• 1
  • 2
2023-11-10, 15:48
Medlem
Är konstant känsla av lågt blodsocker ett symtom på diabetes? Har haft detta besvär hela livet. Måste äta konstant för annars får jag alla dom symtom som är typiska för lågt blodsocker.
Citera
2023-11-10, 15:56
Medlem
JaraHierarkiTemples avatar
Vilka typ av symptom menar du? trötthet? svaghet? skakningar? svettningar?

Klassiska tecken på diabetes brukar ju vara att man är väldigt törstig och behöver gå på toa mycket.
Citera
2023-11-10, 15:58
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w4950
Är konstant känsla av lågt blodsocker ett symtom på diabetes? Har haft detta besvär hela livet. Måste äta konstant för annars får jag alla dom symtom som är typiska för lågt blodsocker.

Nja, detta inträffar främst hos diabetiker bara om man tagit för mycket insulin. Men diabetes typ 2 kan orsaka detta eftersom kroppen då kan överproducera insulin.

Man bör i allafall göra en utredning på vårdcentral för hälsan kan försämras när man blir äldre och det är bättre att ta tag i eventuell medicinering så tidigt som möjligt.
Citera
2023-11-10, 16:16
Medlem
Diabetes ger ju högt blodsocker, svårt att känna igen, men är skadligt för kroppen, när man står och kissar och dricker samtidigt är det långt gånget. Annars kan man ju faktiskt smaka på urinen, är den söt har man problem
Citera
2023-11-10, 16:45
Medlem
Gudochhanssons avatar
Doktorn på nätet säger att vid intag av socker försvinner symptomen inom 10-15 minuter, varför äter du konstant?
Citera
2023-11-10, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mera
Diabetes ger ju högt blodsocker, svårt att känna igen, men är skadligt för kroppen, när man står och kissar och dricker samtidigt är det långt gånget. Annars kan man ju faktiskt smaka på urinen, är den söt har man problem
Enorm törst och stora urinmängder är ett tydligt symptom. Likaså synrubbningar och ett dåligt allmäntillstånd.
Och ja; långt tillbaka i tiden, innan det fanns adekvat medicinsk utrustning, så smakade faktiskt läkarna på patientens urin för att ställa en diabetesdiagnos.
Citera
2023-11-10, 17:21
Medlem
Glykogenlagret hos en frisk individ räcker upp till 24 timmar, beroende på grad av aktivitet. Hyppglykemi är med andra ord ovanligt hos icke-diabetiker och bör inte förekomma om du äter regelbundet. Kan det handla om att du höjer blodsockret med snabba kolhydrater, känner av den snabba dippen mot lägre blodsockernivå, och då höjer den igen?
Senast redigerad av Retrouvailles 2023-11-10 kl. 17:24.
Citera
2023-11-10, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudochhansson
Doktorn på nätet säger att vid intag av socker försvinner symptomen inom 10-15 minuter, varför äter du konstant?

pga känslan av lågt blodsocker, få bort symtomen
Citera
2023-11-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Glykogenlagret hos en frisk individ räcker upp till 24 timmar, beroende på grad av aktivitet. Hyppglykemi är med andra ord ovanligt hos icke-diabetiker och bör inte förekomma om du äter regelbundet. Kan det handla om att du höjer blodsockret med snabba kolhydrater, känner av den snabba dippen till normal blodsockernivå, och då höjer den igen?

jag är född med det här
Citera
2023-11-10, 18:44
Medlem
drunkkidcatholics avatar
Du skriver att du har symtom på lågt blodsocker, men du har aldrig faktiskt testat ditt blodsocker - uppfattar jag det rätt? Symtom som yrsel, skakningar, svettningar, darrning m.m. kan bero på väldigt mycket annat än lågt blodsocker.
Citera
2023-11-10, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunkkidcatholic
Du skriver att du har symtom på lågt blodsocker, men du har aldrig faktiskt testat ditt blodsocker - uppfattar jag det rätt? Symtom som yrsel, skakningar, svettningar, darrning m.m. kan bero på väldigt mycket annat än lågt blodsocker.

jag skrev att jag har en egen mätare
Citera
2023-11-10, 20:16
Medlem
JaraHierarkiTemples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w4950
googla

Jo men lågt blodsocker kan var allt från trötthet till koma, jag vill veta exakt vilka typ av symptom du har. finns många personer som säger att de har lågt blodsocker för att de känner sig lite hungriga och hängiga men att i verkligheten har de inte lågt blodsocker, det finns skillnad på vanligt frisk lågt blodsocker och på ett sjukligt lågt blodsocker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in