tramsiga tv-produktioner.
"När övriga samhället måste dra åt svångremmen är det inte orimligt att även den statliga televisionen ska göra det också."

- Bör SVT och SR få 50% mer pengar?
- Bör SVT och SR istället tvingas effektivisera och banta när övriga samhället behöver göra det?
Senast redigerad av GrevenFB 2023-11-14 kl. 18:18.
Citera
2023-11-14, 18:07
Medlem
Varför skall inte dom drabbas av nedgången och lära sig att prioritera?
Citera
2023-11-14, 18:11
Medlem
LostinDarknesss avatar
Nej, självklart inte! De vågar inte ställa en enda riktig viktig fråga överhuvudtaget och lever lyxliv!
Senast redigerad av LostinDarkness 2023-11-14 kl. 18:34.
Citera
2023-11-14, 18:14
Medlem
F.Hansens avatar
De ska inte ha mer, lägg ner skiten.

Jag har ingen tv och är totalt ointresserad av att vistas i sossepkmatrisen.
Ändå måste jag betala, självklart är jag för att skiten ska bort.

Det är inte som att de får göra vad jag vill jag bryr mig inte. Men eftersom jag måste betala så har jag en röst och den är för att avskaffa hela spektaklet.
Det är bara 40-talister och deras pkidonktrinerade barn som tycker public service är bra och de håller på att självdö, så förhoppningsvis löser sig problemet själv med tiden.

40-talisterna av ålder + fetma och övriga pkidioter av fetma + psykmediciner.
Senast redigerad av F.Hansen 2023-11-14 kl. 18:21.
Citera
2023-11-14, 18:23
Bannlyst
Ofattbart, med all kritik de fått för sin överdrivna budget senaste åren kunde man tro de skulle förflyttat läget helt åt andra hållet. Men de förnekar sig minsann inte.

Man undrar vad det är som saknas? Eller är det endast större budget till att konkurrera ut alla andra som inte har månmiljardbudgetar?
Citera
2023-11-14, 18:41
Medlem
Nä, de bör inte få mer. Produkten de får ut är så undermålig jämfört med alla miljarder de får. Rent bedrövligt hur lite journalistik de får fram. Går man in på svt.se så får man direkt uppfattningen att det är ren fattigstuga. Man förväntar sig guldramar och att det regnar diamanter. Men tji får vi, så är det ju inte. Någon utomstående granskare borde verkligen gå igenom var alla dessa pengar går.
Citera
2023-11-14, 18:42
Medlem
S3ONs avatar
50% mindre kan de få.
Citera
2023-11-14, 18:46
Medlem
Christopher.s avatar
SVT bör avskaffas är min bestämda åsikt och har varit under lång tid, slöseri med skattepengar.
Citera
2023-11-14, 18:53
Medlem
Eponumoss avatar
De ska sända nyheter och samhällsinformation samt svensk kultur som annars inte når ut till befolkningen.

Inget mer.

De ska inte ha mer pengar utan betydligt mindre. 245 miljoner känns rimligt.
Citera
2023-11-14, 18:56
Medlem
Onanikrems avatar
Låt de som ser på skiten betala, SVT är en jävla vänster-woke propagandamaskin. Nyheterna kan de ha kvar, säg tre - fyra gånger om dagen. resten är skit som inte har med public service att göra alls.
Citera
2023-11-14, 18:56
Medlem
Helt sjukt krav.. dra ner på personalen... tex varför i hela fridens namn skall det va mängder av meterologer?
Citera
2023-11-14, 19:04
Avslutad
Nej. SVT bör läggas ned helt och hållet. Det är ingen skillnad på deras sk journalistik och den från övrig mainstream media, så folk kan lika gärna läsa vad dom ska tycka och tro i Aftonbladet eller Expressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in