2023-11-06, 09:41
Medlem
Gillar ej att lkaren ger mig Mitrazepin som spelar ned p 5ht2a recepotorn fr serotonin. Med andra ord sjunker nivn av denna serotonin, eller hur?

Har ni frslag p andra antidepressiva som ej r sdana och ett plus p kanten om de fungerar att sova bra p.
Citera
2023-11-06, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuvarjagcynisk
Gillar ej att lkaren ger mig Mitrazepin som spelar ned p 5ht2a recepotorn fr serotonin. Med andra ord sjunker nivn av denna serotonin, eller hur?

Har ni frslag p andra antidepressiva som ej r sdana och ett plus p kanten om de fungerar att sova bra p.

Har sttt p Mirtazapin i 15 r.
verlgsen medicin fr smnen.
Hade ett helvete med Saroten i 30 r.
Hll dig till Mirtazapin,
om du behver medicin fr smnen.
Jag vet, har provat "allt".
Citera
2023-11-06, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brimsgutten
Har sttt p Mirtazapin i 15 r.
verlgsen medicin fr smnen.
Hade ett helvete med Saroten i 30 r.
Hll dig till Mirtazapin,
om du behver medicin fr smnen.
Jag vet, har provat "allt".

Jag har ocks provat allt.
Smnmediciner som var s starka fast jag delade i halva av en enda tablett.
Hll inte p at vakna alls nsta dag efter att ha tit de vanligaste smnmedicinerna.
Varfr sover jag inte? s STRESSAD OCH S MYCKET DUMHETER UNDER PANDEMIN, SN JVLA STRESS OCH INGEN EXTRA TID AT UTFRA SITT ARBETE TROTS,,oj halkade och fick stora bokstver

En lkare freslog M trots at jag ej r deppad utan enbart behver smn vilket r en biverkan av M men enbart i lga doser.
Hjer man dosen upp till 2-4 tabletter per dygn s frsvinner den biverkan som ger smn.

Jag tar 1/4 dels tablett! pillrigt att f till 1/4, gr bra dela i 1/2 men rcker med 1/4.
Tar den redan vid 15 tiden p eftermiddagen och lgger mig vid ca 21-22 och sover bra. Vaknar och orkar resa p mig vilket jag inte gjorde med vanliga smntabletter.
Citera
2023-11-06, 10:54
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

vriga droger --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2023-11-06, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag har ocks provat allt.
Smnmediciner som var s starka fast jag delade i halva av en enda tablett.
Hll inte p at vakna alls nsta dag efter att ha tit de vanligaste smnmedicinerna.
Varfr sover jag inte? s STRESSAD OCH S MYCKET DUMHETER UNDER PANDEMIN, SN JVLA STRESS OCH INGEN EXTRA TID AT UTFRA SITT ARBETE TROTS,,oj halkade och fick stora bokstver

En lkare freslog M trots at jag ej r deppad utan enbart behver smn vilket r en biverkan av M men enbart i lga doser.
Hjer man dosen upp till 2-4 tabletter per dygn s frsvinner den biverkan som ger smn.

Jag tar 1/4 dels tablett! pillrigt att f till 1/4, gr bra dela i 1/2 men rcker med 1/4.
Tar den redan vid 15 tiden p eftermiddagen och lgger mig vid ca 21-22 och sover bra. Vaknar och orkar resa p mig vilket jag inte gjorde med vanliga smntabletter.

Tar 45 mg Mirtazapin 30 min. fre lggdags, funkar vldigt bra.
Jag kryddar med 100 mg Lyrica, vilket r ett eget hopkok.
Lyrica: somnar fortare, sover ut bttre p morgonen.
Jag brjade med Saroten 1972, men den medicinen r ett "rvgift".
Jag har provat vldigt mnga mediciner sedan dess, men nu r jag njd.
S jag kr 45 mg Mirtazapin + 100 mg Lyrica + Buspiron p dagen (20 mg + 20 mg).
Lyrica r narkotikaklassad, s det r inte alla lkare som skriver ut den medicinen.
Jag hade en lkare som gick i pension nyligen, s jag behvde ny doktor.
Hade oturen att komma till en "dskalle", vgrade skriva ut Lyrica.
Han "saknade indikationer", fattade ingenting.
Men de flesta lkare lyssnar nog p patienten och ser till patientens bsta.
Lycka till!
Citera
2023-11-06, 19:06
Medlem
pn222jws avatar
Prozac kunde vara ngot.
Citera
2023-11-08, 17:22
Medlem
ljudkellgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuvarjagcynisk

Nej, det fria serotoninet kar d mirtazapinet binder till och blockerar serotoninet frn att utva sin effekt p den receptorn.
Vad r det du tnker p, sexuella biverkningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in