Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Sticker in med Arí da Silva Ferreira i denna tråden. Hann han fixa något svenskt pass under tiden han var här? Så vitt jag vet har han inte fått spela i något U23-landslag för Brasilien iaf..
I vilket fall som, efter problem med att få speltid i AZ Alkmaar, så fick han iaf spela idag, och var tillsammans med Rasmus Lindgren inblandad i situationen som ledde till straff för AZ mot Ajax och resulterade i 1-0.. och gjorde själv 2-0.
Har varit lite skriverier om att han skulle vara påväg tillbaka till Kalmar, men det är självklart man hoppas att han fortsätter utvecklas och lyckas i Holland istället!
Tack vare segern för AZ mot Ajax med 2-0, leder de nu serien.
Någon som vet om han blev svensk eller inte?
Har inte svaret på din fråga men jag slötittade lite på matchen du kommenterar. Ajax är verkligen inte det storlag dom en gång i tiden varit, otroligt krystat spel och en Suarez på topp som inte gör någon lycklig. Han har skaplig form men i dagens match var han klipskt värdelös. Sköt i omöjliga lägen där han borde spelat sina fristående spelare, gnällde och såg allmänt ointresserad ut. Svenskarna då? Ingen verkar vilja spela Kennedy och jag förstår varför. Han står fri hela tiden men får inga passningar då han är klipskt värdelös. Sinkar ner spelet, kan inte slå enkla sidledspassningar och är allmänt piss. Lindgren var sämre än vanligt men levererade bra bollar och vann mycket avgörande närkamper.
Nu var inte spelförhållandena helt gyllene då det blåste storm och snöade något kopiöst i andra halvlek. Tyckte AZ trummade på bra och De Zeeuw, Hamdaoui och Mendes da Silva ägde matchen totalt. Ari klackade påpassligt in sitt mål på ett inspel från sistnämnda spelare. Lite imponerande att Alkmaar inte släppt in mål på hemmaplan sen den 31:e Augusti. Rock solid.