2023-11-09, 18:28
Medlem
Economicuss avatar
Hur mycket koffein har en 2 liter flaska coca cola zero ?

Jag tror det är 100 milligram koffein i en 2 liter coca cola om man dricker hela flaskan själv. Dock är jag osäker och undrar om någon kan svara på min fråga. Brukar nämligen konsumera 2 liter coca cola då och då. Jag är beroende av coca cola.Jag vill sluta med koffein och undrar om de farligt att dricka eller få i sig så mycket koffein.

Dagliga rekommenderade intaget är 200 - 400 milligram eller 300 milligram som motsvarar ca 3 koppar kaffe.

Alltså de som dricker kaffe får i sig mer koffein än jag. Och energidrycker dricker jag aldrig hatar dem. Vissa av dem har allt från 80 mg till 500 mg i en burk.

Jag vill sluta med koffein helt. Ska testa coca cola zero koffeinfritt. Men undrar om de är för mycket koffein man får i sig när man dricker en hel 2 liter coca cola zero.
Senast redigerad av Economicus 2023-11-09 kl. 18:33.
Citera
2023-11-09, 19:12
Medlem

96mg per liter rapporterar coca cola själva (från 2010) så om det fortfarande stämmer snackar vi 192mg för 2 liter. 128mg per liter i cola light.
Citera
2023-11-12, 08:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clavicles-Vile

96mg per liter rapporterar coca cola själva (från 2010) så om det fortfarande stämmer snackar vi 192mg för 2 liter. 128mg per liter i cola light.
Skulle du säga att det är mycket elller lite jämfört med kaffe?
Citera
2023-11-13, 19:20
Medlem
Retardcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajare
Skulle du säga att det är mycket elller lite jämfört med kaffe?
Lite. En kopp kaffe innehåller nästan lika mycket som en liter cola.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in