2023-02-12, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Jens Cajuste gjorde mål idag. Han har börjat leverera. Kul!

Hur "levererar" han på det defensiva innermittfältet då?
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-02-12 kl. 20:27.
Citera
2023-02-17, 23:08
Medlem
OvissFramtids avatar
Emil Hansson med assist ikväll och leder nu poängligan med 8 poäng ner till tvåan. Inte i den bästa av ligor men ändå.
Citera
2023-02-18, 12:01
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Emil Hansson med assist ikväll och leder nu poängligan med 8 poäng ner till tvåan. Inte i den bästa av ligor men ändå.

Aldrig hört talats om, men när man läser om honom så känns han mer norsk än svensk.
Citera
2023-02-18, 18:22
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Hur "levererar" han på det defensiva innermittfältet då?

Startar ju inte längre av någon märklig anledning.
Citera
2023-02-20, 21:24
Medlem
Ken Sema har gjort mål för Watford mot West Brom ikväll!
Citera
2023-02-23, 20:58
Medlem
Josafat Mendes startar kvällens Conference League match mot Fiorentina, hoppas han gör det bra. Han är den näst mest lovande högerbacken efter Emil Holm
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2023-02-23 kl. 21:06.
Citera
2023-02-24, 18:00
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Josafat Mendes startar kvällens Conference League match mot Fiorentina, hoppas han gör det bra. Han är den näst mest lovande högerbacken efter Emil Holm
Verkade ha gjort det bra enligt ett konto på twitter.
Citera
2023-02-25, 14:30
Medlem
Är det inte märkligt att Jesper Karlsson inte ryktats till större klubbar i Europa? Finns spelare i holländska ligan med liknande siffror som han har producerat och som går till Serie A, Premier League etc. Sen är det flera som floppar, givetvis, men alltid några större försäljningar varje år tycker jag.

Mig veterligen läser jag aldrig om potentiella övergångar för honom. Kanske jag som har missat det. Okej, inte lika bra den här säsongen men fortfarande 3+5 i ligan.
Citera
2023-02-25, 18:40
Medlem
Amin Sarr med första målet för Lyon i kvällens match mot Angers. Förhoppningsvis det som behövdes för att komma igång i Ligue 1
Citera
2023-02-26, 10:14
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Är det inte märkligt att Jesper Karlsson inte ryktats till större klubbar i Europa? Finns spelare i holländska ligan med liknande siffror som han har producerat och som går till Serie A, Premier League etc. Sen är det flera som floppar, givetvis, men alltid några större försäljningar varje år tycker jag.

Mig veterligen läser jag aldrig om potentiella övergångar för honom. Kanske jag som har missat det. Okej, inte lika bra den här säsongen men fortfarande 3+5 i ligan.

Jo med tanke på hans första och andra säsong i AZ är det lite märkligt. Jag har spekulerat om det några gånger tidigare i tråden.

Förra sommaren var han väldigt nära att gå till antingen Bournemouth eller Celta Vigo som båda gav AZ bud i 150-miljoners klassen. AZ nekade. Ett bottenlag i PL och ett mittenlag i La-liga, medan jämnåriga spelare med liknande siffror gått till toppskiktet av klubbarna i nämnda ligor.

Sedan har en del fina klubbar som Napoli ryktats vara intresserade många gånger. Tyvärr har denna säsongen varit en besvikelse poängmässigt för hans del men han kan fortfarande rädda den om AZ vinner eller slutar 2a i Eredivisie eller om man går långt i ECL och han gör två bra matcher mot Lazio härnäst.

Han bytte för inte så längesedan agenturfirma till en italiensk som har bl.a. Dzeko, Moise Kean, Kostic, Kulusevski, Cuadrado och Bonucci som några av sina klienter. Tror att det finns en stor möjlighet för honom att gå till nån italiensk klubb i sommar om han håller en jämn nivå och kanske för en lägre summa än vad som var aktuellt förra sommaren, vilket kan locka en del klubbar till att fynda offensiv kvalité för relativt billiga pengar. Då kan det bli intressant.

---------------------------------------------------------

Gyökeres gjorde både mål och assist igår när man vann med 2-1 mot Sunderland. Ingen svensk fotbollssida har nämnt detta. Han ligger tvåa i Championships skytteliga med 15 mål.

Sarr gjorde sitt första mål för Lyon i helgen.

Armenteros gjorde hattrick mot Telstar, i samma match gjorde Emil Hansson mål + assist vilket gör att han går upp på 30 poäng och drar ifrån ännu mer i poängligan.

Ekdal ska ha gjort en mycket stark insats igår mot Huddersfield.

Gustaf Nilsson fick starta igen men gjorde tyvärr inga poäng.

Gabriel Gudmundsson har kommit tillbaka från skada och gjort inhopp de två senaste matcherna för Lille.

Emil Forsberg fortsätter vara stark i Leipzig och stod för både mål och assist igår när man vann mot Frankfurt. Dessvärre för en annan Bundesligasvensk fick Svanberg rätt dåliga betyg och byttes ut. Att han aldrig bara kan vara konstant bra...toppar följs ofta av dippar. En riktigt ojämn spelare. Fått 3 gula kort senaste 5 matcherna. Såg ju lovande ut för några veckor sedan när han gjorde 3 poäng mot Hertha och senare mål mot Bayern Munchen.

Daleho Irandust hade en bra dag igår när han stod för 2 assist.
Citera
2023-03-03, 20:39
Medlem
OvissFramtids avatar
AZ gör en hörnvariant där Kerkez passar bollen till Jesper Karlsson som viker in mot straffområdet och skjuter in bollen utanför straffområdet i kvällens match mot Vitesse. Lite halvdan insats av målvakt men ändå. Kul äntligen!
Citera
2023-03-04, 16:36
Medlem
OvissFramtids avatar
Viktor Gyökeres mål för en liten stund sedan. Vilken målform han är i nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in