2023-11-14, 06:48
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlensFlensost
Man kan tycka att dom borde bedriva spaning kring det adresser som florerar på olika dödslistor, istället väljer alltså snuthororna att riva utanför lyxbutiker i hopp om att kanske hitta kriminella….

Snuthororna visar återigen hur handlingsförlamade dom är och hur de helt saknar förmåga att prioritera rätt saker…
De har garanterat span på dessa adresser också. Men de som handlar i lyxbutikerna är allt från gängkriminella till skattefuskare. Och det sista är ju den grövsta typen av brott...
Citera
2023-11-14, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
De har garanterat span på dessa adresser också. Men de som handlar i lyxbutikerna är allt från gängkriminella till skattefuskare. Och det sista är ju den grövsta typen av brott...
Anledning är solklart kriminella.
Bra jobbat!
https://www.dagensps.se/bors-finans/gangens-lyxvaror-rena-guldgruvan-for-kronofogden/
Citera
2023-11-14, 08:04
Medlem
MustMasters avatar
Det är fantastiskt bra! Handlar du lyxvaror för stora summor och betalar kontant har du garanterat något skumrask för dig, så är det! Jag vågar påstå att 99% av de som betalar kontant inte har tjänat dem på ett ärligt sätt, resterande 1% är bakåtsträvare eller systemskeptiker varav den senare kategorin antagligen inte är storkonsumenter av lyxvaror.

Ta dem! Stationera fast personal på Biblioteksgatan som kontrollerar alla som använder kontanter för köp över 2000 sek.
Citera
2023-11-14, 08:50
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Rätt konstigt att alla som förespråkar kontanter inte kan tala om vad de behövs till?

Ifall vi blir utsatta för en infrastruktur-attack som tar ner alla IT-system eller elen. För ett par år sen så var det ju nåt sånt som drabbade COOP har jag för mig, gick inte att betala med kort på nån COOP i hela landet. Det är känsliga system. Kontanter fungerar alltid. Att man ens behöver förklara sånt här för fredsskadade fårskallar...

Vad gäller polisen i lyxbutikerna så kommer det bara leda till mer penningtvätt och mer infiltrering av samhället. Låt de köpa sina klockor istället för att investera pengarna och få inflytande i samhället.

Lösningen är att utvisa brottsbelastade främlingar (även de födda i tredje och fjärde generationen, deras släkt skulle aldrig varit här från början) och det vet ni så varför hurrar ni för symbolåtgärder?
Senast redigerad av Asensgammaldags 2023-11-14 kl. 08:55.
Citera
2023-11-14, 08:52
Medlem
BluePrinces avatar
Mycket bra! Hit them where it hurts.
Vad roligt det måste vara för spanarna att komma och rycka godiset ur händerna på dem direkt när de kommer ut ur affären. Veckans bästa arbetspass
Citera
2023-11-14, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Ifall vi blir utsatta för en infrastruktur-attack som tar ner alla IT-system eller elen. För ett par år sen så var det ju nåt sånt som drabbade COOP har jag för mig, gick inte att betala med kort på nån COOP i hela landet.
Kontanter behövs.
Coop är bara ett exempel på varför
Citera
2023-11-14, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlensFlensost
Med tanke på att det sker mord och sprängs nästan varje natt nu, så är allt dom gör fel och skit, att ruva utanför en jävla klockbutik, är det svaret? Eventuellt konfiskera lite kontanter och åtala dom för ett bötesbrott, det är så jävla svagt och avslaget att det här är snuthorornas svar…

Nja, ganska ofta när man hör talas om diverse detaljer från åtal så verkar det ganska vanligt förekommande att den åtalade kommit över kontanter på något kriminellt sätt, för att sedan dra till någon form av butik som kränger dyrare märkeskläder och liknande.
Det låter som ganska hög sannolikhet att intressanta personer kommer dyka upp på de platserna i samband med brott.

Det ena behöver heller inte utesluta det andra.
Citera
2023-11-14, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
Nja, ganska ofta när man hör talas om diverse detaljer från åtal så verkar det ganska vanligt förekommande att den åtalade kommit över kontanter på något kriminellt sätt, för att sedan dra till någon form av butik som kränger dyrare märkeskläder och liknande.
Det låter som ganska hög sannolikhet att intressanta personer kommer dyka upp på de platserna i samband med brott.

Det ena behöver heller inte utesluta det andra.

Tillåt mig att tvivla, då det sprängs och mördas varje dygn i vårat land just nu, dom gör inte sitt jobb…
Citera
2023-11-14, 10:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MustMaster
Det är fantastiskt bra! Handlar du lyxvaror för stora summor och betalar kontant har du garanterat något skumrask för dig, så är det! Jag vågar påstå att 99% av de som betalar kontant inte har tjänat dem på ett ärligt sätt, resterande 1% är bakåtsträvare eller systemskeptiker varav den senare kategorin antagligen inte är storkonsumenter av lyxvaror.

Ta dem! Stationera fast personal på Biblioteksgatan som kontrollerar alla som använder kontanter för köp över 2000 sek.

Varför inte göra stickprovskontroller på Biblioteksgatan och se om folk har kontanter på sig, kriminella kommer i alla skepnader, förnedra folk på gatan, det kommer att sända de rätta signalerna.
Inför visitationszon i kvarteren runt lyxbutikerna som förorsakar all brottslighet.
Citera
2023-11-14, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Många.. fattar inte att det inte blir stopp för kontanter på sådana butiker... Du kan gå in å köpa en klocka för 150000 kontant

Tycker det är bra. Vem vill ha ett jävla kommunistiskt kontantlöst samhälle? Kolla Kina. Det kommer hit också där staten kontrollerar dig totalt ekonomiskt.
Citera
2023-11-14, 10:20
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Ifall vi blir utsatta för en infrastruktur-attack som tar ner alla IT-system eller elen. För ett par år sen så var det ju nåt sånt som drabbade COOP har jag för mig, gick inte att betala med kort på nån COOP i hela landet. Det är känsliga system. Kontanter fungerar alltid. Att man ens behöver förklara sånt här för fredsskadade fårskallar...

Personligen undviker jag kontanter men här måste jag verkligen hålla med! Swedbank hade liknande problem 2021, minns hur det inte gick att betala med kortet, det gick inte att logga in i appen eller se sina konton på datorn. De löste det några timmar senare men det var en wake-up call för många.
Citera
2023-11-14, 10:32
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
jag sjalv bor i Kina och har har vi inget sadant kontrollsamhalle, har ar man inte avundsjuk pa de som har pengar, man kan se varandra som lika anda.
och har ar vad jag tror det egentligen handlar om i sverige, i sverige kan man enbart vara lika om alla har lika(lite) pengar att rora sig med.
Haha Kina är berömt för sin ansiktsigenkänning och du har en corona-app som blinkar rött när du skrivit något elakt inlägg på nätet som gör att tåget inte låter dig lämna din stad. Dessutom halverades precis alla löner i Kina, berätta om det i egen tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in