Citat:
Ursprungligen postat av
fellowvessel
Tänk på att en frisk vuxen som inte är en liten horunge är snäll & artig med medlidande & empati och inte är egoist och att potentiella offer har släkt & vänner.
Citat:
Ursprungligen postat av
TonaldRump
Är det inte bättre att du bara begår självmord? Varför ska du blanda in andra oskyldiga i det här? Vad tjänar du på det? Du säger ju ändå att det inte spelar någon roll eftersom du ändå är död. Så ja... Vad spelar det för roll?
Om något så borde du ju vara införstådd hur det är att vara ett psyko, och på något sätt vet du att det du tänker på, är fel. Så varför ska du göra det ändå? Förstår inte poängen.
Inte någon som jag ska/hade/kommer/skulle blanda in vore oskyldig. Alla som kommer i min väg är per automatik skyldiga om inte ganska stärka skäl finns för att anse annorlunda.
Att bara ta mitt eget liv är såklart ett alternativ men frågan om varför att inte döda och lemlästa så många andra samtidigt kvarstår.
Men å andra sidan kommer frågan vad jag vinner om jag gör det och ändå tänker dö.
Det finns två sätt. Antingen försöker man undkomma och då fortsätter man kanske som ingenting. Skriver i offentligheten vad man tänker, tycker och vill eller så ändrar man sig och verkställer i annat land eller stad eller på andra sätt enlig plan.
Eller så går man in med inställningen att man kommer att åka fast och i så fall komprimerar man så mycket skada man mest sannolikt kan åstadkomma under given tid och gör det och dör i slutet av en sådan händelsekedja.
Men inte i något av alternativ ett och två känns vinsten som något att ha för mig. Jag vet inte vad jag tjänar på att det ligger tjugo skjutna eller blinddöva stuckna tex politiker utan händer utanför något ställe i Sverige och att skepp nånstans tar in vatten och måhända sjunker.
Vilken blir min vinst... Hur når vinsten mig av sådant in i döden eller bakom fängelsemurar?
Man kan nöja sig med ett enda svårlösligt dåd och troligen nästan säkert undkomma med återigen, vilken är vinsten för mig, för det är bara vad jag känner allt handlar om. Vad andra tycker eller tänker kan inte spela mig någon roll.
Det är med andra ord i vad jag vinner som långvarig subjektiv upplevelse som är problemet, eller om tex terror/mord krävs för att jag ska ha modet att ta mig över min egen överlevnadsinstinkt och våga begå självmord.
Att polisen säkert läser kommentaren spelar mig ingen roll då jag är neutralt inställd till det. Det går ändå inte att stoppa mig om jag bestämmer mig mer än att SÄPO i så fall måste lönnmörda eller fängsla mig i förebyggande syfte. Det kan de såklart göra på olika sätt men ändå ganska svårligen.
Det var en ren tillfällighet att det som hinder i Norge med Breivik inte hände i Sverige. En ren tillfällighet som kom från ingenstans. Att han gjorde det ledde till att jag avstod. Allt stod egentligen inom mitt räckhåll och i praktiker nästan redo för att explodera med ett mycket större fordon än Breviks.
Ursäkta mig för icke korrekturskriven text.