2009-08-16, 23:42
Medlem
gykalos avatar
Psv-Ajax

Isaksson såg ganska darrigt ut idag. Ettan och kanske tvåan var mål som Isaksson normalt borde ha tagit. Om han fortsätter med sitt osäkra spel, borde kanske eddie få chansen till det kommande kvalet. Han är ju trots allt ordinarie målvakt i red bull salzburg, ett lag som inte skiljer sig så nämnvärt mycket mot Psv vill jag säga.
Citera
2009-08-17, 03:47
Medlem
Parkerings avatar
Någon som vet när Petter Andersson tros vara tillbaka i spel?
Citera
2009-08-17, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gykalo
Isaksson såg ganska darrigt ut idag. Ettan och kanske tvåan var mål som Isaksson normalt borde ha tagit. Om han fortsätter med sitt osäkra spel, borde kanske eddie få chansen till det kommande kvalet. Han är ju trots allt ordinarie målvakt i red bull salzburg, ett lag som inte skiljer sig så nämnvärt mycket mot Psv vill jag säga.
Isaksson sviker dock aldrig i landslaget. Så länge så är fallet får han gärna fortsätta där. Däremot undrar man ju hur länge PSV har tålamod med honom. Känns helt sjukt darrig varje gång man ser honom...
Citera
2009-08-17, 10:11
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Isaksson sviker dock aldrig i landslaget. Så länge så är fallet får han gärna fortsätta där. Däremot undrar man ju hur länge PSV har tålamod med honom. Känns helt sjukt darrig varje gång man ser honom...

Isak är riktigt stabil i landslaget. Minns knappt senast han gjorde en tabbe där, kan det ha varit ett långskott mot Island för ett par år sen månne..?
Citera
2009-08-17, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Isak är riktigt stabil i landslaget. Minns knappt senast han gjorde en tabbe där, kan det ha varit ett långskott mot Island för ett par år sen månne..?
Gjorde väl två "tabbar" mot England VM 06 på både Coles och Gerrards mål, speciellt på det första målet.
Citera
2009-08-18, 00:59
Medlem
Saffoks avatar
Lustig målskytt och utsedd till matchens lirare i Rosenborgs 2-0 seger mot Bodø/Glimt. Nu har ju jag inte järnkoll på Norska ligan men vad jag förstått verkar det gå rätt bra för honom vilket är kul. Hoppas att han fortsätter att utvecklas så kanske vi har en stabil högerback i landslaget om något år.
Ett sammandrag kan ses här http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=20813&progId=333428 , målet är en bit från slutet av klippet, riktigt fint faktiskt.
Citera
2009-08-18, 17:19
Medlem
patrick59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Fortfarande skadad/rehab vad jag hört.
Ja, jag har också hört detta. Hur går rehabiliteringen? När är han tillbaka i träning? Någon måste väl sitta inne på information...
Citera
2009-08-18, 17:29
Medlem
serbers avatar
Nu vet jag inte vilken typ av skada han åkte på men det var i Januari iaf så han lär ju vara borta 9-10månader tops så någon gång i höst lär han vara tillbaka på banan.
Tyckte det också var synd när han vart skadad inte bara för att han är svensk utan också en väldigt duktig fotbollsspelare.

EDIT: främre korsbandet av = allt mellan 8-18månaders rehab, dock lär det inte ta 18månader för en elitidrottare men som sagt kan bli borta upp emot ett år
Senast redigerad av serber 2009-08-18 kl. 17:36.
Citera
2009-08-19, 19:39
Medlem
patrick59s avatar
Ja, det var riktigt tråkigt. Jag såg en framtida central a-landslagsmittfältare i honom. Loppet är väl inte kört, men den sortens skada som grabben råkat utför tenderar att påverka karriären på ett negativt sätt. Låt oss hoppas, att han dyker upp på någon av TV4 Sports sändningar av Groningen-matcher i höst.
Citera
2009-08-19, 20:15
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrick59
Ja, det var riktigt tråkigt. Jag såg en framtida central a-landslagsmittfältare i honom. Loppet är väl inte kört, men den sortens skada som grabben råkat utför tenderar att påverka karriären på ett negativt sätt. Låt oss hoppas, att han dyker upp på någon av TV4 Sports sändningar av Groningen-matcher i höst.

Aa vi har sjukt mycket centrala mittfältare att tillgå dock, bröderna Elm som dock kan spela på kanter och den äldre kan också vara anfallare om det krisar för mycket, Wernbloom verkar fått en helt ok start också på sitt utlands äventyr.
Städgummor finns det dock inte så många av, Rasmus Lindgren var så bra men nu sitter han på läktaren i Ajax.

Hoppas Bajrami kommer ut och får vara med dom stora grabbarna sen så har vi framtiden säkrad på kanterna med Bajrami/Seb/R.Elm.
Citera
2009-08-30, 03:57
Medlem
Don Cribiaris avatar
Har sett att Källström har spelat en del de senaste matcherna, men har bara sett laguppställningarna. Nån som har koll på om det är vänsterback som gäller eller ytteranfallare eller nån annan sån position som han vikarierar på igen, eller är det på mittfältet?

Tror både Ahly (eller vad han heter) och Clerc spelade nu ikväll, som borde tyda på att Kim inte var ytterback nu i afton, men nån som vet...?
Citera
2009-08-30, 09:40
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Cribiari
Har sett att Källström har spelat en del de senaste matcherna, men har bara sett laguppställningarna. Nån som har koll på om det är vänsterback som gäller eller ytteranfallare eller nån annan sån position som han vikarierar på igen, eller är det på mittfältet?

Tror både Ahly (eller vad han heter) och Clerc spelade nu ikväll, som borde tyda på att Kim inte var ytterback nu i afton, men nån som vet...?

1 Hugo Lloris
5 Mathieu Bodmer
3 Cris
20 Aly Cissokho
13 Anthony Reveillere
28 Jeremy Toulalan
6 Kim Källstrom
8 Miralem Pjanic
9 Lisandro López
18 Bafetimbi Gomis
7 Michel Bastos

Var Lyons startuppställning. En 4-3-3 eller möjligtvis 4-4-2. Reveillere och Cissokho är ytterbackar så där lirade han inte. Källström spelade innermittfältare eller möjligtvis yttermittfältare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in