Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-01, 15:00
Jag är själv stockholmare född och bott här i hela mitt liv, men trivs trots allt inte alls. Folk rent allmänt här är så otroligt tråkiga, dryga, otrevliga o falska. Självklart finns det undantag men överlag är det inte lätt. Man känner sig ofta isolerad trots att man konstant träffar nya folk överallt.

Inte nog med det så håller ju staden på att förstöras helt o hållet med alla jävla gäng o skjutningar o allting är ju vansinne hur det blivit. Känns inte alls som samma stad som när man var barn. Man känner sig inte trygg alls längre.

Så vad fan bör man bo istället? Jag ogillar Göteborg starkt också så det finns inte heller på kartan. Men vill ändå ha lite av en stad snarare än en håla, just så man kan träffa folk samt ha tillräckligt med jobbmöjligheter med mera.

Så söker tips på mellanstora städer i Sverige med skönare människor, mindre kriminalitet o möjligheter för jobb osv?
Citera
2023-11-01, 15:03
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Malmö.
Citera
2023-11-01, 15:07
Medlem
Jag skulle ha sagt Göteborg men såg i ditt inlägg att ogillar Göteborg, får man fråga varför?

Annars så har du ju andra städer längs västkusten som är fina.

Varberg, Falkenberg, Halmstad.

Skåne rekommenderar jag inte, man förstår inte språket där...
Norrut? Östersund är fint, Luleå är också fint
Citera
2023-11-01, 15:35
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Linköping kanske? Eller Nyköping? Hyfsat normala orter med ganska vettigt folk. Med tåget är du snabbt uppe i Sthlm när du vill hälsa på familj/vänner.

Jönköping finns ju annars lite längre ner, med sina vackra omgivningar - Vättern, Gränna, Hjo, Habo, Bymarken, Brahehus, Visingsö, etc.

Örebro har gått ner sig rejält senaste åren, annars hade jag kunnat rekommendera det också..
Senast redigerad av TupolevTu-144 2023-11-01 kl. 15:38.
Citera
2023-11-01, 15:45
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Jag är själv stockholmare född och bott här i hela mitt liv, men trivs trots allt inte alls. Folk rent allmänt här är så otroligt tråkiga, dryga, otrevliga o falska. Självklart finns det undantag men överlag är det inte lätt. Man känner sig ofta isolerad trots att man konstant träffar nya folk överallt.

Inte nog med det så håller ju staden på att förstöras helt o hållet med alla jävla gäng o skjutningar o allting är ju vansinne hur det blivit. Känns inte alls som samma stad som när man var barn. Man känner sig inte trygg alls längre.

Så vad fan bör man bo istället? Jag ogillar Göteborg starkt också så det finns inte heller på kartan. Men vill ändå ha lite av en stad snarare än en håla, just så man kan träffa folk samt ha tillräckligt med jobbmöjligheter med mera.

Så söker tips på mellanstora städer i Sverige med skönare människor, mindre kriminalitet o möjligheter för jobb osv?
Kommer aldrig lämna Stockholm som min svenska bas men här är städer/ställen utanför Stockholms län (för Norrtälje, Saltsjöbaden, Lidingö, Sigtuna osv är helt klart ok att bo på, men de senare är mer som förorter fast inte) jag gillar: Lund, Umeå, Uppsala, Linköping. Kanske för det är mer utbildade människor där.
Citera
2023-11-01, 15:49
Medlem
Kan det vara ålder? Om man är 30+ så är livet annorlunda än 23. Polare skaffar damer, och det kräver sin tid. Gävle är inte så dåligt, för att ge ett exempel.
Citera
2023-11-01, 15:51
Medlem
TheKhurgans avatar
Visby!
Där är ju fint. Sen har du nära till Stockholm (typ), om du vill hälsa på vänner.
Det blir nog ett roligare äventyr än att flytta till Norrköping eller Örebro eller någon annan medelstor stad i alla fall.

Men försök jobba bort den värsta dialekten. Det är nästan ingen som tycker om stockholmare utanför Stockholm.
Citera
2023-11-01, 15:54
Medlem
Finns väl inga svenska städer som inte har en rejäl andel invandrare från MENA?
Citera
2023-11-01, 16:09
Medlem
Citat:

har du jobb och vilket yrke ? I norr kan du ju lyfta kanske lite mindre lön men allt är ju gratis om man jämför, längre ut kan du köpa hus under halvmilllen allså inte renoveringsobjekt.

Exempel I Ånge får du dig en lägenhet direkt och jobb kan finnas, men hela Sveriges alla små samhällen har ett gäng som säljer knark och ställer till det i dag.
Citera
2023-11-01, 16:12
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Sverige är tyvärr fattigt på städer (mer än sommarstäder).

Betänk att det blir svårt att återvända till Sthlm ifall du väljer att lämna.

Det är tyvärr kriminalitet i alla städer i Sverige.
Det är heller inte alltid lätt att få nya vänner.
Citera
2023-11-01, 16:14
Citat:
Ursprungligen postat av PIR-S17-400Volt
Jag skulle ha sagt Göteborg men såg i ditt inlägg att ogillar Göteborg, får man fråga varför?
Jag har släkt från Gbg o fina minnen därifrån från barndomen men gillar verkligen inte hur staden har utvecklats. Var där sist i sommras och det var fruktansvärt. Kriminalitet o störiga blattar som försökte verka tuffa överallt.
Hamnade nästan i slagsmål med nån skum neger klockan 6 på morgonen när jag ba va ute o köpte tidningen.

Jag har ingenting emot invandare o så. Är själv inte helt svensk, även om jag ser svensk ut. O många av mina vänner är invandrare. Men de är dem som kommit hit o skött sig jobbar osv.

Jag klarar inte av dessa wb-gangsters parasiter som snackar orten o vägrar visa respekt för landet, kulturen eller bidrag till samhället.
Senast redigerad av ImmortalDon 2023-11-01 kl. 16:21.
Citera
2023-11-01, 16:21
Medlem
auruns avatar
Citat:
Jag har släkt från Gbg o fina minnen därifrån från barndomen men gillar verkligen inte hur staden har utvecklats. Var där sist i sommras och det var fruktansvärt. Kriminalitet o störiga blattar som försökte verka tuffa överallt.
Hamnade nästan i slagsmål med nån skum neger klockan 6 på morgonen när jag ba va ute o köpte tidningen.

Jag har ingenting emot invandare o så. Är själv inte helt svensk, även om jag ser svensk ut. O många av mina vänner är invandrare. Men de är dem som kommit hit o skött sig jobbar osv.

Jag klarar inte av dessa wb-gangsters parasiter som snackar orten o vägrar vissa respekt för landet, kulturen eller bidrag till samhället.
Beror väl lite på var i Göteborg du väljer att bosätta dig också...
Absoluta innerstan är inte rolig men där kommer du nog inte bo ändå. Håll dig borta från gangsterorterna och nordstan så är det soft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in