• 1
  • 2
2023-11-06, 16:23
Medlem
olika ölsorter häller man upp på olika sätt, vilket är varför man får olika former och modeller på glas när man beställer öl på ett icke-sunkhak. vissa ska ha mycket skumkrona och vissa ska ha väldigt lite. Pilsner Urquell ska hällas upp på ett utav tre sätt. det låter som att du fick den varianten med MINST skum, vilket väl var tur det, annars hade du säkert gjort bort dig ytterligare genom att klaga på (även den korrekta) upphällningen.

du fick precis vad du beställde. gå nu dit och ät en god middag till helgen! och var trevlig denna gången.
Citera
2023-11-14, 08:07
Medlem
TerezaInPragues avatar
Ett alldeles utmärkt ställe med lugnt läge i närheten av Slottsskogen.
Citera
2023-11-14, 13:28
Medlem
TerezaInPragues avatar
Deras Pilsner Urquell från tank är bättre än den vanliga. Trevlig uteservering på sommaren.
Citera
2023-11-14, 13:37
Medlem
Ja varför gnälla istället för att säga till? Jag tror att restaurangen är nöjd med att du håller dig undan. Gyllene Prag är, med all rätt, en av de populäraste ställena i Göteborg.
Citera
2023-12-03, 23:14
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Jag har besökt den restaurangen och jag tycker att den håller mycket hög kvalité. En Urquell i format hladinka med deras Cordon Bleu sitter fint. Vad gäller ölen så får man se till att beställa hladinka, om man vill ett fullt glas med en mindre skumkrona. Så fungerar det när man dricker Urquell på tank.
Citera
2023-12-04, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
God eftermiddag.

För någon vecka sedan var jag och frugan ute gick, hon behövde på toa och vi befann oss nära Sveaplan i Göteborg där Gyllene Prag ligger. (Påstår sig vara tjeckisk restaurang). I alla fall föreslog jag för frugan att hon går på toa så köper jag ett glas vin till henne och en pilsner till mig för att sen äta där.

Döm av min förvåning när jag får min Pilsner Urquell uppställd på bardisken att den är till hälften skum. Ja-ja tänker jag, tar min öl och frugans vin och slår oss ner vid ett bord. Jag låter ölet sjuka i glaset och ser att jag således har fått två tredjedels glas. Med tanke på att de tar rätt bra betalt, runt 80 kr, så tycker jag det är jävligt dåligt och inte det minsta tjeckiskt. Jag har varit mycket i öst då jag själv har slaviskt påbrå och jag har aldrig fått en icke avskummad öl i dessa länder.

Det hela slutade med att jag inte hade någon som helst lust att äta där, och inte frugan heller så vi gick vidare.

Någon som har liknande erfarenhet av detta etablissemang? Eller andra snålställen som håller på på samma sätt? Så genom att snåla på en öl så slapp de oss som matkunder samt att jag inte kommer gå dit igen.

Din Urquell var serverad šnyt, som många gillar det.
Be om cochtan nästa gång så får du öl utan skum.
Går man på en tjeckisk krog måste man vara tydlig med hur man vill ha sin Urquell.
Citera
2023-12-04, 18:55
Medlem
Halte Haralds avatar
Jag tycker maten är helt okej där, servicen har varit bra.
Varför sa du inte till om ölen?
Kanske var en nybörjare bakom kranen?
Restaurang personal överlag brukar vara tillmötesgående. Sluta vara så hemppffff... svensk
Citera
2023-12-04, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Jag tycker maten är helt okej där, servicen har varit bra.
Varför sa du inte till om ölen?
Kanske var en nybörjare bakom kranen?
Restaurang personal överlag brukar vara tillmötesgående. Sluta vara så hemppffff... svensk

Förmodligen var den som hällde upp ölen allt annat än nybörjare, efter som ölen severades helt rätt.
Citera
2023-12-07, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon99
Har varit på Gyllene Prag ett flertal gånger genom åren och alltid varit nöjd med både mat, dryck & service.

Varför sa du inte till direkt på plats om du upplevde dålig service/kvalité/volym på ölen??

Sitta & grina här på nätet, herregud!!

Nätet passar han bäst tror jag.
Ute på stan blir det för snurrigt för han så han klarar helt enkelt inte av att säga ifrån.
Citera
2023-12-08, 19:29
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Det hade varit intressant att veta hur många cl öl TS köpte och hur många han fick. Att ett glas är exempelvis halvfullt är inget konstigt. Jag har bara fått ett fullt glas whisky på krigen en gång och det slutade inte bra alls.

Jamen precis! Och vinglasen är aldrig fyllda till brädden... Har inte varit på stället på typ ett år, men minns inte att det var några konstigheter med innehållet i glasen. Drack dock förmodligen nåt mörkare än TS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in