2024-05-10, 22:45
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Det är ganska uppenbart redan att även det samma gäller den israeliska delegationen, det är också en liten bricka i spelet som utnyttjas och låter sig utnyttjas för Israels ändamål.

Håller dock med i att sångerskan har en bra röst, hon har dock själv varit ganska tydligt var hon har sina sympatier.

Men för helsicke - det är ju en MUSIKTÄVLING!
Den låt som gillas av flest röstande ska vinna.
Inte vilken artist som har sina politiska sympatier i ”rätt” låda.

Kanske dags att tvinga alla att sjunga på engelska och mörka vilket land de representerar?
Eller låta artisterna byta länder med varandra - som årets svenska bidrag?
Senast redigerad av coli 2024-05-10 kl. 22:56.
2024-05-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av episcopus
Enligt uppgifter till SVT har det uppstått en fysisk konfrontation mellan artisten och en fotograf.
https://www.svt.se/kultur/incident-u...en-joost-klein

så länge det inte finns en video som visar den påstående händelsen så är det i mina ögon rent bullshit för att smutskasta någon som helt enkelt inte ställt sig i samma led som de flesta andra.[/quote]

Precis, en artist som stod upp för sina värderingar och lät sig tuktas efter Israels krav. Bra gjort, och också flera andra artister har markerat, bla. Greklands och de är fortfarande kvar.
2024-05-10, 22:46
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Älskar det du funnit!

Och ja Irland vinner imorgon då den är fantastik!

Jag tror Israel vinner.
2024-05-10, 22:47
Medlem
-Ines-s avatar
Det är så mycket skit i världen non stop, vem fan orkar rösta utifrån vart man politiskt står. Give me a break. Jag röstar på Kroatien för det är drag i den och den gör mig på bra humör. Rim Tim Tagi Dim.
2024-05-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odsaj
Skulle tro att det kommer ett uttalande imorgon. Hoppas idioten diskas.

Tycker man ska ge honom en chans..
2024-05-10, 22:50
Medlem
BombaySaphires avatar
Samtliga vinnarlåtar 1956-2023:

https://www.youtube.com/watch?v=9-lPfuMYnqI
2024-05-10, 22:52
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Känns som Irland gått lite under radarn här för alla Flashbackare...

Info om Bambi Thug:

- Bambie Ray Robinson, pappa från Stockholm, mamma från Irland, det är alltså ett betydligt mer svenskt bidrag än Sveriges bidrag med norrmännen.

- Bambie identifierar sig som ickebinär.

- Bambie praktiserar nyhednisk häxkonst.

- Debutsingeln Birthday skrevs när Bambie var beroende av droger och den ocensurerade videon släpptes på porrsiter.

- Bambie klär i liveframträdandet av sig till underkläder i transgender flaggans färger!

- Musikgenre: "ouija-pop"

- Bambie har sagt att Israel, precis som Ryssland, inte borde få tävla i Eurovision.

Reaktioner:

- Johnny Logan hyllar låten och säger att den kan vinna hela tävlingen.

- Den irländska högerpolitikern Hermann Kelly startade en twitterkampanj mot låten och hävdade att den hyllar satanism.

- Fader Declan McInerney, en irländsk katolsk präst kritiserade Bambie i en predikan och hävdade att Irland, är slut som nation!

Irland är i skrivande stund topp-5 hos bettingbolagen att vinna tävlingen.

Min röst på lördag, går till Irland!

Bambie Thug - Doomsday Blue

https://www.youtube.com/watch?v=BNc5zTYkTaQ
Varför?
2024-05-10, 22:53
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det är inte möjligt. ABBA Voyage och deras avatarer bygger på oerhört komplicerad teknologi, ljuseffekter och exakta mått. Hela ABBA Voyage-konserten är designad utefter platsen den skall vara på - och det är en av anledningarna till att dom valde att bygga en egen arena för detta. SVT skulle helt enkelt aldrig ha råd med det och Malmö Arena skulle aldrig kunna inneha den utrustning som krävs för att genomföra en sådan show.

Tänkte mer på skärm
2024-05-10, 22:54
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Man kan tycka det är tramsigt, men det är hans fulla rätt och knappast skäl för diskning. Tror knappast det finns något krav att artisterna måste ställa upp på bild med varandra. Irlands bidrag har också sagt att Israel borde uteslutas, ska hon också diskas då?

Nej. Israels låt är medioker. Finns inget som sticker ut. Bara samma tråkiga ballad som 90% av Eurovision. Du hade aldrig hållit på henne om hon inte var en ung snygg tjej från Israel.

Nej jag tyckte israels låt var bäst när jag hörde den i köket utan att se henne eller veta varifrån hon kom. Beklagar att dina fördomar hade fel.

Jo det finns en hel del uppföranderegler som artisterna instrueras att följa.
De får absolut inte bete sig oförskämt mot andra artister eller övriga som arbetar med ESC.

Skulle inte heller bli förvånad om den holländske artisten med det märkliga beteendet, det kritvita håret och de mikroskopiska pupillerna kan ha gjort mer/intagit något som renderar honom en tidigarelagd hemresa.
Senast redigerad av coli 2024-05-10 kl. 23:00.
2024-05-10, 22:55
Medlem
Perra-Travs avatar
https://www.expressen.se/sport/hocke...m-2024-direkt/

Perra där i chatten

Vi hade koll hela matchen tycker jag ❤️
2024-05-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Varför?

Varför vadå?
2024-05-10, 22:56
Medlem
Thelonegunmans avatar
Bra om Nederländerna diskas. Idioten som företräder dem verkar helt sakna hyfs men vad är det som har hänt egentligen? Han verkar vara ett riktigt palestinamongo men om han diskad är det något annat som föranlett diskningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in