• 1
  • 2
2023-11-03, 13:09
Medlem
Har kommit en ny substans och den verkar mycket intressant.

Info:
3-Methyl-PCPy (3-Me-PCPy) is an arylcyclohexylamine derivative with an unusual spectrum of pharmacological effects, acting as both a potent NMDA antagonist and also a triple reuptake inhibitor which inhibits reuptake of all three monoamine neurotransmitters serotonin, dopamine and noradrenaline. It also acts as a high affinity sigma receptor ligand, selective for the σ2 subtype. It produces both stimulant and dissociative effects in animal behavioural studies.

3-Me-PCPy är ett arylcyklohexylaminderivat med ett ovanligt spektrum av farmakologiska effekter, som fungerar som både en potent NMDA-antagonist och även en trippel återupptagshämmare som hämmar återupptaget av alla tre monoaminneurotransmittorerna serotonin, dopamin och noradrenalin. Den fungerar också som en sigma-receptorligand med hög affinitet, selektiv för σ2-subtypen. Det ger både stimulerande och dissociativa effekter i djurbeteendestudier.
Citera
2023-11-06, 01:36
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Otroligt spännande substans! Denna ska definitivt testas framöver!
Citera
2023-11-11, 10:22
Medlem
Sarcophaguss avatar
Får förhoppningsvis hem denna under nästa vecka. Återkommer med rapport här i tråden.
Citera
2023-11-11, 13:34
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarcophagus
Får förhoppningsvis hem denna under nästa vecka. Återkommer med rapport här i tråden.

Samma här — troligtvis på måndag, och naturligtvis uppdateras tråden.

Samma sak ska göras av mig i HXE-tråden. Jag har bara varit lite för skev under snart två veckor att bara fåtalet kvalitativa inlägg har kunnat skrivas. 🙄

Vad kommer du ta för dos? Och hur många tabletter köpte du?
Citera
2023-11-11, 16:05
Medlem
Sarcophaguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Samma här — troligtvis på måndag, och naturligtvis uppdateras tråden.

Samma sak ska göras av mig i HXE-tråden. Jag har bara varit lite för skev under snart två veckor att bara fåtalet kvalitativa inlägg har kunnat skrivas. 🙄

Vad kommer du ta för dos? Och hur många tabletter köpte du?

Kul att du också får hem den. Jag köpte 10 tabletter. Tänkte börja med 1, dvs. 10mg. Har inte hittat någon info om oral biotillgänglighet dock, utan folk tycks mest ha intagit den nasalt. Men det blir väl att prova sig fram.
Citera
2023-11-12, 00:31
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarcophagus
Kul att du också får hem den. Jag köpte 10 tabletter. Tänkte börja med 1, dvs. 10mg. Har inte hittat någon info om oral biotillgänglighet dock, utan folk tycks mest ha intagit den nasalt. Men det blir väl att prova sig fram.

Bör komma på måndag här!

Samma här — 10 tabletter. Någonstans (på Hyg själva måhända) läste jag att vid doser på 30 mg kraftigt ökad risk för psykotiska tillstånd hos möss. Men en viss skillnad finns ändå mellan möss och människor.

Jag börjar nog på 20 milligram à 2 tabletter, och bara för att sväljs en och den andra delas och snortas
Senast redigerad av EchoesOfSilence 2023-11-12 kl. 00:38.
Citera
2023-11-13, 09:47
Medlem
Beskrivs i termer av barbiturater med därtill dissociativ-psykedelisk effekt påminnandes of PCP. Möjligen AMPA-antagonist utöver reguljär NMDA-blockad? Jag tycker den verkar extremt spännande. Nu vill en dock inte erfara om den dämpar andningsmuskulatur eller ö.h.t. är en CNS-depressant likt barbiturater den hårda vägen. Ta det lugnt med doserna tills vi vet?

EDIT: Tänker alltså främst på Rolicyklidin.
Citat:
Rolicyclidine (PCPy) is a dissociative anesthetic that is similar in effects to phencyclidine, but is slightly less potent and has fewer stimulant effects.[2] It instead produces a sedative effect described as being somewhat similar to a barbiturate, but with additional PCP-like dissociative, anaesthetic and hallucinogenic effects.[3]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rolicyclidine
Citat:
In addition to this GABAergic effect, barbiturates also block AMPA and kainate receptors, subtypes of ionotropic glutamate receptor. Glutamate is the principal excitatory neurotransmitter in the mammalian CNS.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Barbiturate
Senast redigerad av vlkmslf 2023-11-13 kl. 09:53.
Citera
2023-11-13, 10:08
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Beskrivs i termer av barbiturater med därtill dissociativ-psykedelisk effekt påminnandes of PCP. Möjligen AMPA-antagonist utöver reguljär NMDA-blockad? Jag tycker den verkar extremt spännande. Nu vill en dock inte erfara om den dämpar andningsmuskulatur eller ö.h.t. är en CNS-depressant likt barbiturater den hårda vägen. Ta det lugnt med doserna tills vi vet?

EDIT: Tänker alltså främst på Rolicyklidin.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rolicyclidine

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Barbiturate

Bra information! Kanske är än bättre då att endast börja med 10 milligram (à 1 tablett) i stället för två. Jag kommer inte att blanda med alkohol eller opiater i alla fall — dock kommer bensodiazepiner att finnas i måttligare doser.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjackooo
Gäller även på analys prov?

De lär kunna identifiera den via någon metod.
Senast redigerad av EchoesOfSilence 2023-11-13 kl. 10:11.
Citera
2023-11-13, 10:19
Medlem
Citat:
Bra information! Kanske är än bättre då att endast börja med 10 milligram (à 1 tablett) i stället för två. Jag kommer inte att blanda med alkohol eller opiater i alla fall — dock kommer bensodiazepiner att finnas i måttligare doser.
Ser fram emot er rapport! Sedan så lite verkar kännt om 3-Me-PCPy och dos låter det klokt att börja lägre och avstå ifrån alkohol och opiater på samma gång. Jag kanske själv inkommer med mina erfarenheter under slutet av månaden eller i början av nästa.
Citera
2023-11-13, 10:36
Medlem
Får hem några idag, finns på posten atm
Citera
2023-11-13, 12:19
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Jag har tio stycken i deras påsar just nu — hämtade posten alldeles precis och allt var med. 25x fluetizolam, 10x 3-Me-PCPy och 10 gram 3-Me-PVP.

Denna lär jag dock inte prova i dag då jag måste på ett läkarbesök i morgon som jag verkligen inte kan skjuta fram på. Så det blir i dagarna som jag inleder mina experiment. 🤩
Citera
2023-11-13, 12:37
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Jag har tio stycken i deras påsar just nu — hämtade posten alldeles precis och allt var med. 25x fluetizolam, 10x 3-Me-PCPy och 10 gram 3-Me-PVP.

Denna lär jag dock inte prova i dag då jag måste på ett läkarbesök i morgon som jag verkligen inte kan skjuta fram på. Så det blir i dagarna som jag inleder mina experiment. 🤩

De ringde själva precis och bokade om till torsdag, så då är det möjligt att den experimenteras med redan i kväll! 😍
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in