2023-11-04, 22:30
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamreren
Vilken bank tillåter handel med krypto då? Alla större banker i Sverige sätter sig på tvären bara du nämner krypto, pga att det blir ett jäkla jobb för dom att uppfylla lagkraven om penningtvätt. Lättare och billigare för banken att försöka bli av med en sådan kund istället.
Men pengarna är mina. Inte deras.
Citera
2023-11-04, 23:22
Medlem
odlingsbarfritids avatar
Länsförsäkringar suger byt
Citera
2023-11-04, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Men pengarna är mina. Inte deras.
Ja, pengarna är dina. Ta ut alla dina pengar i kontanter så kan du köpa hur mycket krypto du vill.

Så länge lagstiftningen ser ut som den gör kommer bankerna trilskas med vissa typer av transaktioner. Beklaga dig över lagstiftningen istället, och gör något åt den?
Citera
2023-11-04, 23:35
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Först ska de debitera avgiften för bankkortet månadsvis istället för årsvis samtidigt som de höjer avgiften från 275 kr till 300 kr per år. Dvs lika dyrt som storbankerna. LF är ingen nischbank som försöker sticka ut längre med att hålla lägre avgifter än de stora de har gett upp verkar det som.

Finns det några fördelar med Länsförsäkringar längre? För knappt ett år sedan hade de gratis kortavgift om man var guldkund nu höjer de lite varstans i smyg utan att svenson märker av det.

Försäkringarna blir billigare om man är bankkund, sparar lite mer än 25kr på det.
Citera
2023-11-05, 00:20
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ja, pengarna är dina. Ta ut alla dina pengar i kontanter så kan du köpa hur mycket krypto du vill.

Så länge lagstiftningen ser ut som den gör kommer bankerna trilskas med vissa typer av transaktioner. Beklaga dig över lagstiftningen istället, och gör något åt den?
Ja det är bullshit!, fuck det där kommunist samhället!
Citera
2023-11-05, 03:01
Avstängd
Citat:
550 miljarder SEK? För senaste 3 månaderna? Den får du gärna ge någon källa på, då det är ganska enkelt att kolla upp, och se att du är mer desillusionerad än Trump!

Vinst för hela 2022 var ca 130 miljarder sek för Nordea, seb, shb och Swedbank. Att dom skulle göra 4 gånger årsvinsten på ett enda kvartal är högst osannolikt.

hade bara skrivit 1 nolla för mycket av misstag.

55000 miljoner skulle kvartalsvinsten för de 4 storbankerna vara

https://www.tv4.se/artikel/4zxD4WZto...ter-hysteriskt

förut hade de fortfarande lite personal och kontor kvar som de stängt nu och sparkat alla förutom lite bolånepersonal osv.
Senast redigerad av Blatteman 2023-11-05 kl. 04:01.
Citera
2023-11-05, 04:33
Medlem
Varför vill man överhuvudtaget ha ett debitkort? Finns väl inga fördelar med det jämfört med ett kreditkort.
Citera
2023-11-05, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videopac
Varför vill man överhuvudtaget ha ett debitkort? Finns väl inga fördelar med det jämfört med ett kreditkort.
Jag använder mitt debotkort några gånger per år när man av någon anledning (present från äldre släkting bla) har fått kontanter. Sätter då in pengarna i insättningsautomat med debitkortet
Citera
2023-11-05, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
hade bara skrivit 1 nolla för mycket av misstag.

55000 miljoner skulle kvartalsvinsten för de 4 storbankerna vara

https://www.tv4.se/artikel/4zxD4WZto...ter-hysteriskt

förut hade de fortfarande lite personal och kontor kvar som de stängt nu och sparkat alla förutom lite bolånepersonal osv.
55 miljarder låter rimligare.

Nu handlade tråden om LF i grunden, som är en av bankerna med flest kontor, och jag tror inte dom sparkat några alls, eller stängt kontor för den delen.

Ingen av storbankerna har gjort sig av med folk, tvärt om skulle jag säga, så försöker dom behålla personal. Bankerna letar med ljus och lykta efter kvalificerad personal, men det är svårt att hitta. Slutar en är det svårt att hitta ersättare utan att först utbilda, och det tar lång tid med alla licenser mm som behövs.
Citera
2023-11-05, 08:08
Medlem
Citat:
Är du kund i banken och har dina sakförsäkringar där får du återbäring. Jag har dels 20% rabatt på försäkringarna, samt att jag får återbäring, i år tror jag det var ca 2500 kr ungefär, minns inte exakt.
Jag jämför priser på försäkringarna en gång om året, men det är fortfarande LF som varit billigast. Dom få gånger jag har fått bättre på annat håll har LF matchat.

Samma här, blir 2000 något tillbaka.

Ska man gnälla över ynka 300 kr per år så är det väl bara att byta bank? Här får man iallafall lite återbäring.
Citera
2023-11-05, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Länsförsäkringar tillåter inte heller köp av kryptovalutor. Förmodligen kommer jag byta då det är mina pengar och inte deras.. har alltid talat bra om LF men det där rimmar inte bra hos mig.
Jag har inga problem alls att köpa krypto hos LF...
Citera
2023-11-05, 08:31
Medlem
Cryptins avatar
Skrota LF, skit samma om försäkringarna är billigare för händer det något och du vill utnyttja den så kommer de göra allt i sin väg för att du inte ska få ut en krona. Riktigt skitbolag och förstår inte de som säger att de har en bra internetbank, den är sämst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in