• 1
  • 2
2023-11-08, 18:36
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Det har regnat nästan oavbrutet i flera veckor.

Samtidigt har vi en usel sommar bakom oss samt en riktigt kall vår.

Trots vårt klimat påstår folk härinne att det är högsta formen av livskvalité att ha sitt boende stående på en egen trädgård.

Jag undrar varför? Vad gör ni med den där trädgården? Hur ofta är ni där? Vad skulle ni sakna om ni inte hade den?
Citera
2023-11-08, 18:51
Medlem
Per-Automatiks avatar
Man odlar i sin trädgård. Det är en bra försäkring när tiderna blir hårdare. Ett större grönsaksland och en bra, sval källare är en trygghet som jag inte skulle vilja klara mig utan.
Citera
2023-11-08, 18:53
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare

Trots vårt klimat påstår folk härinne att det är högsta formen av livskvalité att ha sitt boende stående på en egen trädgård.

Jag undrar varför? Vad gör ni med den där trädgården? Hur ofta är ni där? Vad skulle ni sakna om ni inte hade den?

Jag är i trädgården flera gånger om dagen. Regn och kallt väder finns det något som heter kläder som skyddar en ifrån.
Citera
2023-11-08, 19:16
Medlem
Glostrups avatar
Ofta. Och när jag inte är där så kan jag se ut över den och glädjas över att utsikten inte bara är över grannens hus, en parkeringsplats eller något annat som är tristare att se på än en vacker trädgård.

En av fördelarna med att ha en trädgård är ju att alla andra kommer längre bort. En egen oas istället för att behöva trängas med andra, om man inte vill det. Och en plats för att umgås bara med de man vill umgås med, och inte behöva sitta bland kreti och pleti i nån allmän park. Mer eget utrymme, helt enkelt.

Således har även en helt ovårdad trädgård fler fördelar än ingen trädgård alls.
Citera
2023-11-08, 19:35
Trädgård är väl egentligen bara en tomt, dvs. mark man äger. Att sträva efter att kultivera, sköta om och förädla sin mark, är det som skiljer oss från grisarna.
Citera
2023-11-08, 19:38
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag är i trädgården flera gånger om dagen. Regn och kallt väder finns det något som heter kläder som skyddar en ifrån.

Vad gör du där?
Citera
2023-11-08, 20:10
Avstängd
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare

Gör så lite som möjligt. Det är bara att skapa sig själv en massa jobb på son fritid när man ska vila. Säljer till våren och köper lägenhet. Ser verkligen inte vitsen med att ha trädgård.
Citera
2023-11-08, 20:46
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Automatik
Man odlar i sin trädgård. Det är en bra försäkring när tiderna blir hårdare. Ett större grönsaksland och en bra, sval källare är en trygghet som jag inte skulle vilja klara mig utan.

Mina föräldrar odlade mycket i sin trädgård. Om man räknar rent volymmässigt och tar hänsyn till allt slit. Så kan man lika gärna gå ner till närmsta ica och köpa en påse tomater och potatis samt en näve sallad för en 50 lapp.
Citera
2023-11-08, 20:59
Medlem
Nu gör man inte så mycket mer än kanske krattar lite mm.. Kanske klipper ner lite träd å buskar mm.
Citera
2023-11-08, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Nu gör man inte så mycket mer än kanske krattar lite mm.. Kanske klipper ner lite träd å buskar mm.
Men man är ju ute varje dag ändå.
Citera
2023-11-08, 22:55
Medlem
Vitiss avatar
Man behöver inte alls gå ur för att kunna njuta av sin trädgård.
Regniga dagar nöjer jag mig med att stanna inne och titta ut.
Det är en skön känsla att ligga i soffan och titta ut genom fönstret på träd och regn och rusk, skön känsla att veta att marken omkring huset är min egen.
Att ha parkeringsplats precis vid ytterdörren är praktiskt.
Senast redigerad av Vitis 2023-11-08 kl. 22:58.
Citera
2023-11-09, 01:09
Medlem
Onanikrems avatar
Odlar grönsaker och örter i växthus plus några bärbuskar i trädgården. Grillar och äter ofta i trädgården om sommaren, nu är jag ifs. pensio. och har gott om tid. Dricker fortfarande morgonkaffet på furstukvisten (ovana kvar sedan jag var rökare för 15 år sedan)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in