2023-11-10, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Vad är Av*a för namn? Verkar vara en bra morsa när hennes egen dotter säger att hon är en dålig mamma som dricker massa och röker hela tiden och som knarkade förr. 🙈😅
Tilltalsnamnet är Alexzandr4
Sambon heter så mycket som Alexand3r 😂
Citera
2023-11-10, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Vi har redan behandlat dina scenarier; Det är inte socialt acceptabelt att låta bebisar ha örhängen, däremot är det ett litet ingrepp för större barn, som i de flesta fall inte ens gör ont. Det till skillnad från tatueringar som gör fruktansvärt ont. Sedan kan du inte som förälder proppa i ett barn hormonblockerare utan att först göra en grundlig utredning och förberedelse tillsammans med sjukvård och socialtjänst.

Tatueringar gör fruktansvärt ont?! Har du tatuerat dig? Det gör inte ett dugg ont att tatuera sig!! Och tror du det tar minst 20 min att göra en prick på en fot😂?! Det tar på sin höjd 10 sek. Det betyder inte att jag tycker det är rätt på något sätt, men att tatuera en prick tar inte längre tid än att ta hål i örat som så många här jämför med.

Att tatuera döskallen tar dock längre tid men vad säger att inte den unga tonåringen samtyckte och vilka ha den? Tonåringen har dessutom tre tatueringar dvs döskallen, hjärta och smiley…
Citera
2023-11-10, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boatdrinkz
Fy fan va man mår dåligt efter ha läst FUP. Stackars ungar. Känns som detta bara är toppen av ett isberg av hur de haft det…

Stackars dessa fina barn! Hoppas det går bra för dom!
Citera
2023-11-10, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamigfaan
Tatueringar gör fruktansvärt ont?! Har du tatuerat dig? Det gör inte ett dugg ont att tatuera sig!! Och tror du det tar minst 20 min att göra en prick på en fot😂?! Det tar på sin höjd 10 sek. Det betyder inte att jag tycker det är rätt på något sätt, men att tatuera en prick tar inte längre tid än att ta hål i örat som så många här jämför med.

Att tatuera döskallen tar dock längre tid men vad säger att inte den unga tonåringen samtyckte och vilka ha den? Tonåringen har dessutom tre tatueringar dvs döskallen, hjärta och smiley…

Smärtan vid tatueringar är väldigt individuellt och majoriteten tycker att det gör ont.
Att du inte tycker det sätter inte ribban för hur andra upplever det.
Citera
2023-11-10, 11:22
Medlem
vad faaan är det frågan om? först läser man om föräldrar som tvingat i sin unge ättika och nu om andra som tatuerar 5-åringar. spöstraff de lux borde införas
Citera
2023-11-10, 16:00
Medlem
Wow, det här måste ju vara definitionen av WT.
Citera
2023-11-10, 17:23
Medlem
Attentators avatar
Jisses snacka om att hon spårat ur. Kaos verkar det dock alltid ha varit. Hon har ett barn sedan tidigare(ifrån ett annat förhållande) och skaffade sedan fler med en snubbe som hon påstod slog henne(fanns inga belägg för det). Sägs att hon stoppar i sig en del piller, är blandmissbrukare, påstår sig höra röster osv. Och nu har hon alltså tatuerat sina yngre barn?
Citera
2023-11-10, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Nej men det växer ju igen om man låter de vara.

Så inte riktigt samma sak.

Handlar ju inte om det går över eller inte, om det är misshandel eller inte!

Man kan ju inte bryta ett barns arm och hävda att det läker ihop, och därför var det inte misshandel…
Citera
2023-11-10, 21:37
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attentator
Jisses snacka om att hon spårat ur. Kaos verkar det dock alltid ha varit. Hon har ett barn sedan tidigare(ifrån ett annat förhållande) och skaffade sedan fler med en snubbe som hon påstod slog henne(fanns inga belägg för det). Sägs att hon stoppar i sig en del piller, är blandmissbrukare, påstår sig höra röster osv. Och nu har hon alltså tatuerat sina yngre barn?

Denna Avv* nämner ju också nån psykos under tiden som brotten inträffat. Verkar vara en stabil tjej
Citera
2023-11-10, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attentator

Såg henne för några vecka sen påtänd inne i affären. Åkte runt på en elspark, hon och hennes kille. Men inte sett dom på länge nu.
Hon har tatuerat även sitt äldsta barn.

Har ju sett att när vby/vvik nämns så nämns även raffa kontinuerligt. Kan tillägga för dom som är intresserade att hon dejtade honom för läänge sen, kanske 15+ år sen.
Citera
2023-11-11, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkTrails
Handlar ju inte om det går över eller inte, om det är misshandel eller inte!

Man kan ju inte bryta ett barns arm och hävda att det läker ihop, och därför var det inte misshandel…

Okej, vi kör ett litet tanke experiment här då..
Du får välja mellan att tatuera ditt namn stort i pannan, eller bryta benet?

Dit jag vill komma med detta är att det är skillnad mellan att tatuera ett barn och ta hål i öron på dom. Även om båda är fel (enligt mig), så är tatuering värre.

Edit: ser nu att du inte är og: postaren jag kommenterat, du har bara hoppat in och fått för dig att jag försvarar hål i öronen.. de gör jag inte. Jag har endast pekat ut VARFÖR det uppfattas som två skilda saker..
Senast redigerad av Lostinflashback 2023-11-11 kl. 00:52.
Citera
2023-11-11, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Det är inte ovanligt, vissa katolska länder i Europa gör man det direkt på BB, man sätter bara in en ren guld ring. Inget barnet tar skada av eller ens känner av i den aspekten.
En kan skade nerver om en gjør feil, og en kan være allergisk imot gull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in