2023-11-12, 23:50
Medlem
Jogubbars avatar
Jag har sett olika konspirationsteoretiker som försöker informera andra om sina teorier, och då är det oftast deras sanning. Det är i vilket fall ingen ”konspirationsteori” hipp som happ eller så som folk försöker framställa det, som något påhitt som foliehattar tror på. Det finns ofta många bevis för sådana teorier, lika klara bevis för dessa teorier som det finns för den så kallade ”sanningen”, som säger emot teorin.

Jag ser inte varför det skulle vara en självklarhet att lita blint på staten och alltid tolka det som sägs därigenom som det rätta och sanna.
Senast redigerad av Jogubbar 2023-11-12 kl. 23:53.
Citera
2023-11-13, 06:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Som rubriken säger, det finns massor med människor som tror att flygplan släpper ut ämnen som ska kontrollera oss!
Men varför gör de inget för att skydda oss, om de verkligen tror på sina sagor, varför kämpar dom inte för ett stopp, eller i alla fall uppmärksamma det för oss andra?

Resonemanget kan appliceras på andra konspirationsteorier också, som platt jord, månlandningarna, covid-vaccination eller vargimplantering i Värmland!
Vad skulle jag som är månlandningsateist kunna göra för att få folk att förstå, och (framför allt) varför skulle jag vilja att folk fattade?
Citera
2023-11-13, 07:34
Bannlyst
TS fråga är intressant.
VARFÖR skulle jag försöka omvända månlandningstroende?
Vad skulle det vara för nytta med det?
Citera
2023-11-13, 09:46
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
TS fråga är intressant.
VARFÖR skulle jag försöka omvända månlandningstroende?
Vad skulle det vara för nytta med det?
Varför ställer du den frågan till andra? Faktum är iaf att du har försökt göra just det med 103 inlägg i månlandningstråden. Varför?
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1593631&threadid=967 842
Citera
2023-11-13, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Varför ställer du den frågan till andra? Faktum är iaf att du har försökt göra just det med 103 inlägg i månlandningstråden. Varför?
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1593631&threadid=967 842
Eftersom jag funderar mycket på det.
Varför vill jag egentligen att folk ska fatta det uppenbara?
Är det bra eller dåligt att folk tror på månlandningarna?

Jag vet uppriktigt sagt inte.
Citera
2023-11-13, 11:31
Medlem
Radonhattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Du tror ju uppenbarligen på en av de mest korkade konspirationsteorierna så tråden vänder sig till dig.

Varför gör du för inget åt det? Saknar du vettiga argument som kan övertyga eller vad handlar det om?

Min uppfattning är att vårt samhälle och denna värld vi lever i är så korrupt uppifrån och ned (i hierarkin) att tillståndet är omöjligt att förbättra utan en krasch av systemet. Det är för många som hjärntvättas av systemmedia, människor lever i konstant lögn. Jag vet inte vad som är sant i denna värld, vet du? Jag kan glatt erkänna att jag är rejält osäker på sakers riktighet, då vi historiskt kan tillbakablicka på en hel del ljug av myndigheter och dess "puppetmaster". En del framstår hämta sin "intel" från Aftonbladet och dylikt. Det räcker tyvärr inte.
Citera
2023-11-13, 12:41
Medlem
KingHisss avatar
För att majoriteten av alla konspirationsteoretiker är menlösa och duger bara till att gnälla.
Citera
2023-11-13, 13:45
Medlem
sfrges avatar
Alla fall i USA så är ju många konspiratoriker ultrakristna. Då har man absolut inget intresse i att göra Jorden till en bättre plats.
Man väntar bara på att Jesus skall komma tillbaka.
Citera
2023-11-13, 16:13
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Vad skulle jag som är månlandningsateist kunna göra för att få folk att förstå, och (framför allt) varför skulle jag vilja att folk fattade?
Att diskutera med folk av din sort är rätt svårt, det blir alltid fel och så blir man utskrattad eller förlöjligad.
Citera
2023-11-13, 16:18
Bannlyst
Citat:
Att diskutera med folk av din sort är rätt svårt, det blir alltid fel och så blir man utskrattad eller förlöjligad.
Jag försöker aldrig övertyga någon om att månlandningarna var fejk längre, om det inte är någon som direkt riktar sig till mig och försöker övertyga mig om motsatsen.
Då svarar jag.
Citera
2023-11-13, 16:22
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Som rubriken säger, det finns massor med människor som tror att flygplan släpper ut ämnen som ska kontrollera oss!
Men varför gör de inget för att skydda oss, om de verkligen tror på sina sagor, varför kämpar dom inte för ett stopp, eller i alla fall uppmärksamma det för oss andra?

Resonemanget kan appliceras på andra konspirationsteorier också, som platt jord, månlandningarna, covid-vaccination eller vargimplantering i Värmland!

Svaret är enkelt, de vill inte ha fel, foliehattar är fullblodsnarcissister.
Citera
2023-11-13, 18:26
Medlem
Citat:

Covidvaccination?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in