2023-11-12, 16:10
Medlem
Nihennas avatar
Har en kompis som tenderar att skicka nya SMS istället. Det är helt okej, förutom att det blir jävligt mycket vibrerande, vilket inte är bra då jag just nu har en väldigt stressig tid på jobbet. Att få få ett nytt "BRR BRR!" var 5:e sekund när han skickar 5-6 SMS på raken är då inte bra för den mentala hälsan.

Jag ändrade så att SMS-notiser ändrades till vibration för SMS generellt, för något vill jag ju ha, men jag vill HELT stänga av ljud och vibration på den här kontakten. Går det att lösa? Jag har gått in på kontakten i SMS-appen och valt "tyst" på aviseringsljud, men det vibrerar fortfarande när jag får SMS.

Jag vill samtidigt inte ha ett ljud när jag får SMS från andra kontakter, utan vibration räcker, då jag annars vaknar när det exempelvis SMSas på natten.
Citera
2023-11-12, 16:11
Avstängd
Stäng av vibrationen då.
Citera
2023-11-12, 16:19
Medlem
Blocka kompisen under arbetstid.
Citera
2023-11-12, 16:24
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Stäng av vibrationen då.
Det är det jag undrar hur man gör, för jag har satt "tyst" på notifikationer från denna personen, men den fortsätter vibrera.
Citera
2023-11-12, 17:22
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Det är det jag undrar hur man gör, för jag har satt "tyst" på notifikationer från denna personen, men den fortsätter vibrera.
Jag kör med messages (Google) för sms och när man läser meddelanden från en kontakt så går du in på de 3 prickar uppe i högra hörnet, väljer information, aviseringar och kan slå av vibration m.m för just den kontakten.
Citera
2023-11-12, 22:17
Medlem
Jordgubbes avatar
Man ber honom respektera en, dvs inte skicka sms förrän efter arbetstid.
Citera
2023-11-18, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Har en kompis som tenderar att skicka nya SMS istället. Det är helt okej, förutom att det blir jävligt mycket vibrerande, vilket inte är bra då jag just nu har en väldigt stressig tid på jobbet. Att få få ett nytt "BRR BRR!" var 5:e sekund när han skickar 5-6 SMS på raken är då inte bra för den mentala hälsan.

Jag ändrade så att SMS-notiser ändrades till vibration för SMS generellt, för något vill jag ju ha, men jag vill HELT stänga av ljud och vibration på den här kontakten. Går det att lösa? Jag har gått in på kontakten i SMS-appen och valt "tyst" på aviseringsljud, men det vibrerar fortfarande när jag får SMS.

Jag vill samtidigt inte ha ett ljud när jag får SMS från andra kontakter, utan vibration räcker, då jag annars vaknar när det exempelvis SMSas på natten.

Öppna Meddelandeappen och gå till konversationen med personen ifråga. I konversationen, tryck på de tre prickarna som finns högst upp till höger på skärmen. Välj Detaljer från menyn som visas. Inom detaljerna,scrolla ner till vibration. Stäng av Vibration för just denna konvertationen så fungerar det, det är baserat på meddelandets session snarare än kontakten som du kan ställa in det där.

Jag glömde nämna att detta är för Messages och det är ju standard för S22 så det fungerar i den i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in