2009-02-08, 16:18
Medlem
Rocky69s avatar
Toivonen förnekar sig inte. Mål efter sju min och utvisad i 52 min. Verkar ha varit ett klockrent rött. Får väl läsa på fotbollskanalen snart.
Lasse Nilsson skickade in två puckar på Ajax tidigare i dag också. Hyfsad debut. Men.
Han brukar väl börja bra för att sedan sjunka.
Citera
2009-02-08, 20:51
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Toivonen förnekar sig inte. Mål efter sju min och utvisad i 52 min. Verkar ha varit ett klockrent rött. Får väl läsa på fotbollskanalen snart.
Lasse Nilsson skickade in två puckar på Ajax tidigare i dag också. Hyfsad debut. Men.
Han brukar väl börja bra för att sedan sjunka.
Två gula, det ena verkar ha orsakat en straff. Äger en ytterback i förspelet till ett av målen. Då jag själv alltid sett Toivonen som en rätt medioker spelare spär detta på min uppfattning om att den holländska ligan håller högst tvivelaktig kvalitet, och att det lag som vinner är det som uppvisar något som liknar försvarsspel.
Citera
2009-02-13, 15:19
City hade inte för så länge sen en karta på europa där dem listade alla svenska utlandsproffs(100+) och vilka som hade fostrats i MFF från början, men lyckades inte hitta listan (ska leta vidare, återkommer med listan om jag hittar den)

den som såg mycket intressant ut var en 12-åring med ett omöjligt efternamn som värvats av sporting lissabon
Citera
2009-02-13, 15:25
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Två gula, det ena verkar ha orsakat en straff. Äger en ytterback i förspelet till ett av målen. Då jag själv alltid sett Toivonen som en rätt medioker spelare spär detta på min uppfattning om att den holländska ligan håller högst tvivelaktig kvalitet, och att det lag som vinner är det som uppvisar något som liknar försvarsspel.
Håller med till 100%. Toivonen haussades i Sverige, men jag såg aldrig att han gjorde någon nämnvärd match, undrar vad det speciella med pojken är.
Den holländska ligan håller en låg klass, undrar hur den rankas jämfört med de riktigt stora ligorna.
Citera
2009-02-13, 15:28
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonftw
Håller med till 100%. Toivonen haussades i Sverige, men jag såg aldrig att han gjorde någon nämnvärd match, undrar vad det speciella med pojken är.
Den holländska ligan håller en låg klass, undrar hur den rankas jämfört med de riktigt stora ligorna.

Trams... Du tror PSV betalar runt 50 miljoner för en spelare som inte är något att ha? Ligan är dålig men bra att utvecklas i och Toivonen var helt klart en av Allsvenskans bästa spelare trots att han spelade i ett ganska mediokert MFF.

Du kan ju inte haft så bra koll på Allsvenskan om du inte sett någon match då han varit bra och kanske inte borde uttala dig då? Tillsammans med Berg är Toivonen stjärnan i U21-landslaget också.
Senast redigerad av Treehorn 2009-02-13 kl. 15:31.
Citera
2009-02-13, 16:06
Medlem
WeeMans avatar
Nån som har koll på hur det går för John Gudetti?
Citera
2009-02-13, 16:46
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Trams... Du tror PSV betalar runt 50 miljoner för en spelare som inte är något att ha? Ligan är dålig men bra att utvecklas i och Toivonen var helt klart en av Allsvenskans bästa spelare trots att han spelade i ett ganska mediokert MFF.

Du kan ju inte haft så bra koll på Allsvenskan om du inte sett någon match då han varit bra och kanske inte borde uttala dig då? Tillsammans med Berg är Toivonen stjärnan i U21-landslaget också.
Toivonen var imo inte en av allsvenskans bästa spelare, jag såg kanske ett 15-tal matcher med Malmö förra året. 50 mille för Toivonen är ett överpris, betänka att Ajax köpte Zlatan för 84(?) miljoner. Han är inte så bra.
Citera
2009-02-13, 17:05
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Toivonen var imo inte en av allsvenskans bästa spelare,.

Inte? Vad är det han skulle ha gjort isf för att vara en av dom bästa? Han kom fyra i poängligan (tre poäng efter H.Larsson) när han spelade i ett lag som var totalt uselt och lyckades tillslut ta laget upp till en 6:e plats...
Citera
2009-02-13, 17:59
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Inte? Vad är det han skulle ha gjort isf för att vara en av dom bästa? Han kom fyra i poängligan (tre poäng efter H.Larsson) när han spelade i ett lag som var totalt uselt och lyckades tillslut ta laget upp till en 6:e plats...
Imo så är han aldrig mannen som går in och förändrar en matchbild, motståndarna vajar inte till när han blir inbytt t.ex. Visst han producerar mycket poäng men man behöver inte vara bra för att få poäng, imo så är Daniel Andersson mycket mer värdefull för Malmö än Toivonen var.
Citera
2009-02-13, 18:07
Medlem
Citat:
Imo så är han aldrig mannen som går in och förändrar en matchbild, motståndarna vajar inte till när han blir inbytt t.ex. Visst han producerar mycket poäng men man behöver inte vara bra för att få poäng, imo så är Daniel Andersson mycket mer värdefull för Malmö än Toivonen var.

då har du inte sett många matcher med Toivonen. Överlägset bäst och viktigast i MFF förra året. Är ju dessutom just en sån spelare som kan förändra en matchbild, då hans teknik och spelsinne gjorde honom tämligen unik i allsvenskan.
Citera
2009-02-14, 01:32
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Nån som har koll på hur det går för John Gudetti?

Det är jag också väldigt nyfiken på! Men han känns ju väldigt långt borta, nu när han har Robinho, Bellamy osv osv. att konkurrera med.. Och dessutom ingen Svennis.. Skulle inte förvåna mig om han vänder hem snart..
Citera
2009-02-14, 02:05
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Det är jag också väldigt nyfiken på! Men han känns ju väldigt långt borta, nu när han har Robinho, Bellamy osv osv. att konkurrera med.. Och dessutom ingen Svennis.. Skulle inte förvåna mig om han vänder hem snart..

Jag tror inte att han vänder hem. Har får grym skolning i England och utveklas riktigt bra där. Han dominerar i sin årskull och jag tror att han vet att till stor del beror på träningen i England. En av få svenskar i den åldern som har fått chansen att träna i en relativt stor klubb utomlands. Kanske att han går till en annan klubb i Europa med bra ungdomsakademi men jag tror definitivt inte att han flyttar hem till Sverige för att få speltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in