Citat:
Ursprungligen postat av
Joseff2
Inte så farlig i skatt ändå, trodde det skulle ligga högre med euro 5.
Bra förbrukning för en sån stor bil, har du dragit husvagn/släp med den?
Ja man får alltid räkna med slitage, men har de flesta luftfjädring i kombimodellen?
Har sett flera som sjunkit dock genom åren, en del har låtit fixa det & andra skitit i det.
Så länge det funkar i drift.
Sneglat lite 12-16, ser prisvärt ut (förutom att andrahandsmarknaden har skjutit i höjden och priserna därefter för tillf)
Ja då vet du hur det är när man ska välja bil iaf, med hund.
Får se kanske lutar mot e-klass, haft andra som säger bra saker med.
Jag kör släpr lite då och då.
Husvagn har jag personligen inte dragit men vet andra som gör det och det är så klart inga problem.
220 är dessutom en väldigt bra motor och med 7 växlade lådan går den väldigt fint.
Motorn går att köra snålt men är ändå relativt pigg.
Sen har du ju C-klass också men då blir den ju mindre och e-klassen har ju lite bättre komfort,
Mercedes är ju Mercedes, men visst finns de säkert andra premium märken som också kan va bra.
Så länge du skippas beg VW så är de nog inga problem. BMW kan ha fått gå lite hårdare ofta men är ju också bra bilar.
Jag tror att dom flesta har luftfjädring men är inte helt säker. Förr va ju bälgarna svindyra att byta men idag är de så vanligt att de inte brukar kosta så mycket.
Ofta är det något läckage på någon slang, dock hittar ja inget på min och så länge de inte strular mer än sänks när den stått parkerad bryr jag mig inte.
En kompis bytte bälgar, slangar och nåt med kompressorn på sin E-klass och jag tror han gav ca 5000kr på Meca.
En annan kompis skulle byta på sin BMW och skulle få ge det dubbla, så han avstod och kör med bilen sene på ena sidan

Dumt men ganska risig bil i övrigt också.
Utrymmen har du i w212 i alla fall.
Och fäller du baksätet kan du i princip bo i bilen
Jag är galet nöjd med min Mercedes och skulle annars bytt för flera år sedan. Max 5 år har jag ägt samma bil innan, nu är jag på 11 år med denna
Andrahandsmarknaden har blivit galen. Men de är vad det är.
Köpte en Volvo C30 D3 -11 till sambon i våras. Den hade gått upp nästan 30.000 i andrahandsvärde.
Dock en ganska populär och lite halvt svår bil att få tag på med låga mil.
Men det är bara att betala
Hoppas du hittar något bra.
Lycka till!