Citat:
Ursprungligen postat av
kryptonitmannen
Som flera andra skrivit redan, har du pengar så kanske usa är lika bra som sverige elelr bättre, men aldrig i helvetet att en vanlig knegare i usa har det bättre än i sverige.
Bara en sån sak som att man i usa har man som bäst 2 veckors semester borde få fålk att inse hur det ligger till.
25% av alla arbetre i usa har ingen semester alls.
Lägg till att kriminaliteten är mycket mer utspridd och att man ser whitetrash och knarkar elite överallt i de flesta städer.
Har en tremening som bor i usa sedan några år tillbaka och jobbar med nåt datagrejs.
Han bor inte i en dålig stad eller dåligt område men ändå vågar inte folk släppa ut sina ungar ensamma på gatan nästan eller låta dom gå själv til nån kompis när det är mörkt.
Usa har väldigt mycket kidnappningar av barn och en hel del sexualbrott.
Jag är glad att jag bor i sverige.
Vi är alla olika och har olika prioriteringar:
Själv blev jag erbjuden en tjänst i USA för ett gäng år sen.
Ekonomiskt hade det varit ett ordentligt lyft: Högre lön, bättre pensionseavtal, bra försäkringar och billig tjänstebil.
Men kom inte överens med frugan riktigt, samt att jag skulle ha saknat allemansrätten och känslan av trygghet som fanns här då. Samt att jag skulle bli galen på att behöva ta bilen överallt. Då som meddelklass.
Men frugans älsta grabb bor i en av USAs större städer, och service nivån han kan få där för "Vettiga" pengar går över inte att få i Sverige över huvud taget.
Han bor i en centralt placerad lägenhet, de har full tvättservice i huset(Han dumpar smutsvätten i sin påse som sedan tas om hand och han får all tvätt levererad till sin lägenhet, parkeringstjänst(Han parkerar utanför, de tvättar och servar bilen etc.) Samt consier som bokar resor, teaterbesök, fixar matbeställningar etc. Givetvis kostar det en slant men det var saker som inte gick att fixa i något boende i stockholm.
Så är man i den delen av inkomstligan(Dvs. något över övre medelklass) så kan man ha ett mycket bekvämare liv i USA jämfört med Europa.