2023-11-12, 19:25
Medlem
sommarlovs avatar
Som rubriken säger, det finns massor med människor som tror att flygplan släpper ut ämnen som ska kontrollera oss!
Men varför gör de inget för att skydda oss, om de verkligen tror på sina sagor, varför kämpar dom inte för ett stopp, eller i alla fall uppmärksamma det för oss andra?

Resonemanget kan appliceras på andra konspirationsteorier också, som platt jord, månlandningarna, covid-vaccination eller vargimplantering i Värmland!
Citera
2023-11-12, 19:29
Medlem
all deras energi tar slut under tiden de är hysteriska och tänker på det hela tiden.
Citera
2023-11-12, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Som rubriken säger, det finns massor med människor som tror att flygplan släpper ut ämnen som ska kontrollera oss!
Men varför gör de inget för att skydda oss, om de verkligen tror på sina sagor, varför kämpar dom inte för ett stopp, eller i alla fall uppmärksamma det för oss andra?
Antar att deras vilja att tro är så stark, så de vill helt enkelt inte riskera att det kommer fram bevis för att de har fel.
Senast redigerad av Pillerarm 2023-11-12 kl. 19:55.
Citera
2023-11-12, 19:53
Medlem
Citat:

Resonemanget kan appliceras på andra konspirationsteorier också, som platt jord, månlandningarna, covid-vaccination eller vargimplantering i Värmland!

Är väl exakt det de gör? Därför du vet om det
Citera
2023-11-12, 20:01
Medlem
Det handlar om tyckare, människor som träffas och sitter ner medans man byter vansinnestankar med varandra.
Tänk kafferep/syjunta men här oftast män. Man pratar, byter tankar, sprider skit. Medans man sitter. Detta sker på fikarasten, paus i arbetet eller hemma där man har samlats och då gärna med alkohol i någon form.
Citera
2023-11-12, 20:17
Medlem
knark-kungens avatar
Foliehattar kan vara dom lataste jävlarna som finns, tom värre än stoners.

Nu har jag sen en tid tillbaka sett att det lugnat ner sig på forumet och det tackar jag för.
Citera
2023-11-12, 20:50
Avslutad
Roligare att tro och berätta snaskiga historier än att göra något som man nånstans vet inte stämmer. Blundar och fortsätter att tro då det blir skojigast och känns mest intressant så. Foliehattssyndromet. Fråga autisten Musk.
Citera
2023-11-12, 20:56
Medlem
Radonhattens avatar
Citat:

Jag antar att du menar "geoengineering" när du pratar kemspår. Det är väl inget foliehattsämne längre? Vad jag förstår pågår det i många länder. Vad de sprayar vet jag inte, men de påstår väl kunna "ändra klimatet" eller dylikt med idén att blockera solen. Jag antar att det inte är så hälsosamt att suga i sig det som sprayas. Världen är skapligt galen så inget kan uteslutas, de har ju exempelvis byggt en maskin som suger ut koldioxid (livets gas) från luften.
Citera
2023-11-12, 20:58
Medlem
Citat:

De behöver dem för att kanalisera sin existentiella ångest, då kan de inte avskaffa dem. Det gäller alla konspirationsteorier.
Citera
2023-11-12, 22:32
Medlem
laxen69s avatar
Det vore ju inte så svårt att avslöja Chemtrails, om det fanns.
Varenda flygplats borde ju ha utrustning för att tanka chemtrail, och vartenda plan stora tankar för chemtrails.
Med andra ord borde det finnas massor av flyplatsanställda över hela världen som jobbar med detta.

Konspiratorikerna skulle ju kunna börja med att infiltrera flygplatsbranchen, kan inte vara så svårt att få anställning som flygplanstankare eller baggagelastare.
Citera
2023-11-12, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radonhatten
Jag antar att du menar "geoengineering" när du pratar kemspår. Det är väl inget foliehattsämne längre? ....

Du tror ju uppenbarligen på en av de mest korkade konspirationsteorierna så tråden vänder sig till dig.

Varför gör du för inget åt det? Saknar du vettiga argument som kan övertyga eller vad handlar det om?
Citera
2023-11-12, 23:39
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Foliehattar kan vara dom lataste jävlarna som finns, tom värre än stoners.

Nu har jag sen en tid tillbaka sett att det lugnat ner sig på forumet och det tackar jag för.
Jag tror att du har något där. Varför blir de öht foliehattar? Därför att de aldrig orkade skaffa sig någon ordentlig utbildning och något riktigt jobb (med en del undantag, men även de som har utbildning och jobb är iaf ytterst sällan raketforskare och hjärnkirurger). Och ÄNDÅ vill de känna sig speciella och tro att de har unika insikter. Svårt om man är lat. Och likaså att faktiskt utföra någon sorts räddningsoperation för att t ex attackera flygplatser där de tror att planen tankar sina kemiska gifter.

Dock finns det undantag även mot den regeln. T ex var det ju någon QAnon-dåre som anföll en pizzeria för att rädda barn som kidnappats av djävulskt onda Deep State Democrats. Pizzagate...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in