• 1
  • 2
2023-11-08, 19:57
Medlem
mondayleftmebrokens avatar
Gled inom det lokala köpcentrat i eftermiddags varav jag fick ångest av den groteskt dåliga och uttjatade musik som spelas upp i bakgrunden överallt, både på de flesta mainstream radiokanaler, butiker och köpcentran, liknande.

Har svårt att tro att folk lyssnar exempelvis på låten där artisten sjunger något i stil med ”Love me like you do la la la” som spelats på radio 20 gånger om dagen de senaste 10 åren, beroende på vilken kanal man lyssnar på såklart, men generellt så är det mycket av den sorts kaliber på ex Rix FM osv.

Tycker nog att personalen som ansvarar för musiken var den nu än spelas bör ha tänkt i liknande banor, iallafall att de är något uttjatade.

Vad tycker Flashback, lyssnar folk på fullaste allvar på låtarna som spelas inne på ex HM eller Lindex om de har ett val? Om ja, vilka är isåfall dessa människor?
Citera
2023-11-08, 19:58
Medlem
Room531s avatar
Den verkar designad och utvald för att man ska hålla sig borta från köpcentrum. Hemsk. Nästan lika mycket musikens fel att så många butiker har konkat häromkring som covid-politiken, en överdrift men ligger kanske något i det. Outhärdligt smörig dynga som spelas.
Senast redigerad av Room531 2023-11-08 kl. 20:02.
Citera
2023-11-08, 20:00
Medlem
Pinoputchins avatar
Jag har aldrig ens hört någon musik i affärerna.
Citera
2023-11-08, 20:01
Medlem
Hegamons avatar
Jag tycker det är bra med musiken. Det skapar en lugnare atmosfär. Folk behöver lugnas.
Citera
2023-11-08, 20:01
Medlem
Den är väl till för att stimulera de STORKONSUMERANDE KVINNORNA som fullkomligt ÄLSKAR skitmusik (& dåliga serier.) Kvinnor står nämligen INTE UT att höra kvalitativ eller någorlunda komplicerad musik. De får kortslutning då…
Senast redigerad av Raven2.0 2023-11-08 kl. 20:03.
Citera
2023-11-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mondayleftmebroken
Gled inom det lokala köpcentrat i eftermiddags varav jag fick ångest av den groteskt dåliga och uttjatade musik som spelas upp i bakgrunden överallt, både på de flesta mainstream radiokanaler, butiker och köpcentran, liknande.

Har svårt att tro att folk lyssnar exempelvis på låten där artisten sjunger något i stil med ”Love me like you do la la la” som spelats på radio 20 gånger om dagen de senaste 10 åren, beroende på vilken kanal man lyssnar på såklart, men generellt så är det mycket av den sorts kaliber på ex Rix FM osv.

Tycker nog att personalen som ansvarar för musiken var den nu än spelas bör ha tänkt i liknande banor, iallafall att de är något uttjatade.

Vad tycker Flashback, lyssnar folk på fullaste allvar på låtarna som spelas inne på ex HM eller Lindex om de har ett val? Om ja, vilka är isåfall dessa människor?

Var haandlar du? Finns inte en enda butik eller köpcentra som spelar musik där jag bor. Möjligtvis lite bjällerklang vid entren vid julen.
Citera
Medlem
Shoppingmusik har ett syfte och är i regel inget som någon lyssnar på till vardags. Tycker fenomenet hissmusik isåfall är mer intressant. Sen för att svara på din specifika fråga är det uppenbart sådana som du som lyssnar.
Citera
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag tycker det är bra med musiken. Det skapar en lugnare atmosfär. Folk behöver lugnas.
Den är förargelseväckande.
Citera
Medlem
Kackotopis avatar
Det har mer att göra med musiklicens.

Citat:
När du vill spela musik i din verksamhet behöver du tillstånd från upphovpersonerna. Det får du genom att skaffa musiklicens och musikavtal.
Senast redigerad av Kackotopi 2023-11-08 kl. 20:06. Anledning: Lade till en länk inom texten.
Citera
2023-11-08, 20:03
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Den är väl till för att stimulera de storkonsumerande kvinnorna som ÄLSKAR skitmusik (& dåliga serier.) Kvinnor står nämligen INTE UT att höra kvalitativ eller npgorlunda komplicerad musik. De får kortslutning då…
Jaha då fick vi lite av det obligatoriska kvinnohatet.

Ni har helt enkelt för lite att göra, arbetslösa el förtidspensionärer kanske? Med heltidsarbete så har jag inte ens tid att reta mig på musik i affärer, ärendena måste bli gjorda snabbt.
Citera
2023-11-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jaha då fick vi lite av det obligatoriska kvinnohatet.

Ni har helt enkelt för lite att göra, arbetslösa kanske? Med heltidsarbete så har jag inte ens tid att reta mig på musik i affärer, ärendena måste bli gjorda snabbt.
Var är hatet & vad är felaktigt menar du?
Citera
2023-11-08, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Det har mer att göra med musiklicens.

Ja precis.
Butiker vill inte betala 50k per år för att spela bra musik från erkända artister.
Brukar själv rota runt bland den musik som är gratis att använda och det är ofta man känner igen låtarna på reklamen på tv eller i min lokala galleria.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in