Citat:
Ursprungligen postat av
Nihenna
Har en kompis som tenderar att skicka nya SMS istället. Det är helt okej, förutom att det blir jävligt mycket vibrerande, vilket inte är bra då jag just nu har en väldigt stressig tid på jobbet. Att få få ett nytt "BRR BRR!" var 5:e sekund när han skickar 5-6 SMS på raken är då inte bra för den mentala hälsan.
Jag ändrade så att SMS-notiser ändrades till vibration för SMS generellt, för något vill jag ju ha, men jag vill HELT stänga av ljud och vibration på den här kontakten. Går det att lösa? Jag har gått in på kontakten i SMS-appen och valt "tyst" på aviseringsljud, men det vibrerar fortfarande när jag får SMS.
Jag vill samtidigt inte ha ett ljud när jag får SMS från andra kontakter, utan vibration räcker, då jag annars vaknar när det exempelvis SMSas på natten.
Öppna Meddelandeappen och gå till konversationen med personen ifråga. I konversationen, tryck på de tre prickarna som finns högst upp till höger på skärmen. Välj Detaljer från menyn som visas. Inom detaljerna,scrolla ner till vibration. Stäng av Vibration för just denna konvertationen så fungerar det, det är baserat på meddelandets session snarare än kontakten som du kan ställa in det där.
Jag glömde nämna att detta är för Messages och det är ju standard för S22 så det fungerar i den i alla fall.