2023-11-10, 21:44
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMaria
Jag har dejtat en del och skulle säga att i alla fall åtta män av tio är passiva när det gäller att föreslå vad man ska göra på en dejt. Standard är att de frågar: Vad vill du göra? Var vill du ses? Hur dags?
Att de frågar i alla steg. När någon kommer med ett konkret förslag blir jag jätteglad.
Nu gav jag feedback till en man om det och han menade då att de flesta tjejer ville bestämma och att han bara försökte vara snäll.

Men är det inte mest lättja? Att det är bekvämt att slippa bestämma?

Jag är såklart gärna med och bestämmer men orkar inte bestämma 100 procent.
Känner inte igen det du skriver. En riktig man tar initiativ. Verkar vara väldigt osäkra och mesiga män som agerar enligt vad du beskriver i trådstarten. Kanske vissa kvinnor vill ha det så och bestämma men i slutändan såklart bestämmer man tillsammans. Eller också så överraskar man.
Citera
2023-11-10, 21:51
Medlem
Citat:
Jag har dejtat en del och skulle säga att i alla fall åtta män av tio är passiva när det gäller att föreslå vad man ska göra på en dejt. Standard är att de frågar: Vad vill du göra? Var vill du ses? Hur dags?
Att de frågar i alla steg. När någon kommer med ett konkret förslag blir jag jätteglad.
Nu gav jag feedback till en man om det och han menade då att de flesta tjejer ville bestämma och att han bara försökte vara snäll.

Men är det inte mest lättja? Att det är bekvämt att slippa bestämma?

Jag är såklart gärna med och bestämmer men orkar inte bestämma 100 procent.

Det finns flera aspekter och orsaker till detta tror jag.

1. Killen kan vara osäker
- Man vill inte komma med något tråkigt alternativ som gör att hon kanske blir ointresserad (dock är väl fallet sällan så).
- Man vet inte om det man själv vill duger som förslag.

2. Man vill inte göra tjejen obekväm
- Man vill t.e.x inte bjuda hem henne kanske, då man ej träffat henne och man tror hon är lite rädd.
- Man vill på samma vis inte bjuda hem sig själv till henne.

3. Många idag gör typ inget, de har inga intressen.
- T.e.x så vad gör du en vardag efter jobbet? Sätter på TVn sen mat och sover? Så lever tyvärr många idag. TV och tiktok för tjejer och dataspel och tv för killar. Dessa skärmar har dödat vår förmåga att tänka längre och folk har inga intressen och kommer därmed inte med alternativ.

4. Man tror att vara till lags underlättar
- Alla vet att tjejer får mer matchningar än killar, därför vill kanske killen verkligen se till att tjejen kan och därför frågar när hon kan osv osv.

En sak som dock känns positiv.
Hade personen velat ha sex direkt så hade nog föreslagit "titta på film" tror jag. Så det är lite positivt.

Själv börjar jag alltid med det simpla: Kaffe, promenad eller en aw bara för att känna viben.
Är det dock något intressant jag vill göra, typ besöka en annan stad, eller om det är någon aktivitet som pågår så tar jag med dejten på det.
Senast redigerad av Dekonserv 2023-11-10 kl. 21:53.
Citera
2023-11-10, 22:00
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Ja jo, så kan det vara, men gillar tjejerna det egentligen ?

Individuellt.
Citera
2023-11-10, 22:01
Medlem
Citat:
så kan det vara. Män gör/spelar med i det sociala spelet för att få ha sex?

Allt handlar inte om sex. Jag har varit gift i 10 år och det är fortfarande likadant. Jag bryr mig inte så mycket om vad vi gör eller hur hemmet inreds. Jag är nöjd med att ha min fru vid min sida.

Citat:
Haha kanske det. Samtidigt lär jag inte känna den andre om han inte visar vad han gillar.

Jodå, det gör du med tiden iallafall. Och går han ut med dig gång på gång trots att ni gör saker som kanske egentligen inte intresserar honom så gillar han dig, och det är väl huvudsaken?
Citera
2023-11-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv
Det finns flera aspekter och orsaker till detta tror jag.

1. Killen kan vara osäker
- Man vill inte komma med något tråkigt alternativ som gör att hon kanske blir ointresserad (dock är väl fallet sällan så).
- Man vet inte om det man själv vill duger som förslag.

2. Man vill inte göra tjejen obekväm
- Man vill t.e.x inte bjuda hem henne kanske, då man ej träffat henne och man tror hon är lite rädd.
- Man vill på samma vis inte bjuda hem sig själv till henne.

3. Många idag gör typ inget, de har inga intressen.
- T.e.x så vad gör du en vardag efter jobbet? Sätter på TVn sen mat och sover? Så lever tyvärr många idag. TV och tiktok för tjejer och dataspel och tv för killar. Dessa skärmar har dödat vår förmåga att tänka längre och folk har inga intressen och kommer därmed inte med alternativ.

4. Man tror att vara till lags underlättar
- Alla vet att tjejer får mer matchningar än killar, därför vill kanske killen verkligen se till att tjejen kan och därför frågar när hon kan osv osv.

En sak som dock känns positiv.
Hade personen velat ha sex direkt så hade nog föreslagit "titta på film" tror jag. Så det är lite positivt.

