Citat:
Ursprungligen postat av
DrL0c
Tro mig, du kan köra upp dom flesta av dina önskemål i röven är jag rädd.
Det du kan lyckas få är nog -0,25% på bolån.
Valutakonton med ränta, avgiftsfria konton, eller sbab+0,25% kommer du inte få från någon av storbankerna.
Just bolånen tror jag blir svårast faktiskt.
Enligt Compricer var SHB billigast av storbankerna på snitträntan, 4,61% på rörligt. Att en ny kund skulle få 4,36% på rörligt på ett nytt lån är väldigt osannolikt med tanke på snitträntan är släpande, och vi är i en uppåtgående trend. Då ska dom verkligen dra i det på annat håll, vilket inte denna personen verkar vara beredd att betala för.
Valutakonto går att lösa, inga större problem hos storbankerna. Om det ska dras autogiro i euro inom EU får man hålla sig borta från Swedbank bara.
Rörligt sparande sbab+0,25 innebär rörligt konto med 4% sparränta, det är högre än storbankerna har ens på bundna löptider allt mellan 3mån till 5 år. Kommer inte att ske.
Depå med lågt courtage har alla storbanker, beror lite på hur stora affärer man gör, och vad man anser vara lågt.
Avgiftsfria kort och konton mm för privat och företag går nog att lösa ett enskilt år, men kommer inte hända för evigt.