• 1
  • 2
2006-08-05, 08:30
Medlem
Frn SVT Text-TV:

""Ring Adolf mellan klockan 23.30 och
02". S str det p falska annons-
lappar som satts upp i Lund, med tele-
fonnummer till tv av Sverigedemokra-
ternas kommunfullmktigekandidater.

Hkan Liljeberg, fjrdeman p listan,
sger till Sydsvenskan att han blivit
uppringd mitt i natten av personer som
vill hyra lgenhet eller kpa ngot.
Han tror att det r AFA eller Osynliga
partiet som har satt upp lapparna.

Syndikalisten Abe Bergegrdh sger att
han inte vet vem som ligger bakom, men
att aktionen r jttekul och att sd-
kandidaterna saknar humor."

==================================

Aktionen jttekul? Kanske Abe Bergegrdh tycker det r lika kul att vi lnkar till hans nummer:

http://privatpersoner.eniro.se/query...a=&what=wphone

"Ring Syndikalisten mellan 02:30 och 05:30"
Citera
2006-08-05, 08:32
Medlem
ojz0rs avatar
Det r skert s socialdemokraterna gr mot moderaterna....

Snlla kan inte kommunistsvinen vxa upp ngon gng?
Citera
2006-08-05, 09:43
Bannlyst
Det r ju bra att vnstern har s mycket tilltro till sina egna argument att man mste syssla med telefonterror.
Citera
2006-08-05, 10:16
Medlem
Hela artikeln finns p http://sydsvenskan.se/lund/article176331.ece

Jag blir s trtt... nej, jag gillar inte heller SD, men det hr r bara fr tarvligt. Det r allts "humor" att det krossas rutor och sprejas flaggor?

Fr vrigt,
Citat:
Ursprungligen postat av Abe Bergegårdh, syndikalist i Lund med inblick i Osynliga partiet
De har ingen humor helt enkelt. Att gra stor politisk analys av det hr r ljligt. Det begriper vl vem som helst att det r ngon som driver med dem. Ingen ringer vl om lgenhet mitt i natten?

Skiftjobbare kanske? Eller studenter fr den delen, har bekanta med s pass kass dygnsrytm under terminstid att de mycket mjligt skulle kunna slja sin lgenhet 23.30-02.00.
Jag hller nog med om att det inte behvs ngon stor politisk analys, det r vl ganska uppenbart att det hela r en politisk aktion frn en extremistgrupp som vill underminera det demokratiska samhllet?
Citera
2006-08-05, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-man
"Ring Syndikalisten mellan 02:30 och 05:30"

Nja, man ska vl konkurrera p lika villkor. Stt in en falsk annons p Blocket?
Citera
2006-08-05, 10:22
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Syndikalisten Abe Bergegrdh sger att han inte vet vem som ligger bakom, men att aktionen r jttekul och att sd-kandidaterna saknar humor.

Jag tyckte att syndikalisterna visar brist p humor nr de gnller ver polisens aktion mot deras blockad i Malm. De borde se det som en performance p temat dalen istllet. Gatuteater t folket!
Citera
2006-08-05, 10:53
Medlem
ojz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Jag tyckte att syndikalisterna visar brist p humor nr de gnller ver polisens aktion mot deras blockad i Malm. De borde se det som en performance p temat dalen istllet. Gatuteater t folket!

Haha
Citera
2006-08-05, 16:33
Medlem
Andolorias avatar
Tycker vi tar och ringer han lite, om han skulle ringa upp kan man ju hda att han saknar humor!
Citera
2006-08-05, 16:35
Bannlyst
Som sagt, det vore ju konstigt om ingen ringde upp denna syndikalist s han fr skratta lite. Ikvll r det ju meningslst d han skert r p krogen, bttre mitt i veckan - ven om han frmodligen saknar arbete.
Citera
2006-08-05, 17:21
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Windeskog
Som sagt, det vore ju konstigt om ingen ringde upp denna syndikalist s han fr skratta lite. Ikvll r det ju meningslst d han skert r p krogen, bttre mitt i veckan - ven om han frmodligen saknar arbete.

Bst tidpunkten r vl att ringa tdigt p morgonen. Typ 06:00 till 07:00...d ligger fanskapet garanterat och sover och drmmer stt om vad han ska gra med sitt socialbidrag.
Citera
2006-08-05, 18:46
Medlem
Klosss avatar
Men vad fan menar han r syftet bakom aktionen? r det att stra SD kandidaternas smn s dom inte orkar valtala eller r handlar det om vanlig mobbning?

Syndikalisten som SVT intervjuar mste ju vara bakom fltet, han pstr att han inget vet men tycker att "aktionen" jttekul och att SD kandidaterna r humorlsa. Som aktion r detta dock vrdelst, folk fattar sympatier fr dom som drabbas av olika odemokratiska phopp. Jmfr med osynliga partiets aktioner mot Centern dr sympatierna gr klart mot de som drabbas av terrorn.
Citera
2006-08-05, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Men vad fan menar han r syftet bakom aktionen? r det att stra SD kandidaternas smn s dom inte orkar valtala eller r handlar det om vanlig mobbning?

Syndikalisten som SVT intervjuar mste ju vara bakom fltet, han pstr att han inget vet men tycker att "aktionen" jttekul och att SD kandidaterna r humorlsa. Som aktion r detta dock vrdelst, folk fattar sympatier fr dom som drabbas av olika odemokratiska phopp. Jmfr med osynliga partiets aktioner mot Centern dr sympatierna gr klart mot de som drabbas av terrorn.

Men s finns det vl ocks en anledning till att syndikalisterna r s frsvinnande sm ocks och att de mste jobba med terror och gatusten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in