• 1
  • 2
2023-11-01, 06:48
Medlem
https://samnytt.se/somalisk-forening...estaurangbesok

Åklagare vid Ekobrottsmyndigheten har på tisdagen väckt åtal mot en företrädare för en somalisk ungdomsutvecklingsförening för misstänkta grova bokföringsbrott samt folkbokföringsbrott. Pengarna man fått har använts till bland annat restaurangbesök och köp av mobiltelefoner.

Blir man förvånad haha om det nåt somalier kan det är äta
Senast redigerad av Shaitan666 2023-11-01 kl. 06:51.
Citera
2023-11-01, 07:01
Medlem
Fuskas nog en hel del i många föreningar, oavsett etnicitet.
Citera
2023-11-01, 07:42
Medlem
Om ni åker till valfritt land och ni får bostad en peng varje månad och sen lite som krydda på moset ännu mer pengar i form av föreningsbidrag? Tv datorer och andra saker är redan inhandlat! Nu finns det inte så mycket mer att inhandla! Vad skulle ni handla? Klart man ska gå på restaurang det är inte människorna som utnyttjar systemet det är fel på utan ett jävla land som sprider sina pengar framförallt till människor som knappt kan åka rulltrappa! Hade det funnits ett annat land som var lika korkad som Sverige hade jag åkt dit möjligtvis har jag fel hudfärg för att få alla bidrag men den rasismen talar vi tyst om!
Citera
2023-11-01, 07:44
Medlem
Den somaliska föreningen har sökt och beviljats bidrag från Skolverket för att bedriva läxhjälp och från Göteborgs stad för olika engagemang och aktiviteter för barn och ungdomar. Totalt har föreningen fått knappt 2,4 miljoner kronor under åren 2020 – 2022.

– Föreningen påstås ha haft omkring 250 medlemmar och att den har bedrivit en omfattande verksamhet med bland annat läxhjälp, men vi ser inga spår av medlemsavgifter i bokföringen. Bristerna i bokföringen har inneburit att det inte varit möjligt att se hur föreningen har använt sina pengar,*säger*Henric Fagher, chefsåklagare vid EBM i Göteborg.

I den fördjupade utredningen som EBM gjort har det framkommit att pengarna använts till bland annat restaurangbesök, köp av mobiltelefoner och annan it-utrustning samt överföringar till utländska mottagare.

Enligt Henric Fagher räknar man med att projektet kommer att leda till ytterligare åtal framöver.

Åklagaren yrkar även på näringsförbud i fem år för den tilltalade, som också åtalas för folkbokföringsbrott då det under utredningen framkommit att denne varit folkbokförd på en adress men bott på en annan.

Här har de fifflats bort 2,4 miljoner till och hela tiden kommer nya fall, detta med förening för läxhjälp har ju funnits tråd om tidigare då man bl.a fick pengar till hyra för lokal men va egentligen nån kiosk/närlivs som drevs där.
Citera
2023-11-01, 08:19
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Och varför ska svenskar finansiera alla dessa föreningar för världens olika folk..
Citera
2023-11-01, 10:52
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Och varför ska svenskar finansiera alla dessa föreningar för världens olika folk..
För att vi svenskar är dumma i hela huvudet, därför! Du säger emot så skriker de: Raaaaasist! Flina, betala och tänk på de döda barnen i Gaza eller något annat roligt så känns det lite bättre.
Citera
2023-11-01, 11:04
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Den somaliska föreningen har sökt och beviljats bidrag från Skolverket för att bedriva läxhjälp och från Göteborgs stad för olika engagemang och aktiviteter för barn och ungdomar. Totalt har föreningen fått knappt 2,4 miljoner kronor under åren 2020 – 2022.

– Föreningen påstås ha haft omkring 250 medlemmar och att den har bedrivit en omfattande verksamhet med bland annat läxhjälp, men vi ser inga spår av medlemsavgifter i bokföringen. Bristerna i bokföringen har inneburit att det inte varit möjligt att se hur föreningen har använt sina pengar,*säger*Henric Fagher, chefsåklagare vid EBM i Göteborg.

I den fördjupade utredningen som EBM gjort har det framkommit att pengarna använts till bland annat restaurangbesök, köp av mobiltelefoner och annan it-utrustning samt överföringar till utländska mottagare.

Enligt Henric Fagher räknar man med att projektet kommer att leda till ytterligare åtal framöver.

Åklagaren yrkar även på näringsförbud i fem år för den tilltalade, som också åtalas för folkbokföringsbrott då det under utredningen framkommit att denne varit folkbokförd på en adress men bott på en annan.

Här har de fifflats bort 2,4 miljoner till och hela tiden kommer nya fall, detta med förening för läxhjälp har ju funnits tråd om tidigare då man bl.a fick pengar till hyra för lokal men va egentligen nån kiosk/närlivs som drevs där.
De skrattade hela vägen till banken, grädden på moset blir väl om pengarna går rakt ner i fickorna till somaliska regimen, allt medans vi svenskar blir fattigare och fattigare.
Citera
2023-11-01, 22:12
Medlem
sverjevenns avatar
Hoppas dom spinkiga parasiterna har bulkat så dom orkar flyga hem.
Citera
2023-11-01, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
De skrattade hela vägen till banken, grädden på moset blir väl om pengarna går rakt ner i fickorna till somaliska regimen, allt medans vi svenskar blir fattigare och fattigare.
Exakt. Detta stör mig så in åt helvete. Dom klarar sig alltid. Dom har fan ett bättre skyddsnät än vad man själv har.
Citera
2023-11-01, 23:33
Medlem
Rena guld för de . Få en månads lön här e som att få 2 års lön i somalien. Heja Sverige
Citera
2023-11-02, 08:35
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Rena guld för de . Få en månads lön här e som att få 2 års lön i somalien. Heja Sverige
Tänk dig då 2,4 miljoner mellan 2020-2022..i BIDRAG!

Vart de skickar en beskattad vit månadslön gör mig inte så mycket men sånt här får mig att må illa.

Har för mig att SD o moderaterna pratade om att bli hårdare på att utreda ekonomisk brottslighet men det återstår väl att se..
Citera
2023-11-02, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Tänk dig då 2,4 miljoner mellan 2020-2022..i BIDRAG!

Vart de skickar en beskattad vit månadslön gör mig inte så mycket men sånt här får mig att må illa.

Har för mig att SD o moderaterna pratade om att bli hårdare på att utreda ekonomisk brottslighet men det återstår väl att se..

Om man klagar då e man rasist . De mjölkar Sverige på allt . De läser svenska lagen redan innan de kommer till Sverige. Det viktigaste för de har man hört e att svenska pass . De tycker att det e den lättaste o få
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in