2024-01-31, 22:31
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowhite6
Jag vet inte om många av er skickar era svar till fel person? ☺️
Jag är inte trådens skapare….
Vi vet.
Citera
2024-01-31, 22:31
Medlem
Låter som att du behöver Cannabisolja, sen några trippar på svamp och mdma/ketamin
Citera
2024-01-31, 22:32
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Fortsätta ta den medicinen som blivit utskriven och inte sluta efter 2 veckor. Ge det tid, minst en månad.

Menar du antideppen? Antidepp kan ge akatisi vid insättning. Det känns sådär.
Citera
2024-01-31, 22:35
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag har redan rekomenderat Ketalar, vilket är Ketamin. Det är en godkänd behandlingsmetod och går att hitta på Fass, men se till att fråga. Det jag påstår är att det inte går att bedöma ett läkemedel och dess effekt om du inte använt det under minst en månad. Det går att få lugnande medicin under insättningen, jag vet att det inte är särskilt trevligt.
Senast redigerad av Vitman-33 2024-01-31 kl. 22:38.
Citera
2024-01-31, 22:38
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Jag har redan rekomenderat Ketalar, vilket är Ketamin. Det är en godkänd behandlingsmetod och går att hitta på Fass, men se till att fråga. Det jag påstår är att det inte går att bedöma ett läkemedel och dess effekt om du inte använt det under minst en månad. Det går att få lugnande medecin under insättningen, jag vet att det inte är särskilt trevligt.

Vilken sorts lugnande kan man få?
Citera
2024-01-31, 22:42
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Vilken sorts lugnande kan man få?
Benzodiazepiner tex Diazepam, Oxzazepam, Alprazolam, Klonazepam eller om dom är för starka så tex Lergigan vilken personligen inte ens bör klassas som lugnande enligt mig men jag antar att det är personligt. Främst ska Benzodiazepiner användas vid insättning av vissa antidepressiva för att i början av behandlingen så får man en ökad ångest.
Citera
2024-01-31, 22:46
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Benzodiazepiner tex Diazepam, Oxzazepam, Alprazolam, Klonazepam eller om dom är för starka så tex Lergigan vilken personligen inte ens bör klassas som lugnande enligt mig men jag antar att det är personligt. Främst ska Benzodiazepiner användas vid insättning av vissa antidepressiva för att i början av behandlingen så får man en ökad ångest.

Jag vet att man gjorde så förr, men ingen jag vet nu har fått benso vid insättning, bara Atarax.

Alpra är dessutom bannlyst i flera regioner.

Lergigan ska inte användas om man har akatisi. Min läkare rekommenderade Inderal för det och det funkade.
Citera
2024-01-31, 22:47
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missionsg
Hej

För över 8 månader sedan åkte jag in på akuten för svårt illamående. Fick då Primperan som jag fick intravenöst. Direkt så fick jag svåra biverkningar, bland annat svår akatisi och svår depression. Efter 2 månader med detta helvete så försökte detta behandlas med Sertralin, Iktorivil och Zopiklon. Tog Sertralin 2 dagar, Iktorivil 15 dagar och Zopiklon 5 dagar. Alla dessa läkemedel förvärrade mitt tillstånd 10x så jag slutade. Jag är utan allt i över 6 månader. Jag lever i ett helvete dagligen, jag har försökt söka vård ÖVERALLT inom sjukvården utan hjälp. Jag har skrivit till MIND och jag har skrivit till jourhavande präst, dem rekommenderar sjukvården som inte vet vad dem gör/ska göra åt läkemedelsskador. Det tar stopp överallt.. vad ska jag göra? Jag får ingen hjälp inom vården. Kan någon rädda mitt liv?

Mina symptom:

Svår akatisi
Svår depression
Svåra panikattacker
Svår yrsel
Koncentrationssvårigheter
Muskelryckningar
Muskelsmärtor
Brännande hud
Brinnande känsla i huvudet
Suddig syn
Sömnproblem
Självmordstankar
Extrema morgnar
Svåra smärtor i huvudet
Extremt tryck i huvudet
Illamående

Snälla hjälp mig och snälla tro mig. Jag vill leva men jag lever i en tortyr varje dag, jag ligger på golvet och har spasmer på dagarna.

