2024-05-08, 20:45
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Politiskt budskap är väl det enda mello stått för de senaste 20:ish åren. Men då har det varit att profilera HBTTQ2S++???- kulten.
Där emellan har man tagit ställning mot Ryssland mfl.

Så att mello tillåter ställningstagande i denna konflikt är knappast förvånande. Förvånande är dock att någon orkar följa skiten längre!

Det roligaste är att du och några andra homofober i tråden verkar följa tävlingen slaviskt. Du vet att man kan stänga av om man inte vill se va? Eller har du ett tvångsbegär att titta på lättklädda 18-åriga bögar?
2024-05-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det här har kanske sagts förut, men är ingen förvånad över att en känd palestinaaktivist körde öppningsnumret?

Givet att Saade hade en baktanke med att ställa upp, när så många andra artister bojkottar.

Inte var det en hel palestinasjal heller utan en liten ihoplindad näsduk. Det har blivit ett himla liv om en liten detalj de flesta inte skulle lagt märke till.
Snyggt och välavvägt.

För övrigt anser jag att judarna borde fått en bit av Tyskland.
Den där halsduken/snuttefilten hade han kunnat ha på hemmaplan för att bli påmind var han kommer ifrån.
2024-05-08, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Sertab Ereners inledningslåt när Turkiet var värd för finalen 2004 var imponerande. Vilken röst!

https://www.youtube.com/watch?v=FUXGCOmgAZM

Turkiet hade en väldigt bra tävlingsbidrag 2004 också med Athenas "For Real"

https://www.youtube.com/watch?v=pipamUl14A4

Eller "We Could Be The Same" med maNga. Jag undrar hur den lilla tysken vann 2010.

https://www.youtube.com/watch?v=HB_GnnhNz-8
2024-05-08, 20:52
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Menar du till skåningarna?

Men visst var SvT med på tåget och har sett till att bagatellen fått tillbörlig uppmärksamhet. Inte mig emot, sånt här kan jag betala licenspengar för.

Om det där Palestina-armbandet blir tävlingens största skandal i år så blir jag riktigt besviken!

Hoppas på något alldeles spektakulärt när Israels bidrag framförs. Men för att förtydliga: jag hoppas självklart inte på något terrordåd där det dör folk utan jag hoppas på en smart och rolig protest som är spektakulär i sig.
2024-05-08, 20:58
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Sertab Ereners inledningslåt när Turkiet var värd för finalen 2004 var imponerande. Vilken röst!

https://www.youtube.com/watch?v=FUXGCOmgAZM

Turkiet hade en väldigt bra tävlingsbidrag 2004 också med Athenas "For Real"

https://www.youtube.com/watch?v=pipamUl14A4

Skulle gärna flika in att Sertabs vinnarlåt 2003, every way that I can, var en riktig höjdarlåt det året.
Vill påstå att den blev något åt det banbrytande hållet, då den var först ut (vad jag minns) att kombinera renodlade österländska slingor med västerländska och sammansluta dem till en modern (då) hitlåt/danslåt.
Minns att svenska artister satt före finalen i en studio och betygsatte alla låtar och om jag inte minns fel så sa Lena Ph att det lät som en katt ströps eller något åt det hållet (kan ha varit annat år/annan låt-det var länge sedan) men själv vann jag pengar på oddset med den låten.
Man hörde ju omgående gång nr 1 att det var en hit och något nytt.

Året efter tog Ruslana (2004) över med liknande idé. Fanns tyngd. Vilket behövs.
Därefter Helena (Grekland 2005). Samma ide´.

Lordi (2006) var kul och välgjord låt rakt igenom. Barnet i soffan blev verkligen rädd men jag firade när de vann. Fick förklara det bara var masker hahahha.

Det var lättare att vinna på oddset på den tiden. Nu är fler artister bra och låtar/produktioner likaså.
Det är i och för sig kul. De ovanstående vann jag pengar på i alla fall. Det gjorde det extra kul.

Nåväl.

Hard rock Halleluja på er!

Edit: eller Tingeling på er alla!! NJUT av lite Eurovision-GROTESCO denna kväll!

https://www.youtube.com/watch?v=e1ozCWyUlCg
Senast redigerad av Gracefulmind 2024-05-08 kl. 21:01.
2024-05-08, 21:23
Medlem
Sinnessjukt bögigt spektaklet har blivigt. Det är väldigt viktigt att vi får ett 3e världskrig nu, så att män blir män igen, innan mänskligheten går under..
Man kan inte befrukta en man..
2024-05-08, 21:45
Medlem
SkattefriZons avatar
Nej Saade hade en tygbit runt handleden. Ingen bryr sig mer än Israel högern.

Saade är en medioker musiker som ingen bryr sig om.
Läste att idioten kallade kritiken av tygbiten för rasism. Typiskt vänster miffon eller Hamas vänster som man kallar dom nu för tiden.

