2023-11-10, 20:50
Medlem
Jag har dejtat en del och skulle säga att i alla fall åtta män av tio är passiva när det gäller att föreslå vad man ska göra på en dejt. Standard är att de frågar: Vad vill du göra? Var vill du ses? Hur dags?
Att de frågar i alla steg. När någon kommer med ett konkret förslag blir jag jätteglad.
Nu gav jag feedback till en man om det och han menade då att de flesta tjejer ville bestämma och att han bara försökte vara snäll.

Men är det inte mest lättja? Att det är bekvämt att slippa bestämma?

Jag är såklart gärna med och bestämmer men orkar inte bestämma 100 procent.
Citera
2023-11-10, 20:55
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMaria
Jag har dejtat en del och skulle säga att i alla fall åtta män av tio är passiva när det gäller att föreslå vad man ska göra på en dejt. Standard är att de frågar: Vad vill du göra? Var vill du ses? Hur dags?
Att de frågar i alla steg. När någon kommer med ett konkret förslag blir jag jätteglad.
Nu gav jag feedback till en man om det och han menade då att de flesta tjejer ville bestämma och att han bara försökte vara snäll.

Men är det inte mest lättja? Att det är bekvämt att slippa bestämma?

Jag är såklart gärna med och bestämmer men orkar inte bestämma 100 procent.

Jag tror att det handlar om osäkerhet. Osäkerhet för att man inte vet vad motparten är för person. Och att man är i sig själv osäker.
Citera
2023-11-10, 21:02
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Jag tror att det handlar om osäkerhet. Osäkerhet för att man inte vet vad motparten är för person. Och att man är i sig själv osäker.

..eller att man är snäll och vill låta kvinnan bestämma.
Citera
2023-11-10, 21:04
Medlem
Kan va osäkerhet eller för att se vad tjejen vill exempelvis ses hemma = närkontakt.
Citera
2023-11-10, 21:04
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Ja, så kan det också vara.
Citera
2023-11-10, 21:08
Medlem
Troligtvis för att män kan tänka sig att göra lite vad som helst men tjejer har tydliga preferenser. Ungefär som när man ska byta gardiner hemma.
Citera
2023-11-10, 21:12
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Ja jo, så kan det vara, men gillar tjejerna det egentligen ?
Citera
2023-11-10, 21:18
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
Troligtvis för att män kan tänka sig att göra lite vad som helst men tjejer har tydliga preferenser. Ungefär som när man ska byta gardiner hemma.

så kan det vara. Män gör/spelar med i det sociala spelet för att få ha sex?
Citera
2023-11-10, 21:19
Medlem
Katzyns avatar
Ja jag håller med. Jag tror de är rädda för att bli avvisade, att det ska vara "fel förslag" och att tjejen ska kritisera det på ngt sätt. Men det handlar förmodligen också om brist på kreativitet och ansträngning.

Och det är INTE snällt. Att ta risken att komma med ett konkret erbjudande som kan nekas kräver mod i relationssammanhang, och i ett vuxenliv är investeringen att faktiskt lägga tankemöda och engagemang på att planera en kul och givande aktivetet eller något som ska bygga på relationen vidare värt sin vikt i guld. Det blir därmed en skevhet på flera plan där man lämpar över arbete och risktagande på motparten om man inte bidrar lika mycket.
Citera
2023-11-10, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ja jag håller med. Jag tror de är rädda för att bli avvisade, att det ska vara "fel förslag" och att tjejen ska kritisera det på ngt sätt. Men det handlar förmodligen också om brist på kreativitet och ansträngning.

Och det är INTE snällt. Att ta risken att komma med ett konkret erbjudande som kan nekas kräver mod i relationssammanhang, och i ett vuxenliv är investeringen att faktiskt lägga tankemöda och engagemang på att planera en kul och givande aktivetet eller något som ska bygga på relationen vidare värt sin vikt i guld. Det blir därmed en skevhet på flera plan där man lämpar över arbete och risktagande på motparten om man inte bidrar lika mycket.

Jag är inte sådan här själv så intressant att läsa, ja kanske?
Saken är ju den om någon verkligen är intresserad så säger mag ja ändå inom rimliga gränser såklart.

Tips till killar som har detta problemet ge två val, både säkert och bra.
Citera
2023-11-10, 21:27
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interiktigt
Jag är inte sådan här själv så intressant att läsa, ja kanske?
Saken är ju den om någon verkligen är intresserad så säger mag ja ändå inom rimliga gränser såklart.

Tips till killar som har detta problemet ge två val, både säkert och bra.

Ja precis, men det är ju också något man lär sig med åldern. Att det verkligen är väldigt värdefullt att något engagerat sig nog att lägga upp ett riktigt förslag, och att man därmed bör (inom rimliga gränser) vara tacksam för det istället för att hitta fel. Idag är jag glad om en man ansträngt sig för att planera en dejt även om det inte är precis vad jag helst hade gjort.

Sen som andra antytt, i viss mån kan det väl reflektera att männens förhoppning är att man ska "stanna hemma och knulla" typ. Men det är ju bara ännu ett skäl att uppskatta när män kommer med förslag som åtminstone inkluderar andra aktiviteter. (Nu har jag verkligen inget emot att vara hemma och knulla men vill man bygga en mer långsiktig relation behöver man göra andra saker ihop med.)
Citera
2023-11-10, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak

Haha kanske det. Samtidigt lär jag inte känna den andre om han inte visar vad han gillar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in