2023-11-09, 23:03
Medlem
tarek90s avatar
Tog mitt truckkort för ca 15 år sedan.
När jag gjorde utbildningen så sa utbildaren att truckkortet går ut om man inte arbetar med det inom 4 år!
Så frågan är måste jag göra om hela eller gäller den fortvarande.
Vill tillägga att jag inte arbetat med truck alls endast gjort utbildningen och tagit kortet.
Citera
2023-11-10, 00:42
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad —> Trafik och körkortsfrågor

/Mod.
Citera
2023-11-10, 02:15
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Tog mitt truckkort för ca 15 år sedan.
När jag gjorde utbildningen så sa utbildaren att truckkortet går ut om man inte arbetar med det inom 4 år!
Så frågan är måste jag göra om hela eller gäller den fortvarande.
Vill tillägga att jag inte arbetat med truck alls endast gjort utbildningen och tagit kortet.

Det ska vara giltigt om det inte står något annat . Tappar du kortet så ringer/beställer du ett nytt då det ligger i registret . Kostar 200:-

Tog mitt för ett par månader sen .. Vad korvhjärnan ovan sluddrar om har jag ingen aning om.
Citera
2023-11-10, 03:43
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Inte säker, men det ska tas om (förnyas) vart femte år. Jobbar man redan som truckförare så bryr man sig oftast inte om det.

Det finns ett stort registret har jag för mig där en del intyg ligger. Jag däremot tog mitt på ett företag som har hand om utbildningen och mitt kort finns bara hos dom.
Citera
2023-11-10, 08:57
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Inte säker, men det ska tas om (förnyas) vart femte år. Jobbar man redan som truckförare så bryr man sig oftast inte om det.

Det finns ett stort registret har jag för mig där en del intyg ligger. Jag däremot tog mitt på ett företag som har hand om utbildningen och mitt kort finns bara hos dom.

Samma sak här mitt truckkort finns inte i registret men kontaktade truckutbildning en på den adressen men kommer fan inte ihåg om det var just dom eller om de bytt ägare.
Citera
2023-11-10, 12:50
Medlem
oiiihs avatar
Mjaa,det finns nog lite mindre register och lite större register,Men om huvudregister fanns innan det mindre registeret skapades,kan det ha fallit bort.
Citera
2023-11-12, 15:17
Medlem
På tal om truckkort och jobb inom lager. Vilka utbildare är bäst ?

Finns det arbetsgivare som anställer folk på helger, tex varannan helg extrajobb - eller senare på kvällen ?

Vilka arbetsgivare /bemanningsföretag är bra inom branschen?

Om man är frisk och vill ha ett mer fysiskt extrajobb - spelar åldern någon roll för arbetsgivarna eller är det bara yngre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in