• 1
  • 2
2023-11-05, 10:25
Bannlyst
Tja
Vilken av dessa två föredrar ni som rock/metal sångare? Jag röstar på båda för jag tycker dom kompletterar varandra.
Citera
2023-11-05, 10:29
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekromantika
Tja
Vilken av dessa två föredrar ni som rock/metal sångare? Jag röstar på båda för jag tycker dom kompletterar varandra.

Gillar båda i respektive band .. Men kan du utveckla detta
Citera
2023-11-05, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Gillar båda i respektive band .. Men kan du utveckla detta
Eller hur ska dom fixa nytt band tillsammans 😁 eller menar han egentligen att Bon Scott är tidernas bästa rocksångare om man kompletterar med Brian Johnson🤣🤣
Citera
2023-11-05, 10:51
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Svårt val, men Dickinson är/var snäpet vassare.
Citera
2023-11-05, 11:22
Bannlyst
Vad jag förstått så sjunger väl rob halford mer i head voice och bruce sjunger mer i chest voice?
Citera
2023-11-05, 11:22
Avstängd
Crabby88s avatar
Bruce, alla dagar i veckan.
Går fan inte lyssna på en bög!
Citera
2023-11-05, 12:12
Medlem
Trollet420s avatar
Dick in son kan bara sjunga mellan A och F halford år såklart en bättre sångare men Maiden musik är nog bättre trist bara man inte tål Bruce
Citera
2023-11-05, 14:27
Medlem
MaryGoores avatar
Bruce är en otroligt överskattad sångare ju!
Man blandar ihop att sjunga i ett bra band med att vara en bra sångare.
Halford slaktar Dicken totalt rent sångmässigt.

Sen kan man ju undra varför ingen utav dom lyckats särskilt väl med sina karriärförsök utan respektive band? Båda har väl sina fans och så men ingen av dom fick väl aldrig något stort break utanför banden?
Citera
2023-11-05, 14:44
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaryGoore
Bruce är en otroligt överskattad sångare ju!
Man blandar ihop att sjunga i ett bra band med att vara en bra sångare.
Halford slaktar Dicken totalt rent sångmässigt.

Sen kan man ju undra varför ingen utav dom lyckats särskilt väl med sina karriärförsök utan respektive band? Båda har väl sina fans och så men ingen av dom fick väl aldrig något stort break utanför banden?

En sångare är ofta ingenting utan sitt band. Ibland är det även så att ett band är ingenting utan sin sångare.
Citera
2023-11-05, 15:19
Bannlyst
Dom båda besitter väl 4 oktaver? Men Halfords skrik i slutet av run of the mill och dreamer deceiver och blood red skies klår hallowed be thy name tycker jag.
Citera
2023-11-05, 16:31
Medlem
Onanikrems avatar
Gillar både Priest och Maiden men föredrar Priest alla dagar i veckan när det gäller vad banden gjort efter 1992, detta färgas då av på sångarna, så jag föredrar Halford helt klart! Halford är jämnare medan båda är lika bra på de sk. peakarna.
Halford visade även att han kan stå på egna ben med H͟a͟l͟f͟ord͟ ͟R͟e͟s͟u͟r͟r͟e͟c͟t͟ion͟ 2000, Dickinsons solo föll mig aldrig på läppen..
Senast redigerad av Onanikrem 2023-11-05 kl. 16:35.
Citera
2023-11-05, 18:18
Medlem
slagskotts avatar
Älskar maiden men Rob får min röst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto