2006-08-04, 21:30
Medlem
Vilsens avatar
Jag har en bakplåt som är sne.
I vanliga fall är den helt platt men när den får lågga i ugnen i någon minut tjongar det till i plåten och den blir sne.
Man får ta i som fan för att få ut plåten för den fastnar mellan skårorna som den ska ligga på.
Efter kanske en timme i rumstemperatur tjongar den till igen och är återigen platt.
Förbannat iriterande det här, finns det något jag kan göra? den hör till ugnen och är den enda jag har, skum smal ugn är det

edit: självklart blir allt man gräddar helt snebränt eftersom det lutar som fan
Citera
2006-08-04, 21:32
Medlem
systems avatar
Plåten bågnar av värmen. Ibland blir det så men vissa plåtar, tyvärr.

Vi vanliga konsumenter får sällan samma kvalitet på prylarna som man får i restaurangkök. Vetefan var man kan köpa bra ugnsplåtar, men jag gissar att några av de du har fungerar som tänkt? Slumpen, isåfall.
Citera
2006-08-04, 21:34
Medlem
Vilsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Plåten bågnar av värmen. Ibland blir det så men vissa plåtar, tyvärr.

Vi vanliga konsumenter får sällan samma kvalitet på prylarna som man får i restaurangkök. Vetefan var man kan köpa bra ugnsplåtar, men jag gissar att några av de du har fungerar som tänkt? Slumpen, isåfall.

nä har alltså bara en
Citera
2006-08-09, 19:05
Medlem
polyesterpams avatar
for javla irriterande sa klart. tror det enda vettiga ar att forsoka fa tag pa en ny plat. hade samma problem tidigare, slangde fanskapet efter ett tag.
Citera
2006-08-09, 19:12
Medlem
diego2s avatar
jag har samma problem... trodde väl att det var nåt knas med den... och det stämmer ju.
Citera
2006-08-11, 15:30
Medlem
Mjo här smäller det också med jämna mellanrum både hemma hos mig och hos mina föräldrar. Man kan bli rädd för mindre.
Citera
2006-08-11, 19:42
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanderson
Mjo här smäller det också med jämna mellanrum både hemma hos mig och hos mina föräldrar. Man kan bli rädd för mindre.

ja obehagligt som fan. typ som nar flakten stangs av automatiskt och man skiter ner sig av radsla.

oops OT-varning..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in