• 1
  • 2
2023-11-08, 17:10
Medlem
Imzadis avatar
Motorist fastnar i kö blockerad av demonstranter, han går fram och diskuterar med dom. Tar sedan fram pistolen. Det pratas fram och tillbaka lite mer innan han skjuter.

Shocking footage shows the man gunning down two environmental protesters in Chame, Panama
The pair were killed and one person was arrested in connection with the incident, officials said
***WARNING: CONTAINS GRAPHIC IMAGES***

https://www.dailymail.co.uk/news/art...ad-Panama.html

Vad säger ni? Kan ni förstå honom heller gick han för långt?

Han ser verkligen ut som han är trött på allt och alla.
Citera
2023-11-08, 18:25
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imzadi
Motorist fastnar i kö blockerad av demonstranter, han går fram och diskuterar med dom. Tar sedan fram pistolen. Det pratas fram och tillbaka lite mer innan han skjuter.

Shocking footage shows the man gunning down two environmental protesters in Chame, Panama
The pair were killed and one person was arrested in connection with the incident, officials said
***WARNING: CONTAINS GRAPHIC IMAGES***

https://www.dailymail.co.uk/news/art...ad-Panama.html

Vad säger ni? Kan ni förstå honom heller gick han för långt?

Han ser verkligen ut som han är trött på allt och alla.

Mest förvånad att han ser ganska lugn ut OCH att han inte är en desperat hizpano som pekar med pickan på allt och alla.
Citera
2023-11-08, 19:45
Medlem
Hegamons avatar
De visar ju inte vad som hände. Plötsligt är han sydamerikanen skjuten i axeln.
Citera
2023-11-08, 19:57
Medlem
Konstigt att det inte hänt tidigare. Dessa "klimataktivister" som blockerar vägar leker verkligen med elden. Minns hur "Återställ våtmarker" hindrade en ambulans med en svårt sjuk 1-åring att komma fram. Hade den pappan haft en pistol antar jag att vi fått se liknande scener i Stockholm.

I Panama är det nog vanligare att vanliga människor bär vapen och därför blev det där det inträffade först.

Noterar att aktivisterna fortsätter att gapa på honom och provocera honom trots att de ser att han är beväpnad. Inte smart. Tycker till och med det låter som en kvinna ropar till honom "Varför skjuter du inte?"

Noterar också att han fortsätter att plocka bort skräp från vägbanan efter att han dödat de två aktivisterna. Han förstår säkert att polis är på väg och att de kommer gripa honom, men han vill göra vad han kan innan dess för att hjälpa sina medbilister så att de kan åka vidare. En fin gest.
Citera
2023-11-09, 07:21
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Det är väl så många känner men man vet att det tyvärr är olagligt.
Citera
2023-11-09, 07:28
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
De visar ju inte vad som hände. Plötsligt är han sydamerikanen skjuten i axeln.

Jag reagerade också på detta. Mannen håller vapnet rakt ner i marken, men ändå faller två av dem ner och dör.

När den svartklädda mannen träffas så ser man ett rökmoln i anslutning till den som filmar.
Senast redigerad av Mike.Andersen 2023-11-09 kl. 07:31.
Citera
2023-11-09, 07:43
Medlem
Trollmias avatar
3 minuters video på händelsen: https://twitter.com/WarWatchs/status...rc=twsrc%5Etfw

Jag tycker gubben är rätt iskall, efter att ha skjutit två personer fortsätter han att röja undan hindren på vägen.

The New York Post

Citat:
Police later shared a photo of the suspect handcuffed to a pipe as he was identified as Kenneth Darlington, 77, a lawyer and professor who holds dual citizenship in the US and Panama, according to Newsroom Panama and Agence France-Presse.
Citera
2023-11-09, 09:05
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
3 minuters video på händelsen: https://twitter.com/WarWatchs/status...rc=twsrc%5Etfw

Jag tycker gubben är rätt iskall, efter att ha skjutit två personer fortsätter han att röja undan hindren på vägen.

Ljudet motsvarar inte alls vad man ser i filmen. Det låter som fullständig panik i klippet, men det man ser är ungefär när någon precis har ätit färdigt, reser sig och i sakta mak går iväg iväg för att hämta kaffet.

Jag har lyssnat ett flertal gånger och hör aldrig något skott, t.ex. när mannen med blå keps ramlar ihop. Jag ser inte heller att mannen höjer vapnet i klippet där skott ska ha avfyrats. Då har jag kollat runt 10 gånger i slowmotion.
Citera
2023-11-09, 15:48
Medlem
Rechargeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0A0A
Ljudet motsvarar inte alls vad man ser i filmen. Det låter som fullständig panik i klippet, men det man ser är ungefär när någon precis har ätit färdigt, reser sig och i sakta mak går iväg iväg för att hämta kaffet.

Jag har lyssnat ett flertal gånger och hör aldrig något skott, t.ex. när mannen med blå keps ramlar ihop. Jag ser inte heller att mannen höjer vapnet i klippet där skott ska ha avfyrats. Då har jag kollat runt 10 gånger i slowmotion.

Kolla skuggan på vägen runt 1:20..
Citera
2023-11-10, 08:18
Medlem
PubMixs avatar
Borde inte dessa aktivister bli tacksamma för det inträffade? Det som ändå påverkar miljön mest är ju ett människoliv? Så om den här herren nu avslutade två liv så har han nog gjort mer för miljön än aktivisterna tillsammans

En sann miljökämpe i mina ögon
Citera
2023-11-10, 08:22
Medlem
Uncorruptables avatar
Det är en kombination av utpressning och klimataktivism. Där handlar det om att man måste betala pengar för att passera, inte som tysk klimataktivism där de bara sitter på vägarna. Det är utpressning det handlar om OCH de har blockerat alternativa vägar också, så att folk verkligen sitter fast. Väldigt bra gjort av honom, han borde gjort som de sa och skjuta av allihopa skadedjuren.
Citera
2023-11-10, 08:23
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recharged
Kolla skuggan på vägen runt 1:20..

Jag ser skuggan på armen när den andra personen blir skjuten, men det förklarar inte den första skjutningen.

Mellan 1:00-1:18 så står skytten med armen neråt. Man ser en glimt av vapnet mellan två personer 1:18 och bilden efteråt flyger mannen med blå keps i luften. Han har alltså blivit skjuten under hela sekvensen där vapnet pekar i marken.

Det måste saknas något i klippet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in