Markus och Martinus kan mycket väl vinna det här om inte folk röstar på vidriga Israel. Skönt att inte Palestina har något bidrag så man slipper den skiten iallafall.
2024-05-08, 21:56
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Skulle gärna flika in att Sertabs vinnarlåt 2003, every way that I can, var en riktig höjdarlåt det året.
Vill påstå att den blev något åt det banbrytande hållet, då den var först ut (vad jag minns) att kombinera renodlade österländska slingor med västerländska och sammansluta dem till en modern (då) hitlåt/danslåt.
Minns att svenska artister satt före finalen i en studio och betygsatte alla låtar och om jag inte minns fel så sa Lena Ph att det lät som en katt ströps eller något åt det hållet (kan ha varit annat år/annan låt-det var länge sedan) men själv vann jag pengar på oddset med den låten.
Man hörde ju omgående gång nr 1 att det var en hit och något nytt.

Året efter tog Ruslana (2004) över med liknande idé. Fanns tyngd. Vilket behövs.
Därefter Helena (Grekland 2005). Samma ide´.

Lordi (2006) var kul och välgjord låt rakt igenom. Barnet i soffan blev verkligen rädd men jag firade när de vann. Fick förklara det bara var masker hahahha.

Det var lättare att vinna på oddset på den tiden. Nu är fler artister bra och låtar/produktioner likaså.
Det är i och för sig kul. De ovanstående vann jag pengar på i alla fall. Det gjorde det extra kul.

Nåväl.

Hard rock Halleluja på er!

Edit: eller Tingeling på er alla!! NJUT av lite Eurovision-GROTESCO denna kväll!

https://www.youtube.com/watch?v=e1ozCWyUlCg

Ja, det har även funnits en del minnesvärda ESC-låtar från våra grannländer som inte vunnit, t.ex. Margaret Berger med Norges bidrag 2013 "I Feed You My Love". Den kom 4:e plats men var min favorit det året.

https://www.youtube.com/watch?v=gjm-kCOMaPY

En annan var Selma från Island som inte ens kom till final 2005 med "If I Had Your Love". Tycker den var värd ett betydligt bättre öde.

https://www.youtube.com/watch?v=fa2HRtjxfIc
2024-05-08, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Nej Saade hade en tygbit runt handleden. Ingen bryr sig mer än Israel högern.

Saade är en medioker musiker som ingen bryr sig om.
Läste att idioten kallade kritiken av tygbiten för rasism. Typiskt vänster miffon eller Hamas vänster som man kallar dom nu för tiden.

Markus och Martinus kan mycket väl vinna det här om inte folk röstar på vidriga Israel. Skönt att inte Palestina har något bidrag så man slipper den skiten iallafall.
+1
Det märks att Sverige och FB är sin egen lilla värld där Israel vs Hamas och missnöje över för mycket viftande med regnbågsflaggor känns oroande i direktsändning.

Irlands bidrag bidrag har sedan liveversionen postades igår klockan in drygt 2 miljoner strömningar.
Kommentarer handlar inte så mycket om att Bambie Thug anser sig vara ickebinär och har en pappa som är svensk.

Istället är det upprördhet från kristna irländare (främst) och motargument att symbolerna är gamla keltiska kombinerade med en del modernare wiccan.
Crown the Witch som det stod på slutet t ex.
2024-05-08, 22:27
Medlem
Perra-Travs avatar
Eurovision skall INTE vara en politisk, religös eller köns manifestation!!!!
Det skall vara en fest för alla oavsett tycke och smak.
Jag personligen tycker Eric Gjorde fel som utnyttjade sitt kändisskap för att uttrycka sina personliga tankar! Detta hör inte hemma i EUROVISION som skall vara en fest för alla => FEL FORUM
Snart limmar väl någon fast sig på scenen också då eller?
2024-05-08, 22:31
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Johnny boy. What a lovely voice.

Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
What's Another Year var rätt bra. Det var inte tråkigt alls.

Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Vad ovärdigt att Logan ska framföra Loreens låt istället för någon av hans egna som han VANN med..

Citat:
Ursprungligen postat av SpontanEjakulation
Det ryktas ihärdigt att vår stolthet Loren ikväll var tänkt att sjunga duett med granpa Logan, i sin 'Euphoria'.

Men hon hoppade av detta. Snopet, för Johnny boy.

Gå och fundera.

Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Kanske svär i kyrkan här men förstår inte Logans storhet. Han vann två gånger visst, men precis som Loreen är han skittråkig att lyssna på

Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Ni kallar en av Eurovisions största legend för gubbjävel..

Gen Z är förlorad på allvar

Johnny Logan är ju ungefär som Irlands motsvarighet till Richard Herrey.

Två artister vars enda egentliga meriter är att de vann Eurovision "någon gång för länge sen". Men eftersom det är så otroligt roligt och härligt att vara kändis och få bekräftelse och egoboosts, så gör de sitt yttersta för att leva på sina vinster så länge som det bara går.
Senast redigerad av Rollin-and-Turning 2024-05-08 kl. 22:33.
2024-05-08, 22:32
Medlem
Perra-Travs avatar
Varför gick inte Moldavien vidare för ?

Jag har ju varit nicket Perra i XX antal år i dessa chatter om Mello och Eurovision på Aftonbladet och Expressen. Kanske någon varit där ?😍

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in