• 1
  • 2
2023-11-01, 07:27
Medlem
Är det bara jag som blir galen på släpiga berättarröster? Det är så många podcasts som har bra innehåll men där programledaren låter som den petat i sig sömnpiller innan inspelning. Är det bara jag som tycker såhär? Om inte, vad är det som pågår?
Citera
2023-11-01, 09:32
Medlem
Sätt uppspelning på 1,5-2 ggr hastigheten
problemet löst
min diagnos: du är korkad.
Citera
2023-11-01, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ardsallagh
Är det bara jag som blir galen på släpiga berättarröster? Det är så många podcasts som har bra innehåll men där programledaren låter som den petat i sig sömnpiller innan inspelning. Är det bara jag som tycker såhär? Om inte, vad är det som pågår?
En del poddar är rena amatörverk av någon eller några med intresse, och det är inte alltid den som har något intressant att prata om också har en bra berättarröst.
Citera
2023-11-01, 09:54
Medlem
Citat:

Grejen är väl den att många använder ju just poddar för att knoppa in i dag efter vad jag vet, så då är det väl kanske inte så konstigt att det hela låter lite som en sagostund med John Blund istället.
Citera
2023-11-01, 12:23
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Podcasts är så jävla sämst så du får vad du förtjänar ärligt talat.

Finns extremt bra uppläsare till böcker, mängder av dem.

Läs en bok och skit i dumdum-cast!
Citera
2023-11-01, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Åja, nog finns det många bra poddar. Inte konstigare än att det finns bra radioprogram. Du har nog bara inte hittat någon ännu.
Citera
2023-11-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Grejen är väl den att många använder ju just poddar för att knoppa in i dag efter vad jag vet, så då är det väl kanske inte så konstigt att det hela låter lite som en sagostund med John Blund istället.

Det låter som en rimlig anledning faktiskt. som ett skönt bakgrundsbrus när man gör nåt annat. Jag får fortsätta testa tills jag hittar fler podcasts som passar mig 🙂
Citera
2023-11-01, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made

Finns extremt bra uppläsare till böcker, mängder av dem.

Läs en bok och skit i dumdum-cast!

Jag läser mycket böcker, men det är småsvårt att göra det när man kör bil. Jag gillar ljudböcker också, men tycker att de lider av samma problem…
Citera
2023-11-01, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Sätt uppspelning på 1,5-2 ggr hastigheten
problemet löst
min diagnos: du är korkad.

Självklart har jag testat det. Men det är ju inte bara hastigheten som ändras då utan även röstläget så att folk låter som kissnödiga clowner.
Citera
2023-11-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
En del poddar är rena amatörverk av någon eller några med intresse, och det är inte alltid den som har något intressant att prata om också har en bra berättarröst.

Nä… men jag tycker ofta att hobbypoddare har ett mer naturligt sätt att berätta.
Citera
2023-11-01, 13:49
Medlem
Citat:
Självklart har jag testat det. Men det är ju inte bara hastigheten som ändras då utan även röstläget så att folk låter som kissnödiga clowner.
Det börjar komma ut böcker med AI-uppläsare, kanske det kan vara något för dig? Vad jag förstått så kan man då välja bland ett gäng olika röster.

Borde dyka upp även på vissa poddar.
Citera
2023-11-01, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Det börjar komma ut böcker med AI-uppläsare, kanske det kan vara något för dig? Vad jag förstått så kan man då välja bland ett gäng olika röster.

Borde dyka upp även på vissa poddar.

Värt att testa! Tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här