2023-11-16, 09:41
Medlem
Ni som förespråkar aga pratar ju emot er själva.. vilka är kriminella nu?? Jo just de som blivit agade... Inte Pelle. Anders mm..
Citera
2023-11-16, 10:23
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Kan du ge oss några exempel på aga?

Nej ni ska fritt få köra ert land i botten, det är precis det ni förtjänar (jag glömmer det ibland bara).

TS har föreslagit en reform som jag sympatiserar med, men som inte lär räcka särskilt långt. Den lär heller aldrig vinna gehör. Det svenska samhället är strukturellt underminerat på samtliga nivåer och befolkningen är hjälplöst menlös.
Citera
2023-11-16, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Nej ni ska fritt få köra ert land i botten, det är precis det ni förtjänar (jag glömmer det ibland bara).

TS har föreslagit en reform som jag sympatiserar med, men som inte lär räcka särskilt långt. Den lär heller aldrig vinna gehör. Det svenska samhället är strukturellt underminerat på samtliga nivåer och befolkningen är hjälplöst menlös.
Sluta svamla och svara på den enkla frågan istället.
Ge exempel på aga som skulle kunna vara tillämpligt men som idag i handling är olagligt.
Citera
2023-11-16, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ni som förespråkar aga pratar ju emot er själva.. vilka är kriminella nu?? Jo just de som blivit agade... Inte Pelle. Anders mm..
Exakt...

Om nu aga är så effektivt varför är det då de grupperna som använder det mest som är kriminella.

Borde inte etniska svenskar vara mer kriminella då färre använder sig av aga.
Ding dong!
Citera
2023-11-16, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Exakt...

Om nu aga är så effektivt varför är det då de grupperna som använder det mest som är kriminella.

Borde inte etniska svenskar vara mer kriminella då färre använder sig av aga.
Ding dong!
Ja de som skriver här förstår inte detta.
Citera
2023-11-16, 10:46
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Skilj på aga och misshandel! Misshandel är och ska fortsätta vara olagligt.

Vart drar du gränsen? Blodvite? Utslagna tänder? Blåmärken?

Att hävda någon som helst rätt att slå någon visar på lågbegåvning och de som förespråkar detta borde låsas in.
Citera
2023-11-16, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Vart drar du gränsen? Blodvite? Utslagna tänder? Blåmärken?

Att hävda någon som helst rätt att slå någon visar på lågbegåvning och de som förespråkar detta borde låsas in.
Frågat ts om man behandlar vuxna med en kränkande behandling på jobb mm så mår de i regel väldigt dåligt.

Skulle barn hantera detta bättre än vuxna eller kan det vara som så att de också mår dåligt om man kränker dom genom att skämma ut dom som exempel?

Ingen kommentar på den.
Vi får anta att ts menar att 5 åringar hanterar fysisk bestraffning och förnedring bättre än 40 åringar
Citera
2023-11-16, 11:02
Medlem
Bara trams.. Det finns inte någon normal begåvad vuxen helyllesvensk som förespråkar aga...
Citera
2023-11-16, 12:08
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Vart drar du gränsen [mellan aga och misshandel]? Blodvite? Utslagna tänder? Blåmärken?

Gränsdragningar mellan olika slags brott och mellan t.ex. våldtäkt "av normalgraden" och grov våldtäkt m.m. dras av rättsväsendets jurister mha praxis.
Citera
2025-08-30, 10:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pillar43
Jag tycker man ska behålla förbudet att aga sina egna barn, för att om det behövs har föräldrarna redan misslyckats och saknar auktoriteten att lösa problemet.

Däremot borde det vara helt ok att aga andras barn. Tänk bara känslan av att kunna gå fram till någon jävelunge på ICA - efter att ha lyssnat på hur den svaga föräldern försöka kväva ett helt oacceptabelt beteende med mutor - och ryta "NU RÄCKER DET *SMACK*.
jag personligen skulle inte ha några som helst problem att gå fram till en SD väljare på ICA och avsluta dennes värdelösa liv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in