2021-01-24, 23:10
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tror han behöver ta några steg till, det hände nästan inget alls när han faktiskt fick spela mot lag från de bästa ligorna(Real Sociedad och Napoli) nu i Europa League,

Han borde dock vara med i diskussionen om A-landslaget, t ex istället för Sema, men han konkurrerar främst med Forsberg så given i landslaget kommer han nog inte bli än på ett tag.

Knappast så att man kan lasta Karlsson för att AZ inte spelade bättre mot Napoli eller Sociedad när laget i sig inte var strålande. Han var dock helt ok i bortamatchen mot Napoli. 12 poäng på 17 ligamatcher i Eredivisie är inte illa för en 22 åring som är helt färsk i ligan. Tror och hoppas att Karlsson kan utvecklas ännu mer och bli en riktigt grym spelare att räkna med för Sverige. Skulle han bygga upp fysiken något och göra lite bättre avväganden hade han haft en ännu större poängskörd. Men han är fortfarande strålande.
Citera
2021-01-25, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Knappast så att man kan lasta Karlsson för att AZ inte spelade bättre mot Napoli eller Sociedad när laget i sig inte var strålande. Han var dock helt ok i bortamatchen mot Napoli.

12 poäng på 17 ligamatcher i Eredivisie är inte illa för en 22 åring som är helt färsk i ligan. Tror och hoppas att Karlsson kan utvecklas ännu mer och bli en riktigt grym spelare att räkna med för Sverige. Skulle han bygga upp fysiken något och göra lite bättre avväganden hade han haft en ännu större poängskörd. Men han är fortfarande strålande.

Jag lastar ingen för AZ prestationer mot bättre lag, dom är underdogs mot lag som Napoli och Real Sociedad för spelarna är generellt sett bättre på i princip varje position, det är därför dom spelar i de lagen och i de ligorna.

Med det sagt så kan man konstatera att det inte hände speciellt mycket när han mötte lag från de bästa ligorna och då menar jag vad han åstadkom individuellt i matcherna, så med det i åtanke så tror jag att han behöver ta något/några steg till innan han är aktuellt för de bästa ligorna. Karlsson och Eredivisie är en perfekt match up, men i de bästa ligorna skulle han möta bättre spelare med allt som kommer med det(tempo etc) och även lag som har en bättre kollektiv defensiv.

Fortsätter han på inslagen väg och blir ännu bättre tror jag absolut att han kan spela i bättre ligor i framtiden dock.

Anyways, på tal om Eredivisie så gjorde Da Graca 90 minuter igen, 3 vinster och 1 oavgjord är facit sedans hans flytt, så 10 av 12 poäng inspelade med Koffe i startelvan, laget har tagit 19 poäng, 10 på de 4 senaste och 9 på de första 14 matcherna.

Tekie och Hansson startade för Fortuna Sittard i 1-2 förlusten mot Ajax.

Nygren var tillbaka i startelvan, utbytt i 79e och Hajal(inbytt 68e) och Kaib(inbytt 79e) gjorde inhopp när Heerenveens kräftgång fortsatte, sent mål i 88 minuten gav förlust.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2021-01-25 kl. 00:38.
Citera
2021-01-25, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
Vill minnas att Expessen skrev han var "stekhet". Komiskt eller löjeväckande?

Knappast stekhet men han det har ju iallafall gått lite bättre på sistone, han har fortfarande väldigt mycket att bevisa för att den här säsongen kan räknas som godkänd för hans del med tanke på hur mycket speltid han har fått.

Sjukt att han fortfarande bara är 21 bast, så mycket kvar av hans karriär.
Citera
2021-01-25, 03:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tror han behöver ta några steg till, det hände nästan inget alls när han faktiskt fick spela mot lag från de bästa ligorna(Real Sociedad och Napoli) nu i Europa League,

Han borde dock vara med i diskussionen om A-landslaget, t ex istället för Sema, men han konkurrerar främst med Forsberg så given i landslaget kommer han nog inte bli än på ett tag.

