2023-11-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Absolut oftast inte fåfängt, det är religöst och enligt sed.
Bare fordet noe er tradisjon, og religiøst betinget betyr det ikke at en må/bør gjøre det.
Citera
2023-11-11, 22:36
Medlem
HemligaBrevs avatar
Bara namnen i FUP... Alexzandra, Melvin, Novalie... jävlar vad allt skriker WT.
Citera
2023-11-11, 22:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Bara namnen i FUP... Alexzandra, Melvin, Novalie... jävlar vad allt skriker WT.

Fast Melvin finns ju gamlingar som heter.
Citera
2023-11-11, 23:34
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast Melvin finns ju gamlingar som heter.

Gamlingar i vadå, 25-årsåldern?

Visa mig en svensk gamling som heter Melvin som inte också är wt.
Citera
2023-11-11, 23:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Gamlingar i vadå, 25-årsåldern?

Visa mig en svensk gamling som heter Melvin som inte också är wt.

Jag har haft en klasskompis vars farsa hette så, han var född på 30 eller 40 talet. De var nog medelklass skulle jag säga. Det är inte ett värst vanligt namn i Sverige förrän kanske på senare tid.
Citera
2023-11-13, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamigfaan
Att tatuera döskallen tar dock längre tid men vad säger att inte den unga tonåringen samtyckte och vilka ha den? Tonåringen har dessutom tre tatueringar dvs döskallen, hjärta och smiley…

Läser du förhören med sonen framgår att han visserligen ville ha en tatuering, men en mindre. Samt att han bett mamman att sluta då det gjorde ont. Så oaktat om det fanns samtycke från början så var det villkorat, och sedan återkallades samtycket.

Utöver det kan man föra en diskussion kring vilket värde ett sådant ungt barns samtycke har. Min uppfattning är att det utgör misshandel att tatuera en 11-12åring helt oavsett dennes inställning till tatueringen. Det ska väl kanske även redan nu poängteras att detta visserligen är en personlig uppfattning, men som grundar sig i omfattningen av social adekvans och rådande rätt på området.
Citera
2023-11-14, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Läser du förhören med sonen framgår att han visserligen ville ha en tatuering, men en mindre. Samt att han bett mamman att sluta då det gjorde ont. Så oaktat om det fanns samtycke från början så var det villkorat, och sedan återkallades samtycket.

Utöver det kan man föra en diskussion kring vilket värde ett sådant ungt barns samtycke har. Min uppfattning är att det utgör misshandel att tatuera en 11-12åring helt oavsett dennes inställning till tatueringen. Det ska väl kanske även redan nu poängteras att detta visserligen är en personlig uppfattning, men som grundar sig i omfattningen av social adekvans och rådande rätt på området.

När jag kommenterade hade inte FUP dykt upp i tråden så var ren spekulation att han kanske verkligen ville ha tatueringen eftersom han dessutom inte bara hade en utan tre…

Håller med om att det inte är ok att tatuera en 11-12 åring och i synnerhet inte om han ångrat sig när han känner hur det känns.
Citera
2023-11-16, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
För att inte tala om att ett stick i örat, som för många barn inte ens känns, är en engångshändelse som är över på max en sekund. Skrämselfaktorn är enbart stunden innan. Jämfört med tatuering där du får miljoner nålstick i dig under minst 20 minuter, för att sedan få sårytor som gör ont.

Ett barn kjenner veldig veldig godt at det får hull i ørene. Har sett nok idioter ta med barna til å få hull i ørene, de skriker så det gjør vondt langt inni sjelen.
Citera
2023-11-16, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Ja, om det sker en medicinsk omskärelse senare i barnets liv och den inte är akut eller nödvändig för barnets hälsa och utveckling. En religiös omskärelse sker i ett stadium där barnet inte lider av det. Sedan kan man självklart diskutera denna permanenta förändring av barnets kropp i någon annan tråd.

Omskjæring bør være i samme kategori. Ikke medisinsk omskjæring burde vært straffbart, det er unødvendig alternering på lik linje med tatovering.
Citera
2023-12-22, 22:09
Medlem
Det finns ingen fup längre? Länken som delats innan som sägs ska innehålla fup är det ingenting på längre?
Citera
2024-04-23, 18:57
Medlem
StonedMonkeys avatar
Någon som har lust att lägga upp FUP igen?
Citera
2024-04-23, 23:55
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Någon som har lust att lägga upp FUP igen?
Skulle gärna se en bild på patrasket till mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in