Citat:
Ursprungligen postat av
mr.korrekt
Jag vill gärna höra den åtalades historia.
Rimligtvis är det systematiska trakasserier som har slutat i ett strypgrepp. Men det är ju svårt att bevisa i efterhand.
Ja, det kan ha varit långvariga trakasserier mot mannen som nu står åtalad, eller eventuellt mot någon annan som den åtalade bryr sig om. Det finns ju faktiskt folk som bryr sig om andra. Busknackningar är ju inget nytt men det har ju blivit mer systematiskt i och med TikTok och Ding-dong-ditch där förövarna filmar sina övergrepp och hetsar varandra. Ofta börjar det som pojkstreck men i vissa fall eskalerar det rejält till trakasserier, hot och vandalism. Jag har bekanta som har råkat ut för skadegörelse för tiotusentals kronor i samband med busknackningar, exempelvis söndersparkade dörrar och krossade fönster
Citat:
Ursprungligen postat av
bovelen
Jag hade dock inte tagit strypgrepp på någon, i värsta fall kunde man ju hållit i personens krage.
Ja, strypgrepp kanske låter lite radikalt. Men hur vet vi att det verkligen var ett strypgrepp? Det lär ju inte vara första gången någon ljuger eller överdriver i en anmälan. Hur trovärdiga vittnen är några tonåringar som just har trakasserat människor i deras hem? Den trakasserade mannen kanske höll just i kragen eller i axeln eller ett grepp om nacken.