Fast han i de matcherna fick han inte så mycket att jobba med. I en av matcherna har jag för mig han gjorde det helt okej.
Citera
2021-01-25, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Fast han i de matcherna fick han inte så mycket att jobba med. I en av matcherna har jag för mig han gjorde det helt okej.

Nej det fick han inte och han gjorde heller inget direkt väsen av sig när han hade bollen, så som jag ser det gjorde han inget direkt avtryck i de matcherna.

Det jag vill se innan jag skriver under på att han redo för de bästa ligorna och "given" i landslaget är att han faktiskt visar något mot bättre motstånd, mer än vad han åstadkom i Europa League. Han gör det strålande i Holland, men i bättre ligor skulle motståndarna han möter vara ett eller par snäpp vassare än de han möter just nu i ligan, samtidigt skulle såklart medspelarna vara bättre, men man måste ju kunna göra en individuell bedömning också.

Eredivisie har som många andra ligor tappar mark jämfört med de största ligorna och som det är nu är väl Ajax egentligen det enda laget som har en realistisk chans att skrälla i främst Champions League, i EL är motståndet oftare lite mer överkomligt och överlag gjorde AZ en ganska bra insats i EL i år, trots att dom inte gick vidare.

Men det är ett par pinnhåll upp till de största ligorna.

Som det är nu är väl Karlsson ungefär på Sam Larsson nivå, för Sams del blev det stagnation, det var synd att Heerenveen inte sålde honom till Sassuolo när det fans bud, jag hade gärna sett honom prövad mot bättre lag i ligaspelet, förhoppningsvis kommer Karlsson få en annan utveckling och också möjlighet att spela i bättre ligor.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2021-01-25 kl. 15:33.
Citera
2021-01-25, 21:57
Medlem
L-illuminatos avatar
Haussade Isak Petterson numera tredjeval i Toulouse i Franska andra ligan får ens inte plats på bänken i dagens Toulouse.
Förhoppnginsvis kan Toulouse börja klippa spelare snart så att han kan komma in på bänken.
Citera
2021-01-27, 23:10
Medlem
Kristopher Da Gracas VVV-Venlo går fortsatt starkt och vann med 4-1 mot serietrean Vitesse.

Både Emil Hansson och Tesfaldet Tekie gjorde bra matcher för Fortuna Sittard i vinsten mot RKC Waalwijk.

Dejan Kulusevski med mål och assist (väldigt bra spelat innan assisten) mot SPAL i Coppa Italia.

Rami Kaib gjorde ännu en bra match för SC Heerenveen i dagens vinst med 3-0 Feyenoord.

Viktor Gyökeres gjorde sitt första mål för Coventry City i Championship.
Citera
2021-01-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Haussade Isak Petterson numera tredjeval i Toulouse i Franska andra ligan får ens inte plats på bänken i dagens Toulouse.
Förhoppnginsvis kan Toulouse börja klippa spelare snart så att han kan komma in på bänken.

Är du säker på att det inte är något annat? Thomas Isherwood har inte heller varit med i Darmstadts trupp alls sen han blev klar.
Citera
2021-01-28, 00:50
Medlem
Da Graca har varit stabil i Holland, kommer ihåg honom som väldigt svajig och ojämn i Allsvenskan. Sån utveckling gillar man att se.
Citera
2021-01-31, 14:53
Medlem
Joel Mumbongo gjorde sin premier league debut idag för Burnley mot Chelsea. Mumbongo kom in i 76:e minuten.
Citera
2021-01-31, 17:33
Medlem
L-illuminatos avatar
Kul Elanga lär nog få vänta dock även om Lindgaard försvunnit så är deras nya +220 M signing från Atalanta numera förstavalet i U23 laget.
Citera
2021-01-31, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Kul Elanga lär nog få vänta dock även om Lindgaard försvunnit så är deras nya +220 M signing från Atalanta numera förstavalet i U23 laget.

Elanga är skadad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in