2023-11-16, 09:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missda
Alla närstående har suttit i förhör och ryktet säger att BOs make Iv*n är misstänkt för dådet.

Då kanske det också finns viss substans i tidigare uppgifter i tråden. Fast det påstådda beteendet kanske inte är utifrån demens eller speciellt alkoholism, utan mer lik revirhävdande hundar och katter kanske?
Kanske en orsak till att de inte går ut på promenad tillsammans?
Citera
2023-11-16, 09:46
Medlem
Churchis avatar
Citat:
Alla närstående har suttit i förhör och ryktet säger att BOs make Iv*n är misstänkt för dådet.

Enligt polisen finns det ingen misstänkt och "väldigt oklart motiv".
Citera
2023-11-16, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Churchi

Fast i) polis bara kanske kommenterar misstanke tillräcklig för gripande etc..
Ii) ryktet kan dock exempelvis komma från grannar, f.d. arbetskamrater m.m. Kanske med vissa fördomar baserat på vad de sett och hört (flerfamiljshus kan vara ganska lyhörda) hur paret interagerar med varandra under åren.

Motiv vet man förstås ofta sist. Tanten har just dött och man har väl. knappt börjat nysta i hennes , eller familjens relationer och ev konflikter. Det verkar i alla fall som att maken är något illa sedd. Ska jag vara fördomsfull från vad jag ser på hennes Facebook (som dessutom inläggen är gamla!) så ser hon typiskt prydlig ut medan maken ser ut som en tjyvgubbe.
Citera
2023-11-16, 14:10
Citat:

Rykte, givetvis. Kan bero på många saker, tex vad omgivningen upplevt tidigare eller upplever.
Det är ett väldigt tidigt skede så i vilket fall som helst så kommer nog inte polisen gå ut än med ev misstänkta eller teorier om vad som hänt. Tror dom vet mer än vad dom berättar för tex Värnamo nyheter.

Maken har inte jättebra rykte om sig, upplevt som lite av ett drägg och bettet sig underligt mot kvinnor. Och sen på det så stod det i tidigare kommentarer om att han urinerat friskt i bostadsområde. Möjligtvis för blottningssyfte?
Blir inte alls förvånad om det är han.
Citera
2023-11-16, 14:31
Medlem
Churchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast i) polis bara kanske kommenterar misstanke tillräcklig för gripande etc..
Ii) ryktet kan dock exempelvis komma från grannar, f.d. arbetskamrater m.m. Kanske med vissa fördomar baserat på vad de sett och hört (flerfamiljshus kan vara ganska lyhörda) hur paret interagerar med varandra under åren.

Motiv vet man förstås ofta sist. Tanten har just dött och man har väl. knappt börjat nysta i hennes , eller familjens relationer och ev konflikter. Det verkar i alla fall som att maken är något illa sedd. Ska jag vara fördomsfull från vad jag ser på hennes Facebook (som dessutom inläggen är gamla!) så ser hon typiskt prydlig ut medan maken ser ut som en tjyvgubbe.

Vad jag hört så ska hon vart prydlig/ordentlig som du säger och inget direkt rykte om sig. Mannen kanske är drägg och urinerar hejvilt som någon annan nämnde. Ska höra med en som bor i området om det finns något som kan bekräfta mannens udda beteende.
Citera
2023-11-16, 14:32
Medlem
Churchis avatar
Citat:
Rykte, givetvis. Kan bero på många saker, tex vad omgivningen upplevt tidigare eller upplever.
Det är ett väldigt tidigt skede så i vilket fall som helst så kommer nog inte polisen gå ut än med ev misstänkta eller teorier om vad som hänt. Tror dom vet mer än vad dom berättar för tex Värnamo nyheter.

Maken har inte jättebra rykte om sig, upplevt som lite av ett drägg och bettet sig underligt mot kvinnor. Och sen på det så stod det i tidigare kommentarer om att han urinerat friskt i bostadsområde. Möjligtvis för blottningssyfte?
Blir inte alls förvånad om det är han.

Om det stämmer hans beteende så vore det ju inte otroligt att det skulle kunna vara han. Folk borde väl reagerat mer kan man ju tycka om han springer runt och "blottar" sig så? eller?
Citera
2023-11-16, 15:21
Medlem
Citat:
Om det stämmer hans beteende så vore det ju inte otroligt att det skulle kunna vara han. Folk borde väl reagerat mer kan man ju tycka om han springer runt och "blottar" sig så? eller?

På BOs Facebook håller han om henne på en bild men jag uppfattar inte honom som vänlig, trots att han ler. Det ser inte ut som ett vänligt leende. Men jag kan ha fel, det kanske inte alltid är så att kvinnor från östblocket sliter hund för en odåga. Hon kanske var en fullblods Baba Jaga som totalt gick under radarn ända sedan de kom till Sverige?

Men, jag undrar om inte det eventuella kissandet ifall det stämmer är något slags revirgrej, "jag bor och gör vad jag vill här"?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2023-11-16 kl. 15:35.
Citera
2023-11-16, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yezzez
Så nu vi börjar tröttna på alla spekulationer om människorna som bor i området.

Vad vill ni veta? (Nej bor inte kvar på Åviken eller i samhället men är där ofta).

