Hoppas jag inte lägger denna tråden i fel forum eller att detta tagots upp förut.
Vi har ju en tråd som handlar om vad vi lever för och jag är mycket för bakvända tankegångar och undrar just vad du är villig att ge ditt liv för och varför?
Själv skulle jag i dagsläget offra mitt liv i favör för min familj för att de skulle få det bra om det under några förutsättningar skulle vara så. Med min familj menar jag föräldrar samt bror med sin familj då jag själv är singel. Just att jag är singel är mitt varför, hade jag själv haft en egen familj hade förutsättningarna givetvis varit annorlunda men eftersom det inte är aktullt i dagsläget kan jag inte spekulera hur det skulle vara.
Förmoligen ganska "vekt"/vanligt svar men det är nog i princip det enda jag faktiskt skulle konna ge mitt liv för. Jag skulle aldrig välja döden för världsfred eller något liknande sentimentalt gulligull.
Kanske att jag skulle sträcka mig till att ge mitt liv för en väldigt god kamrat om han/hon hade familj och jag inte. Men som sagt ingen världsfred, ingen cancerbot eller något annat som förmodligen bör anses som viktiga saker.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!