Själv börjar jag alltid med det simpla: Kaffe, promenad eller en aw bara för att känna viben.
Är det dock något intressant jag vill göra, typ besöka en annan stad, eller om det är någon aktivitet som pågår så tar jag med dejten på det.

Tack, bra synpunkter.
Fast när jag läser slår det mig att den senaste har föreslagit just det, att komma hem till mig. Och varit riktigt tjatig. Jag bor inneboende just nu pga jobb på ny ort med bostadsbrist men han har ändå tjatat jättemycket och inte förstått vad jag menar när jag sagt att jag skulle känna mig obekväm att ta hem någon jag knappt kände. Så jag tror faktiskt han är ute efter sex och när det inte går blir han handfallen.
Citera
2023-11-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
Allt handlar inte om sex. Jag har varit gift i 10 år och det är fortfarande likadant. Jag bryr mig inte så mycket om vad vi gör eller hur hemmet inreds. Jag är nöjd med att ha min fru vid min sida.

Jodå, det gör du med tiden iallafall. Och går han ut med dig gång på gång trots att ni gör saker som kanske egentligen inte intresserar honom så gillar han dig, och det är väl huvudsaken?

Nej huvudsaken är att vi båda gillar varandra 😉.
Citera
2023-11-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Känner inte igen det du skriver. En riktig man tar initiativ. Verkar vara väldigt osäkra och mesiga män som agerar enligt vad du beskriver i trådstarten. Kanske vissa kvinnor vill ha det så och bestämma men i slutändan såklart bestämmer man tillsammans. Eller också så överraskar man.

Bra att du inte är sån, då tillhör du de 20 procenten 👌☺️
Citera
2023-11-10, 22:11
Medlem
Citat:
Tack, bra synpunkter.
Fast när jag läser slår det mig att den senaste har föreslagit just det, att komma hem till mig. Och varit riktigt tjatig. Jag bor inneboende just nu pga jobb på ny ort med bostadsbrist men han har ändå tjatat jättemycket och inte förstått vad jag menar när jag sagt att jag skulle känna mig obekväm att ta hem någon jag knappt kände. Så jag tror faktiskt han är ute efter sex och när det inte går blir han handfallen.

Ajdå... det låter som att han är ute efter sex ja.
Där kanske svaret också kommer på den första frågan, att han inte har något förslag. Snubben är bara kåt och vill inte lära känna dig. Hade han varit riktigt intresserad så hade han nog löst nått förslag i.a.f.
Också märkligt att han inte bjuder hem dig till sig? Är han gift kanske?

Men sen, vad finns det mer för förslag efter att man gjort utflykter, fikat, pubrunda, lagat mat, bakat, spelat spel, promenader?

Känns som man tvingas att sätta sig framför den där dumburken. Jag vägrar dock. Kanske efter 10 dejter.

Vad för förslag är det ultimata förslaget?
Citera
2023-11-10, 22:14
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
?

Jo allt beror just på sex! Kvinnor dras till män som tjänar mer än dom själva. du måste ha en förmögenhet som lurar ?
Citera
2023-11-10, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv
Ajdå... det låter som att han är ute efter sex ja.
Där kanske svaret också kommer på den första frågan, att han inte har något förslag. Snubben är bara kåt och vill inte lära känna dig. Hade han varit riktigt intresserad så hade han nog löst nått förslag i.a.f.
Också märkligt att han inte bjuder hem dig till sig? Är han gift kanske?

Men sen, vad finns det mer för förslag efter att man gjort utflykter, fikat, pubrunda, lagat mat, bakat, spelat spel, promenader?

Känns som man tvingas att sätta sig framför den där dumburken. Jag vägrar dock. Kanske efter 10 dejter.

Vad för förslag är det ultimata förslaget?

Jodå, han har tyckt att jag skulle komma hem till honom och bada i hans spa 😅. Jag tar inte ens sånt på allvar.

Måste man göra allt bara en gång? Man får väl varva.
Citera
2023-11-10, 22:21
Medlem
Citat:
Jo allt beror just på sex! Kvinnor dras till män som tjänar mer än dom själva. du måste ha en förmögenhet som lurar ?

Alla gillar pengar.
Men majoriteten inser nog att det finns andra viktiga parametrar.

Jag vet riktiga low lifes, som lever dag till dag, som ändå lyckas få rätt fina brudar och behålla tjejerna. Så allt handlar inte om pengar. Och det säger emot det nästkommande stycket, haha:

Många tjejer pratar också om stabilitet, de vill inte ha en slacker eller någon som de måste försörja. Vill de bygga en familj vill de ha en man som har stabil inkomst. Sen ska väl inkomsten helst vara i det övre skiktet, men sen är det annat som spelar in.
Jag tror ju t.e.x en vanlig tjej hellre väljer en byggarbetare med 30 000 k i lön än en typisk autistisk snubbe som tjänar 80 000 och programmerar t.e.x.
Citera
2023-11-10, 22:22
Medlem
Citat:
Jodå, han har tyckt att jag skulle komma hem till honom och bada i hans spa 😅. Jag tar inte ens sånt på allvar.

Måste man göra allt bara en gång? Man får väl varva.

Hahaha jävlar vilken kille.
Han är suuuuugeeeen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in