Ja det blev problematisk på Furuhall när man tryckte in så många nyinkomna invandrare i ett tidigare thight fungerande samhälle. Och ja tom dom som bott där i 40 år avflyttande pga detta och husen inte underhölls.
Kan säga att om Furuhall rustas upp är det många som kan tänka dig flytta tillbaka för den gemenskapen som fanns oavsett din hudton, ras, kultur eller religion är sällan skådad och gav så mycket till alla i området.

När standarden på Furuhall inte godkändes för migrations boende flyttades många till Åviken dock dom gamla dumpade man kvar på Furuhall.

Men jag som svensk är inte rädd för att gå genom Åviken kväll eller natt tid klimatet är förändrat i hela världen absolut men jag är inte mer på min vakt på Åviken än Södermalm.

Politiskt... Finns eldsjälar som kämpar men tyvärr även tagit in drägg i kommunhuset med både aktivt missbruk och kvinnomisshandlare.

Gnosjö är ett arbetar samhälle med arbetar löner och människor som bara vill ha en vanlig vardag med säkra jobb. Det är lite mer problematisk nu än för 20år sen men det är mycket pga informations samhället att alla vet om allt.
Bara för det inte syntes eller hördes gick det ganska vilt till då med och allt fanns tillgängligt för alla men det fanns en underliggande förståelse då om att man tog hand om varandra.

Det är ett väldigt härligt samhälle som har all potential men tyvärr med sista gänget invandring kom även rasismen som inte fanns tidigare.

BO var en härlig kvinna med mycket omtanke för andra men även sträng mot oss ungar när vi hittade på bus förr i tiden. Hon har en fantastisk familj men hennes man vet jag inte mycket om och absolut inget om pisserier.

Finns andra i samhället däremot och då pratar vi inte från utstötta Åviken. Kan säga av dom 160 miljonärerna i kommunen är minst 10 värre än man nånsin hittar på dessa områden.

Några frågor på detta?

Vilka 10 (minst) miljonärer är värre? Låter alltid fräckt att slänga ur sig såna kommentarer när man vill försköna de lite mer utsatta. Men jag är frågande till om det är sådant man enkelt slänger ur sig eller om man verkligen har fakta? Ska såklart inte namnge här, men kan du handen på hjärtat göra det om det skulle behövas? Och samtidigt motivera varför? Mycket knarkhandel, överfall eller rån tex i de kretsarna?
Senast redigerad av nyfiken-svart 2023-11-16 kl. 18:41.
Citera
2023-11-16, 19:31
Medlem
Citat:
På BOs Facebook håller han om henne på en bild men jag uppfattar inte honom som vänlig, trots att han ler. Det ser inte ut som ett vänligt leende. Men jag kan ha fel, det kanske inte alltid är så att kvinnor från östblocket sliter hund för en odåga. Hon kanske var en fullblods Baba Jaga som totalt gick under radarn ända sedan de kom till Sverige?

Men, jag undrar om inte det eventuella kissandet ifall det stämmer är något slags revirgrej, "jag bor och gör vad jag vill här"?

Det stämmer, jag har personligen sett honom urinera i samhället.
Citera
2023-11-16, 19:49
Medlem
PHiLL0Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalVortex
Det stämmer, jag har personligen sett honom urinera i samhället.

Tack äntligen en till som kan bekräfta det kan sa tidigt i tråden dock skedde mina observationer för 10 år sedan strax efter dem flyttade till Kvarngatan och det är ett av skälen till att jag valde att flytta snabbare än tänkt. När såg du honom senast urinera offentligt? Klär han sig fortfarande som en slusk eller på snäppet till en hemlös?
Citera
2023-11-16, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PHiLL0N
Tack äntligen en till som kan bekräfta det kan sa tidigt i tråden dock skedde mina observationer för 10 år sedan strax efter dem flyttade till Kvarngatan och det är ett av skälen till att jag valde att flytta snabbare än tänkt. När såg du honom senast urinera offentligt? Klär han sig fortfarande som en slusk eller på snäppet till en hemlös?

Vad ger han för intryck, ungefär? Jag tänker att han kanske är aggressiv, men kanske det är för att det finns en halv förväntan om att det är ett alltför vanligt scenario där make tar kål på frun?
Sjavigt beteende och klädsel kan ju bero på något slags förståndshandikapp, demens också.
Citera
2023-11-16, 21:01
Medlem
PHiLL0Ns avatar
Citat:
Vad ger han för intryck, ungefär? Jag tänker att han kanske är aggressiv, men kanske det är för att det finns en halv förväntan om att det är ett alltför vanligt scenario där make tar kål på frun?
Sjavigt beteende och klädsel kan ju bero på något slags förståndshandikapp, demens också.

Skulle jag se honom på t.ex T-centralen i Stockholm så hade jag tänkt att han är en uteliggare med alkoholproblem, men den slutsatsen kan man inte direkt dra i lilla Gnosjö och när jag visste om vart han bodde då området är så pass litet och man vet när nytt folk flyttar in. Sen att han är ifrån Bosnien så kan man nog dra slutsatsen att han är muslim och dem förtär ju inte alkohol. Men slutsatsen är att han ser ut som en uteliggare som promenerar mycket och kollar ner i marken, satt man t.ex ute och grillade och han kom förbi så brukar man ju säga Hej i all välmening men han svarade inte eller kollande inte ens upp på vem som sa någonting. Det är min bild av mannen och det är ändå efter så pass många år jag flyttade ifrån orten, sen själva urinerandet kan ju bero på sjukdom men att göra det på samma gård man bor på är anmärkningsvärt i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in