• 5
  • 6
2023-11-01, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Har ni aldrig dratt lilltån in i en dörrkarm riktigt jävla hårt? Den smärtan i ett helt år hade ni inte klarat.

Det handlar om en miljard för fan!
Citera
2023-11-01, 16:14
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurgareCheese
Det handlar om en miljard för fan!

Spela Eurojackpot. Större chans du vinner en miljard där än pallar ett år med intensiv smärta som om någon slagit din med en hammare på lilltån.
Citera
2023-11-01, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Spela Eurojackpot. Större chans du vinner en miljard där än pallar ett år med intensiv smärta som om någon slagit din med en hammare på lilltån.

Så från att slå lilltån i en tröskel till att få den mosad med hammare, hur ska du ha det?
Citera
2023-11-02, 18:39
Medlem
Citat:
Vi pratar en miljard för fan, inte en back blandläsk och en påse gifflar…

Klart som fan jag inte kommer längta och trivas med att bli tagen i göten, behöva fisa ut aids-sperma, halt, lytt och jävligt förbannad över att bli knullad, men klart som fan jag hade gjort det!

En miljard kan du logga ut med, då tar jag den långt upp i 2an, tar man den långt upp i 2an i ett år, då har du fan jobbat och slitit för det, ingen jävla shunne kan glida fram på ICA och säga att du inte förtjänar det, har du blivit aids-knullad i röven ett år, då har du jobbat för det och förtjänat miljarden, du kommer respektera och värdesätta den, för bilden av den där aids-tunna högen med tänder dom trycker dig, det när du med dig resten av livet likt en veteran som stormade Normandie

Vem som helst hade väl stått ut med lite molande tåvärk i ett år för lite💰.

Men tror inte du kan relatera till outhärdlig fysisk smärta. Du kan inte föreställa dig. Att bli rövknullad av en kille må för många av oss innebära psykiskt lidande och sätta djup spår, men outhärdlig fysisk smärta oavbrutet i ett år är per definition outhärdligt. Det suger ork och must ur en och efter en tid lär du be om att nån skjuter dig.

Sen kan man tycka att det är en liten tankevurpa att vara ok med att bli dödsdömd för pengar. Du får inte ta med stålarna ner i graven vettu.
Citera
2023-11-02, 18:48
Bannlyst

Visst, absolut, jag köper ditt resonemang!

Men i detta scenario så vet du att smärtan kommer ta slut, och det väntar en miljard vid slutet, jag tar fan risken att stå ut med en sjukligt ömmande lilltå i ett år för en miljard
Citera
2023-11-02, 19:41
Medlem
Citat:

Visst, absolut, jag köper ditt resonemang!

Men i detta scenario så vet du att smärtan kommer ta slut, och det väntar en miljard vid slutet, jag tar fan risken att stå ut med en sjukligt ömmande lilltå i ett år för en miljard

Ja, men en ömmande lilltå är nog inte outhärdlig smärta. Vore det en öm lilltå det handlade om skulle man nog uthärda utan större bekymmer, men då är smärtan intw outhärdlig.

Har du haft njursten nån gång? Den smärtan kan kännas snudd på outhärdlig. Finns dessutom människor som lider av smärta till den grad att de ber om att få dö. Då kan vi snacka om outhärdligt. De skulle snarare betala en miljard för att få bli kvitt smärtan.
Citera
2023-11-02, 19:45
Bannlyst

Jag gymmar och tar hand om mig själv, så jag har aldrig haft alkissjukdomar eller livsstilsåkommor.

Grundfysik är extremt avgörande för hur du hanterar smärta och tar dig igenom det.

Är du fet, ur form, flämtar av att knyta skorna och anser att scans köttbullar är hemlagat, då kommer du uppleva smärta och lida minst 3 ggr värre än mig, så är det!
Citera
2023-11-03, 05:14
Medlem
Naknekejsarens avatar
Du behöver nog få folk att verkligen visualisera vad outhärdlig smärta är för något. De flesta kan inte ens föreställa sig det och vi har bara ett suddigt minne av hur hemskt det värsta som vi upplevt verkligen var.

Tänk en nål som körs in i ditt ollon, lägg handen på en glödhet spis en sådär 5 sekunder, osv.

Nej, vi orkar inte ens en sådan smärta i en minut. Det är därför som de i Dune prövar Paul Atrides genom att lägga handen i en smärtlåda där hans hand upplevs brinna ända fram till skelletet, drar han ur handen så dör han. De allra flesta förutom möjligen några buddistiska munkar skulle dra ut handen, alltså välja döden framför en minut av sådan smärta.

Men outhärdlig smärta kan betyda så mycket. Jag kan gå med värsta huvudvärken jag någonsin haft i ett helt år för en miljard utan problem.
Citera
2023-11-03, 14:02
Medlem
Citat:

Jag gymmar och tar hand om mig själv, så jag har aldrig haft alkissjukdomar eller livsstilsåkommor.

Grundfysik är extremt avgörande för hur du hanterar smärta och tar dig igenom det.

Är du fet, ur form, flämtar av att knyta skorna och anser att scans köttbullar är hemlagat, då kommer du uppleva smärta och lida minst 3 ggr värre än mig, så är det!

Det är ju sant och bra. Men man kan fortfande drabbas av smärta och sjukdomar som är outhärdliga. Man kan inte skydda sig mot allt. Och även om man vidtar förebyggande åtgärder har de flesta av oss inte gränslöst hög smärttröskel. Cancer kan du exempelvis drabbas av även om du sköter dig exemplariskt. Och cancer kan medföra kraftig smärta. Du kan även drabbas av neurologiska åkommor som orsakar stor smärta.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in