2023-11-12, 20:58
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archiballt
Klart man fick en och annan hurring som liten, blev väl nomalstörd som alla andra. Vissa små terrorungar behöver en näsbränna för att lära sig, det här npf tjaffset köper jag inte, en välriktat handflata gör på 1 sekund vad samtal gör på veckor

Man skärpte faktiskt till sig efter det att man mottog ett par bakåtlavetter, då man hade levt djävulen på skolan. Efteråt tänkte man efter och på vad som väntade sig därhemma, om man fortsatte med djävulskapen.
Föräldrarna mina valde lärarnas, de mognas sida, och inte barnens.

Det blev många föreläsningar i vardagsrummet om handling och konsekvenser, samt vikten av att inte umgås med cp-skadade inavel-araber.

”Indier är, likt svenskar, ett civiliserat folk som väljer studier för att nå framgång, så håll dig på den banan”

https://imgur.com/a/yPeY6qW
Senast redigerad av Indian Bruce Li 2023-11-12 kl. 21:03.
Citera
2023-11-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Idioter aga sätter spår i psyket livet ut... Vi kan ta ett exempel... om jag inte kunde matteprovet å blev underkänd fick jag en örfil.. medans kompisen fick hjälp av sina föräldrar istället.. fattar ni skillnaden?

Finns gott om dåliga föräldrar som misshandlar sina barn psykiskt i stället för fysiskt.

Förbudet löste aldrig några direkta problem annat än att skolan blivit ett stort skämt och dagens ungdomar tycker att de kan uppföra sig som dom vill utan konsekvenser
Citera
2023-11-12, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Finns gott om dåliga föräldrar som misshandlar sina barn psykiskt i stället för fysiskt.

Förbudet löste aldrig några direkta problem annat än att skolan blivit ett stort skämt och dagens ungdomar tycker att de kan uppföra sig som dom vill utan konsekvenser
Jo men de flesta som inte kan uppföra sig blir ju lagade enligt TS.?
Citera
2023-11-12, 21:18
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Jag är enig med TS att lagar i stort skall följa faktiska värderingar i samhället, lagar skall inte missbrukas för att tvinga fram värderingsändringar. Det funkar dåligt, och är ägnat att undergräva respekten för lagarna med en sådan "positivism".

Sen förstår jag förstås att TS också trollar lite..

Till saken är det ett problem att å ena sidan kräva ansvar av föräldrarna för vad deras barn gör, när man vet att dessa invandrade inte har samma syn på barnaga. I många fall har så många barn att de ändå räknar med litet svinn.

Då riskerar vi att hamna i dilemmat att kräva att föräldrarna gör något, men samtidigt blunda med bägge ögonen för att de slår sina barn. Eller delegerar uppgiften och låter barnaskaran "kamratfostra" varandra, vilket inte är mycket bättre.

Att blunda med bägge ögonen för de faktiska konsekvenserna av ens handlingar är demoraliserande och vanhedrande för den inblandade, och värdeupplösande för samhället.

Då är en återvandringsplan bättre för de som inte kan bete sig.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2023-11-12 kl. 21:31.
Citera
2023-11-12, 21:26
Medlem
Om nu invandrare agar sina barn så är väl det bevis nog för att det inte funkar?
Citera
2023-11-12, 21:34
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag är enig med TS att lagar i stort skall följa faktiska värderingar i samhället, lagar skall inte missbrukas för att tvinga fram värderingsändringar. Det funkar dåligt, och är ägnat att undergräva respekten för lagarna med en sådan "positivism".

Sen förstår jag förstås att TS också trollar lite..

Till saken är det ett problem att å ena sidan kräva ansvar av föräldrarna för vad deras barn gör, när man vet att dessa invandrade inte har samma syn på barnaga.

Då riskerar vi att hamna i dilemmat att kräva att föräldrarna gör något, men samtidigt blunda med bägge ögonen för att de slår dem.

Att blunda med bägge ögonen för de faktiska konsekvenserna av sina handlingar är demoraliserande och vanhedrande för den inblandade, och värdeupplösande för samhället.

Då är en återvandringsplan bättre för de som inte kan bete sig.

För att något stävja ungdomsbrottsligheten får det inte vara ett "dilemma" att kräva att föräldrar har tummen i ögat på sina telningar. Det är ytterligare en anledning till att avskaffa förbudet mot aga.
Citera
2023-11-12, 21:39
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Om nu invandrare agar sina barn så är väl det bevis nog för att det inte funkar?

Slår man ungen slentrianmässigt utan att därefter sitta med ungen och tala om syftet, kommer det inte ha någon effekt nej.

Man måste hålla ett djupgående samtal med barnet gällande syftet till det inträffade, ungefär som hunduppfostran.
Senast redigerad av Indian Bruce Li 2023-11-12 kl. 21:43.
Citera
2023-11-12, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
Slår man ungen slentrianmässigt utan att därefter sitta med ungen och tala om syftet, kommer det inte ha någon effekt nej.
Jo men herregud det finns väl andra sätt att bestraffa en ungdom än genom våld..??tex indragen mobil eller veckopeng eller vad som.. ?
Citera
2023-11-12, 21:45
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Jo men herregud det finns väl andra sätt att bestraffa en ungdom än genom våld..??tex indragen mobil eller veckopeng eller vad som.. ?

Det må verka hårt, men det ingår i disciplinering.

Olika individer kräver olika metoder, individuella metoder.
Citera
2023-11-12, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
Det må verka hårt, men det ingår i disciplinering.

Olika individer kräver olika metoder, individuella metoder.
Nä en stor svaghet i uppfostran är det... Inget annat..
Citera
2023-11-12, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
För bud mot aga i hemmet är OVANLIGT:

"Trots den stora uppslutningen bakom barnkonventionen är det endast en minoritet av världens länder som förbjuder all aga mot barn. Dessa är Cypern, Danmark, Finland, Island, Israel, Italien, Kroatien, Lettland, Norge, Rumänien, Sverige, Tyskland, Ungern, Ukraina och Österrike". (länk)

"Enligt FN:s webbplats finns det för närvarande 195 självständiga stater i världen. Vatikanstaten och Taiwan är två exempel på självständiga stater som inte är medlemmar i FN. Om man räknar med stater som har begränsad självständighet blir antalet länder i världen 246." (länk)

Det faller på sin egen orimlighet, att barn i 180 eller 231 länder (beroende på hur man räknar), i vilka aga i hemmet är tillåtet, skulle vara nedbrutna utan något som helst självförtroende.
Nu är inte du jättekänd för att vara smart, men slutsatsen att alla föräldrar i de 180 länderna slår sina barn, den slutsatsen har du dragit ur röven och har exakt noll belägg för.

Tvärtom tror jag som du först sa, att lagstiftningen mot misshandel generellt räcker gott och väl för de flesta föräldrar.

Så jo, barn som misshandlas blir nedbrutna, all forskning tyder på det. Att det inte finns en specifik agalagstiftning i andra länder ändrar inte på det faktumet.
Senast redigerad av Haschpundaren 2023-11-12 kl. 22:07.
Citera
2023-11-12, 21:51
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Nä en stor svaghet i uppfostran är det... Inget annat..

Jag kan förstå det, efter allt man blivit itutad enligt svensk modell, post 1970.

Den svenska modellen funkar förvisso, men på de barn med föräldrar som har svenska värderingar. Inte på ”lössläppta hundar”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in