2008-09-16, 02:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Euroshopper
Var det Marcus Berg som satte tvåan?

Ja.
Citera
2008-09-16, 22:53
Medlem
Euroshoppers avatar
Vem blir då första Groningensvensken att flytta till La Liga, Premier League eller Serie A?
Citera
2008-09-16, 22:58
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euroshopper
Vem blir då första Groningensvensken att flytta till La Liga, Premier League eller Serie A?
Tja, Granqvist har ju redan varit i Premier League.
Citera
2008-09-16, 23:39
Medlem
Drinkluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Tja, Granqvist har ju redan varit i Premier League.

Där han blev utkonkurrerad av självaste Titus Bramble
Citera
2008-09-16, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkluder
Där han blev utkonkurrerad av självaste Titus Bramble

Blev han ju inte.
Citera
2008-09-16, 23:46
Medlem
Drinkluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Blev han ju inte.

Jaså? Du får gärna rätta mig om jag har fel, men visst blev han väl bänkad under stora delar av Wigan-sessionen till förmån för Bramble?
Citera
2008-09-16, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkluder
Jaså? Du får gärna rätta mig om jag har fel, men visst blev han väl bänkad under stora delar av Wigan-sessionen till förmån för Bramble?

Han lirade i början, tills Bruce tog över. Då lirade väl Bruce med Scharner/Boyce, och inte Bramble. Anledningen till att Bramble lirar nu är väl för att Scharner är skadad, om jag inte missminner mig.
Citera
2008-09-17, 08:43
Medlem
Pumpkings avatar
Men det skulle väl inte heller vara helt otroligt att Granqvist faktiskt återvände till PL, han är ändå bara 23 och känns som mer trolig än Stenman. Av de offensivare spelarna Berg och Andersson, så tror jag mest på Berg. Men det är lättare att gå till en stor liga som försvarare, än offensiv spelare.
Citera
2008-09-28, 16:24
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Två mål av Marcus Berg idag mot Feyenoord. Framför ögonen på Lagerbäck dessutom.

I och för sig har väl inte det någon direkt betydelse så länge Henke anses vara en framtidsman...

För övrigt spelade tydligen även övriga svenskar (Petter A, Grankvist och Fredrik Stenman) från start för Groningen.
Citera
2008-09-28, 16:36
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Två mål av Marcus Berg idag mot Feyenoord. Framför ögonen på Lagerbäck dessutom.

I och för sig har väl inte det någon direkt betydelse så länge Henke anses vara en framtidsman...

För övrigt spelade tydligen även övriga svenskar (Petter A, Grankvist och Fredrik Stenman) från start för Groningen.

Vad gjorde Hofland för att få rött efter bara 10 minuter?
Citera
2008-09-28, 16:36
Medlem
oskarjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker

Skulle gärna sett en kille som Berg i landslaget. Jag kommer även ihåg att jag ville ha med Jonas Olsson. Samma kille som nu gör succe i PL. Dessutom borde man pröva Elm som uppenbart har internationella kvaliteter.
Citera
2008-09-28, 19:44
Medlem
feldgraus avatar
Förutom att han då gjorde två mål mot Feyenoord och är uppe på fyra mål på lika många ligamatcher gjorde han även ett hattrick i cupen i torsdags och vände Groningens 0-2-underläge till vinst 3-2 genom mål i minut 65, 88 och 90+3. Sista målet på assist från Petter.

Berg kommer inte vara en Groningenspelare nästa sommar...

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in