Jag har redan börjat kolla upp assisterat självmord i Schweiz. Detta kommer att knäcka min mamma som har försökt göra allt för att jag ska få hjälp, men jag har inget val. Direkt när jag vaknar lever jag i tortyr och jag somnar skrikande av utmattning.

Finns det ingen vänlig själ där ute som vill hjälpa?
Utan hopp och tro blir det tungt. Försök blicka framåt, promenera så mycket du kan och ät sunt.

Kommen till mig, I alla som arbeten och ären betungade, så skall jag giva eder ro. Tagen på eder mitt ok och lären av mig, ty jag är saktmodig och ödmjuk i hjärtat; 'så skolen I finna ro för edra själar'. Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt.» — Matteus 11:28-30
Citera
2024-01-31, 22:48
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Jag vet att man gjorde så förr, men ingen jag vet nu har fått benso vid insättning, bara Atarax.

Alpra är dessutom bannlyst i flera regioner.

Lergigan ska inte användas om man har akatisi. Min läkare rekommenderade Inderal för det och det funkade.
Word! Helt sjukt hur sjukvården beter sig, resten av världen beter sig inte på detta sätt. Detta är något som är unikt för kommunistlandet Sverige.
Citera
2024-01-31, 22:48
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Utan hopp och tro blir det tungt. Försök blicka framåt, promenera så mycket du kan och ät sunt.

Kommen till mig, I alla som arbeten och ären betungade, så skall jag giva eder ro. Tagen på eder mitt ok och lären av mig, ty jag är saktmodig och ödmjuk i hjärtat; 'så skolen I finna ro för edra själar'. Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt.» — Matteus 11:28-30
Lyssna inte på den här idioten.
Citera
2024-01-31, 22:50
Medlem
Citat:

Ursäkta min okunskap, men vad är akatist?
Citera
2024-01-31, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missionsg
Hej

För över 8 månader sedan åkte jag in på akuten för svårt illamående. Fick då Primperan som jag fick intravenöst. Direkt så fick jag svåra biverkningar, bland annat svår akatisi och svår depression. Efter 2 månader med detta helvete så försökte detta behandlas med Sertralin, Iktorivil och Zopiklon. Tog Sertralin 2 dagar, Iktorivil 15 dagar och Zopiklon 5 dagar. Alla dessa läkemedel förvärrade mitt tillstånd 10x så jag slutade. Jag är utan allt i över 6 månader. Jag lever i ett helvete dagligen, jag har försökt söka vård ÖVERALLT inom sjukvården utan hjälp. Jag har skrivit till MIND och jag har skrivit till jourhavande präst, dem rekommenderar sjukvården som inte vet vad dem gör/ska göra åt läkemedelsskador. Det tar stopp överallt.. vad ska jag göra? Jag får ingen hjälp inom vården. Kan någon rädda mitt liv?

Mina symptom:

Svår akatisi
Svår depression
Svåra panikattacker
Svår yrsel
Koncentrationssvårigheter
Muskelryckningar
Muskelsmärtor
Brännande hud
Brinnande känsla i huvudet
Suddig syn
Sömnproblem
Självmordstankar
Extrema morgnar
Svåra smärtor i huvudet
Extremt tryck i huvudet
Illamående

Snälla hjälp mig och snälla tro mig. Jag vill leva men jag lever i en tortyr varje dag, jag ligger på golvet och har spasmer på dagarna.

Jag har redan börjat kolla upp assisterat självmord i Schweiz. Detta kommer att knäcka min mamma som har försökt göra allt för att jag ska få hjälp, men jag har inget val. Direkt när jag vaknar lever jag i tortyr och jag somnar skrikande av utmattning.

Finns det ingen vänlig själ där ute som vill hjälpa?

Har samma problem som de du upplever, plus några till.

Jag har hittat en väg som fungerar för mig, och som dessutom i de första 5-6 åren gjorde att jag levde i konstant Euphoria.

Skriv ett pm så ska jag hjälpa dig.
Släpp självmordstankarna och lägg ner antidepressiva, det finns en väg ut.

Vill vara tydlig med att det inte är något hokuspokus, olagligt eller religiöst jag syftar på - men vi tar det i pm, då jag inte orkar tjafsa med folk och bara genuint vill hjälpa till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in