2023-11-13, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esloveslov
Varför kollar bara polisen kunderna och inte butikerna? Det ska vara 2 till tango.
en poäng där
Citera
2023-11-13, 10:22
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Felet är ju att lyxbutikerna tar kontanter.

Ja, men i det här fallet är det bra.

Jättebra!!
Citera
2023-11-13, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Ja, men i det här fallet är det bra.

Jättebra!!
Varför då?
Citera
2023-11-13, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlensFlensost
Man kan tycka att dom borde bedriva spaning kring det adresser som florerar på olika dödslistor, istället väljer alltså snuthororna att riva utanför lyxbutiker i hopp om att kanske hitta kriminella….

Snuthororna visar återigen hur handlingsförlamade dom är och hur de helt saknar förmåga att prioritera rätt saker…

Så istället för att plocka av de kriminella asen pengar skall vi skydda dem? Dödslistorna borde publiceras offentligt så vi vet var asen bor.
Citera
2023-11-13, 10:26
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Varför då?

Varför är jordklotet runt?
Citera
2023-11-13, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlensFlensost
Man kan tycka att dom borde bedriva spaning kring det adresser som florerar på olika dödslistor, istället väljer alltså snuthororna att riva utanför lyxbutiker i hopp om att kanske hitta kriminella….

Snuthororna visar återigen hur handlingsförlamade dom är och hur de helt saknar förmåga att prioritera rätt saker…

Prioriteringen är såklart, och kommer alltid att vara, pengar.
Citera
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Undra just hur stor del av deras kundkrets som är kriminella...

Det är nog en betydande andel av dom som väljer att betala kontant i alla fall.

Är dom inte gängkriminella så finns det ju också gamla hederliga ekonomiska brottslingar som inte betalat all skatt som dom borde ha gjort.

Insatsen är bra, den kan minska suget att flasha med dyra saker som man egentligen inte skulle ha råd med.
Citera
Medlem
Citat:
Aldrig det kommer ett vettigt belägg för att ha kontanter å vad de används till..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Så istället för att plocka av de kriminella asen pengar skall vi skydda dem? Dödslistorna borde publiceras offentligt så vi vet var asen bor.

Ta asen med sorger och vapen leder till flera år på anstalt, en klocka och 20 odeklarerade tusenlappar ger inga konsekvenser.

Detta är slappa och lata snuthoror som inte ved vad dom sysslar med men känner väl att dom måste kasta upp någon skit på bordet för att inte framstå som talt likgiltiga, detta skepp seglade i och för sig när dom lär sin chef kapten klänning våldta barn inför öppen ridå…
Citera
2023-11-13, 10:31
Medlem
Citat:
Varför då?

För då kan man plocka de vidriga kontantkunderna. Vet inte hur många gånger jag knutit näven i fickan ( ) när jag sett en "brocha" klädd i märkeskläder topp till tå langa upp kontantrullen för att handla loss. Jag känner näringslivet, de pengarna kommer inte därifrån.

En gång såg jag en kille på Gustav Adolfs torg stå och vifta med en rejär bunta framför p-lisan som lappade "hans" tonade och trimmade lilla mercedes, skrikandes att hon var dum i huvudet och hur rik han var, yada yada. Fy fan vad jag saknade polis och kronkalle där och då.
Citera
2023-11-13, 10:32
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Av någon anledning så är dom flesta planeterna runda, varför skulle jorden vara annorlunda?

Och framför allt, vad har det med butikerna eller deras kunder att göra?
Citera
2023-11-13, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
För då kan man plocka de vidriga kontantkunderna. Vet inte hur många gånger jag knutit näven i fickan ( ) när jag sett en "brocha" klädd i märkeskläder topp till tå langa upp kontantrullen för att handla loss. Jag känner näringslivet, de pengarna kommer inte därifrån.

En gång såg jag en kille på Gustav Adolfs torg stå och vifta med en rejär bunta framför p-lisan som lappade "hans" tonade och trimmade lilla mercedes, skrikandes att hon var dum i huvudet och hur rik han var, yada yada. Fy fan vad jag saknade polis och kronkalle där och då.
Japp så är det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in